חברת Carbyne (קרביין) הישראלית, שמפתחת פלטפורמה טכנולוגית למוקדי חירום, נמכרה לחברה האמריקאית Axon (אקסון) תמורת 625 מיליון דולר במזומן ורכיב נוסף במניות. העסקה מהווה אחד האקזיטים הגדולים בהייטק הישראלי בתקופה האחרונה ומצטרפת לשורה של עסקאות משמעותיות בתחום הטכנולוגיה הישראלית.
קרביין, שהוקמה ב-2015 על ידי אמיר אליחי, אלכס דיזינגוף, יוני יטאסון וליטל לשם, מציעה פתרון טכנולוגי מתקדם למוקדי חירום כמו 911 האמריקני. במקום מערכת טלפונית רגילה, הפלטפורמה של החברה מאפשרת יכולות נוספות שנועדו לשפר את יעילות הטיפול באירועי חירום. בין היכולות הבולטות: תרגום אוטומטי ודו-כיווני של שיחות במעל 40 שפות, חיבור וידאו בזמן אמת, וסוכנים וירטואליים המבוססים על בינה מלאכותית.
כאשר אזרח מתקשר למוקד החירום ומדבר בשפה שהמוקדן אינו דובר, המערכת מתרגמת את השיחה בזמן אמת ומאפשרת תקשורת חלקה בין שני הצדדים. במקרים של חירום המוניים, כאשר כמות השיחות מציפה את המוקדנים, סוכן וירטואלי יכול לתשאל מתקשרים הממתינים בתור, לאסוף מהם פרטים ראשוניים ולתעדף את הטיפול בהם לפי חומרת המצב. המערכת גם ממליצה למוקדנים על פעולות ספציפיות בהתאם לסוג האירוע, מה שמפחית את הסיכון לטעויות.
הצטרף אז גם ג'פרי אפשטיין הידוע לשמצה.
7,000 מוקדנים כבר משתמשים
לדברי Carbyne, המערכת משרתת כ-7,000 מוקדנים ב-300 מרכזים ברחבי העולם, כאשר רוב הפעילות מתרכזת בארצות הברית. בישראל פועלת החברה עם מספר גופים, ביניהם ארגון איחוד הצלה. החברה מעסיקה כ-230 עובדים, 80 מהם במרכז הפיתוח בישראל.
אמיר אליחי, מייסד ומנכ"ל קרביין, מסר: "ההצטרפות לאקסון מאפשרת לנו להרחיב משימה זאת ברחבי העולם".
ריק סמית', מנכ"ל אקסון, הוסיף: "כל שנה מבוצעות יותר מ-240 מיליון שיחות חירום בארצות הברית, ובמקרים רבים מדי, מידע חיוני אובד בין השיחה הראשונית לתגובה. על ידי חיבור הגישה של אקסון עם פלטפורמת הענן של קרביין, אנו סוגרים את הפער הזה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו