מייסדי חברת Localbird, בן לוי ואור לוי. צילום: Zara Brooks

"יוצרים ערוץ הכנסה חדש": לוחמי מילואים גייסו מיליונים לסטארטאפ תיירות

חברת Localbird הישראלית השלימה סבב סיד בהיקף 7.4 מיליון דולר • הפלטפורמה מציעה שירות קונסיירז' היברידי המשלב AI וצוות אנושי לדירות נופש • "אנחנו משדרגים את חוויית האורח"

חברת הטראוול-טק הישראלית Localbird (לוקלבירד) השלימה סבב גיוס ראשוני בהיקף 7.4 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות Ibex Investors. הסטארטאפ, שהוקם ב-2023, מפתחת פלטפורמה המאפשרת למארחים של דירות נופש להציע לאורחיהם שירות קונסיירז' דיגיטלי המשלב בינה מלאכותית עם נציגים אנושיים.

בסבב ההשקעה השתתפו גם State of Mind Ventures ומשקיעי אנג'ל בכירים, ביניהם אלעד קושניר, טל שוהם, איל איצקוביץ ועמית גילון.

החברה מתכננת להשקיע את ההון בהתרחבות בארה"ב ואמריקה הלטינית, בפיתוח נוסף של המוצר ובגיוס עובדים נוספים.

הרעיון להקמת החברה נולד מתוך חוויה אישית של המייסדים, האחים בן ואור לוי, חיילים בודדים לשעבר שעלו לישראל לפני עשור. בטיול משפחתי להוואי, כשחיפשו דרך פשוטה לשכור ציוד גלישה, הם גילו שאין כלי נגיש למטיילים למצוא שירותים מקומיים אמינים. המארח הציע להם קלסר עם עלונים ישנים של ספקים מקומיים, והם הבינו שקיים פער בשוק: בעוד שמלונות מציעים שירותי קונסיירז' מקצועיים, לדירות הנופש - שמארחות כ-840 מיליון מטיילים בשנה ברחבי העולם - אין פתרון דומה.

הוואי. כאן נולד הרעיון לחברה., צילום: רויטרס

"באותו הרגע התבהר לנו כמה קשה לתיירים למצוא מידע מקומי אמין, מעודכן ומונגש בעולם שבו כמעט כל שירות אחר מוזמן בלחיצת כפתור", מסביר בן לוי.

הפתרון שהם פיתחו הופך כל דירת נופש או חדר אירוח למרכז חוויית האורח, עם שכבת קונסיירז' דיגיטלית שמחברת בין אורחים, מארחים וספקים מקומיים.

כאשר אורח מגיע לדף המוקדש למארח, הוא פותח צ'אט עם מודל בינה מלאכותית שאומן במיוחד על חוויות מקומיות. המערכת לוקחת בחשבון את העדפות האורח, כולל שפה, תחומי עניין, תקציב, לוח זמנים ועונתיות, ומציעה לו חוויות רלוונטיות מתוך מאגר של ספקים שנבדקו ואושרו. המערכת יכולה להמליץ על מגוון רחב של שירותים - משפים פרטיים, מעסים, סיורים, תחבורה ופעילויות ייחודיות.

בשלב זה, ה-AI מטפל בבקשות פשוטות: הוא משיב על שאלות, שולח קישורי הזמנה ותזמון, ומטפל בשינויים בסיסיים. אולם כאשר מתעוררת בקשה מורכבת יותר, השיחה מועברת באופן אוטומטי לנציג אנושי. הנציג ממשיך את השיחה מאותה נקודה עם כל ההיסטוריה וההקשר, כך שהאורח נהנה מזמינות ומהירות של AI בשילוב עם שיקול הדעת והגמישות של שירות אנושי. בנוסף, המערכת לומדת מכל אינטראקציה ומשפרת את ההמלצות שלה לאורך זמן.

צוות עובדי ועובדות Localbird. "השנתיים האחרונות היו מבחן אמיתי לחוסן של הצוות שלנו", צילום: Zara Brooks

"בעלי דירות נופש יושבים על מכרה זהב של ידע מקומי אבל אין להם דרך לשתף אותו עם האורחים בצורה נגישה ודיגיטלית. אנחנו מציעים לאורחים חוויית נופש משודרגת ולמארחים פותחים ערוץ הכנסה חדש ומשמעותי", הוסיף בן לוי.

מודל העסקי של החברה מבוסס על חלוקת עמלות: כאשר אורח מזמין שירות דרך הפלטפורמה, המארח מקבל חלק מהעמלה. כך נוצר תמריץ כלכלי למארחים להמליץ על השירות לאורחיהם, מה שמרחיב את השימוש בפלטפורמה ומגדיל את מגוון ההצעות. תעשיית התיירות בה פועלת החברה מוערכת בכ-250 מיליארד דולר בשנה בהיבט ההוצאות על חוויות ופעילויות.

לנהל את החברה מרחוק

תקופת המלחמה והמילואים המושכים יצרה אתגרים משמעותיים לחברה. המייסדים ומנהל המכירות, אלן הימן, שלושתם חיילי מילואים, נאלצו לנהל את החברה מרחוק בזמן ששירתו בצה"ל, בעוד שצוות העובדים בישראל ובדרום אמריקה המשיך להפעיל את החברה.

"התמקדנו בשמירה קפדנית על תזרים מזומנים וביסוס הכנסות מלקוחות", מספר בן לוי. "השנתיים האחרונות היו מבחן אמיתי לחוסן של הצוות שלנו. אנחנו גאים שלא רק ששרדנו את התקופה הזו, אלא יצאנו חזקים יותר, עם צמיחה משמעותית בפעילות החברה משנה לשנה".

כיום פועלת Localbird ב-45 יעדים בארה"ב ואמריקה הלטינית, עם יותר מ-2,500 מנהלי נכסים שמשתמשים בפלטפורמה. החברה מדווחת על מעל 10,000 נכסים פעילים ו-1,000 ספקים מקומיים במערכת. המארחים נהנים מהכנסה נוספת של מאות דולרים בחודש בממוצע.

החברה מעסיקה כ-30 עובדים בישראל ובאמריקה הלטינית, מחציתם במשרדים בתל אביב, ומתכננת להכפיל את מספר העובדים במהלך 2026 בתחומי המוצר, הפיתוח, השיווק, הכספים והמכירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...