המיילים שלכם נעלמים בספאם? יש לזה פתרון

מחקר של חברה ישראלית מגלה תמונה מעניינת על תיבות הדואר בעולם • מה גורם למייל "ליפול בדרך", אילו מילים אסור לכתוב ומה בעלי עסקים מפספסים? • המוצר הזה הופך את מה שבעבר דרש מומחים לפתרון דיי פשוט

רק 87.3% מהמיילים הנשלחים למשתמשי Gmail מגיעים לתיבת הדואר הנכנס. צילום: קאנבה

בעידן שבו עסקים מקדישים משאבים עצומים לשיווק בדואר אלקטרוני, מסתבר שחלק גדול מהמאמצים כלל לא מגיע ליעד.

מחקר חדש של חברת Warmy.io הישראלית מגלה תמונה מעניינת על מצב תיבות הדואר בעולם: כמעט מחצית מההודעות מסווגות כספאם, חלק גדול נחסם לגמרי - ורק מיילים בודדים מצליחים לעבור בשלום את המסננים.

מה גורם למייל "ליפול בדרך", אילו מילים אסורות כמעט לחלוטין לשימוש ומהו התהליך הקריטי שרבים מהעסקים כלל לא מכירים? המחקר מספק הצצה למאחורי הקלעים של אחד מכלי השיווק החשובים ביותר כיום.

שולחת יותר מ-50 מיליון מיילים, מפיקה נתונים ומזהה מגמות. הפתרון של Warmy.io, צילום: יח"צ

למה כל כך הרבה מיילים עסקיים לא מגיעים ליעד?

על פי המחקר, סיכויי ההגעה של מייל לתיבת הדואר הנכנס תלויים בגורמים רבים: המדינה של הנמען, תוכן ההודעה וספק הדואר.

כך לדוגמה, 87.3% מהמיילים הנשלחים למשתמשי Gmail מגיעים לתיבת הדואר הנכנס, אך רק 76.7% מההודעות הנשלחות למשתמשי Microsoft Outlook מגיעות ליעד - כלומר, אחת מכל ארבע הודעות נחסמת.

אילו מילים עלולות לגרום למייל להיחסם כספאם?

מסנני הספאם של ספקיות הדואר בוחנים את תוכן המייל בקפדנות. המילים הבעייתיות כוללות: "חינם", "דחוף", "מובטח", "הצעה לזמן מוגבל", "לחץ כאן" ו-"פעל עכשיו". גורמי תוכן נוספים שנבדקים הם אורך שורת הנושא, מספר הקישורים ומידת ההתאמה האישית של התוכן.

גם עיצוב מוגזם מעלה חשדות. שימוש יתר באותיות גדולות, סימני קריאה רבים, צבעים צעקניים או יחס לא מאוזן בין תמונות לטקסט עלולים לגרום לחסימה. כלל האצבע הוא שמירה על יחס של לפחות 60% טקסט מול 40% תמונות.

איך צריכה להיראות תבנית אימייל אפקטיבית?

על פי המחקר, תבנית אימייל אפקטיבית כוללת ארבעה מרכיבים: כותרת קצרה וממוקדת (6-8 מילים), גוף מייל ממוקד המחולק ל-3-5 פסקאות קצרות, הצעת ערך מדידה עם נתונים ברורים, וקריאה לפעולה אחת וברורה.

"פתרון שכל בעל עסק יכול להפעיל תוך דקות". דניאל שניידר, מייסד ומנכ"ל Warmy.io, צילום: יח"צ

אחד הגורמים הקריטיים להצלחה הוא "חימום דומיין" - תהליך הדרגתי של בניית מוניטין מול מערכות הדואר. כאשר דומיין חדש מתחיל לשלוח מיילים בהיקפים גדולים, ספקיות כמו Gmail או Outlook מתייחסות אליו בחשדנות.

התהליך הנכון כולל התחלה עם כמות קטנה של 5-10 מיילים ביום לכתובות שמגיבות, והעלאה הדרגתית של הכמות.

מה עושה Warmy.io וכיצד הפתרון שלה עובד?

Warmy.io, שהוקמה בישראל לפני חמש שנים, מציעה פתרון טכנולוגי המבוסס על בינה מלאכותית. מערכת החברה שולחת מדי יום יותר מ-50 מיליון מיילים, מהם היא מפיקה נתונים ומזהה מגמות בזמן אמת.

"אימייל הוא ערוץ שיווק קריטי, אבל יותר ויותר חברות מגלות שהמיילים שלהן לא מגיעים ליעד", מסביר דניאל שניידר, מייסד ומנכ"ל Warmy.io. "המוצר שלנו הופך את מה שבעבר דרש מומחי IT לפתרון שכל בעל עסק יכול להפעיל תוך דקות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר