חברת סמסונג הדרום קוריאנית חשפה הבוקר (שלישי) בסיאול את הסמארטפון המתקפל הראשון שלה עם שלושה מסכים, במהלך שנועד לחזק את עמדתה בשוק המתקפלים המתחמם. ההשקה מגיעה כשלושה חודשים אחרי שהיואווי הסינית השיקה את המכשיר המתקפל התלת-פאנלי הראשון בתעשייה, ולקראת כניסתה הצפויה של אפל לזירה בשנה הבאה.
המכשיר החדש, Galaxy Z TriFold, עולה כ-3.59 מיליון וון (כ-8,900 שקל), ונפתח לגודל מסך של 253.1 מילימטרים (10 אינץ'), גדול בכ-25% מהדגם המתקפל האחרון של החברה, Galaxy Z Fold 7. המכשיר משתמש בשלושה פאנלים שניתן לקפל פעמיים, ומאפשר שימוש גמיש במסך קטן, בינוני או מלא.
אלכס לים, סגן נשיא בכיר בסמסונג וראש מחלקת המכירות והשיווק בקוריאה, הסביר שהמכשיר החדש לא נועד בהכרח להיות מוצר שיימכר בכמויות גדולות. "אני מאמין ששוק המתקפלים ימשיך לצמוח, והטריפולד במיוחד יכול לשמש כזרז שיביא לצמיחה בחלקים מרכזיים של הפלח הזה", אמר.
המכשיר מיוצר בקוריאה הדרומית ויימכר באופן מקומי החל מ-12 בדצמבר. עד סוף השנה הוא יגיע גם לסין, סינגפור, טייוואן ואיחוד האמירויות, ובשוקים אחרים (ייתכן שגם בישראל) צפויה ההשקה כבר ברבעון הראשון של 2026.
Galaxy Z TriFold של סמסונג | עמוד היוטיוב של סמסונג
על פי הודעת החברה, סמסונג ציידה את הטריפולד בסוללה הגדולה ביותר שלה בדגמי הדגל, עם תמיכה בטעינה מהירה במיוחד שמטעינה את המכשיר ל-50% תוך 30 דקות בלבד.
לים הודה שעלויות שבבי הזיכרון ורכיבים אחרים עלו בחדות, מה שהפך את קביעת המחיר לצרכן ל"החלטה קשה". למעשה, המחיר הגבוה ואתגרי הייצור ההמוני מעמידים את המכשירים המתקפלים בקטגוריית נישה, לפחות בשנים הקרובות.
אנליסטים בענף סבורים שהטריפולד נועד יותר להציג את הטכנולוגיה החדשה מאשר להניע מכירות המוניות. ריו יונג-הו, אנליסט בכיר בחברת NH Investment & Securities, הסביר: "הטריפולד הוא מוצר דור ראשון, אז קשה לראות את סמסונג דוחפת נפחים גדולים בשלב זה".
לפי נתוני חברת המחקר Counterpoint Research, טלפונים מתקפלים צפויים להוות פחות מ-2% משוק הסמארטפונים הכולל השנה, ופחות מ-3% עד 2027. חלקה של סמסונג בשוק המתקפלים זינק ל-64% ברבעון השלישי, עלייה מ-9% ברבעון הקודם - אך אנליסטים מסבירים שנתוני נתח השוק משתנים באופן דרמטי בהתאם לעיתוי השקת המוצרים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו