Loading...

המהפכה השלמה: כך הפכה OpenAI מסטארט-אפ לכלי שמשרת מיליארד משתמשים בשלוש שנים // יובל קחלון

"קוד אדום" ב-OpenAI: אלטמן לעובדים - עזבו הכל ותעבדו על ChatGPT

על רקע התחרות העזה עם גוגל, מנכ"ל OpenAI הורה לעובדי החברה לדחות פרויקטים אחרים, כולל התוכניות לשימוש בפרסומות

OpenAI נכנסה למצב של "קוד אדום" (Code Red) - רמת הדחיפות הגבוהה ביותר של החברה. כך הודיע מנכ"ל החברה סם אלטמן לעובדיו ביום שני בתזכיר פנימי שהגיע לידי "הוול סטריט ג'ורנל", והורה להם להתרכז בשיפור ChatGPT ולדחות יוזמות ופרויקטים אחרים.

התזכיר חושף שהחברה תדחה פיתוחים שהיו בעיצומם: מערכת פרסום, סוכני בינה מלאכותית לתחומי הבריאות והקניות, ועוזר אישי בשם Pulse. אלטמן קרא לעובדים לעבור באופן זמני לצוותי ChatGPT והודיע על שיחות יומיות לאחראים על השיפור. "יש לנו עוד עבודה על החוויה היומיומית של הצ'אטבוט", כתב, ופירט: שיפור ההתאמה האישית, הגברת המהירות והאמינות, והרחבת היכולת לענות על שאלות.

הדחייה של תוכניות הפרסום מגיעה יום אחד בלבד לאחר שנחשף שהחברה עובדת על הכנסת מודעות ל-ChatGPT. מהנדס מחשבים בשם טיבור בלהו גילה בגרסת בטא של האפליקציה לאנדרואיד קוד המתייחס ל"מודעות חיפוש" ול"פיצ'ר פרסומות", כפי שפרסם ברשת X. אלטמן תיאר בעבר פרסומות כ"מוצא אחרון", אם כי בחודשים האחרונים ריכך את עמדתו והודה שהוא פתוח לרעיון.

למה OpenAI לא רווחית?

האיום הגדול ביותר על OpenAI מגיע מגוגל. בחודש שעבר השיקה ענקית החיפוש גרסה חדשה של Gemini, מודל הבינה המלאכותית שלה, שעלתה על OpenAI במבחני ביצועים מקובלים בתעשייה. מאז אוגוסט, עם השקת מחולל התמונות Nano Banana, קפץ מספר המשתמשים הפעילים החודשיים של Gemini מ-450 מיליון ל-650 מיליון. גם חברת אנתרופיק לוחצת מצדה והופכת פופולרית בקרב לקוחות עסקיים.

ל-ChatGPT יש יותר מ-800 מיליון משתמשים שבועיים. ולאלטמן יש גם חדשות טובות: לפי דבריו בתזכיר, מודל חשיבה חדש שהחברה תשיק בשבוע הבא מקדים את Gemini האחרון של גוגל. 

אבל המצב הכלכלי מדאיג. OpenAI אינה רווחית למרות הכנסות צפויות של 13 מיליארד דולר ב-2025. הסכום האדיר הזה עומד מול הוצאות של 22 מיליארד דולר - בעיקר על שבבים, מרכזי נתונים ותשתיות. החברה נדרשת לגייס מימון כמעט ללא הפסקה, בעוד גוגל ואחרות מממנות את עצמן מהכנסות. 

החברה משתמשת בשלושה קודי צבע - צהוב, כתום ואדום - לסימון רמות דחיפות. לפני כן היא הייתה ב"קוד כתום" בנושא ChatGPT. המעבר ל"קוד אדום" משקף את חומרת המצב. אתר The Information דיווח קודם לכן על חלקים מהתזכיר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...