סיכום קיץ 2025: מתי, כמה ואיך הישראלים משתמשים במזגן הביתי?

נתוני אפליקציית MY TADIRAN חושפים מה היו השעות והימים שבם נשברו שיאי הפעלת המזגנים השנה • תל אביב מובילה בהפעלות, אבל מי דורגה בתחתית? • וגם, כמה מהמשתמשים השתמשו בפיצ'ר שעון שבת חכם?

למה אין מזגנים באירופה? // סושיאל ישראל היום

שלושה חודשים אחרי השקת אפליקציית MY TADIRAN, וקצת אחרי המעבר לשעון החורף, חברת תדיראן מפרסמת נתונים מקיפים על הרגלי השימוש במזגנים בישראל במהלך קיץ 2025. הנתונים, שנאספו מ-65 אלף משתמשים שהורידו את האפליקציה של החברה, מציגים תמונה מפורטת של התנהגות הצרכן הישראלי בעונה הלוהטת. על פי הנתונים, השעה 12:00 היא שלא במפתיע שעת ההפעלה הפופולרית ביותר של מזגנים בישראל. יום שישי מוביל כיום שבו מופעלים הכי הרבה מזגנים, בעוד שיום רביעי נרשם כיום הרגוע ביותר. שבוע השיא להפעלת מזגנים היה השבוע שבין ה-11 ל-17 באוגוסט -  השבוע שנרשם גם כלוהט ביותר של הקיץ.
אפליקציית MY TADIRAN. טמפרטורה של 24 מעלות צלזיוס התגלתה כבחירה הנפוצה ביותר בקרב הישראלים, צילום: יח"ץ
טמפרטורה של 24 מעלות צלזיוס התגלתה כבחירה הנפוצה ביותר בקרב הישראלים. טווחי הטמפרטורה הנמוכים של 16 עד 19 מעלות כמעט לא נבחרו, מה שמצביע על העדפה לקירור מתון יותר. בפילוח גיאוגרפי, תל אביב מובילה במספר ההפעלות הגבוה ביותר של מזגנים, ואחריה ראשון לציון, פתח תקווה, רמת גן וירושלים. בתחתית הרשימה נמצאות בני ברק, רמלה וכפר סבא, שבהן נרשמה בהן הפעילות הנמוכה ביותר. שווה לציין, כי ההבדלים בהפעלות עשויים לנבוע מגורמים שונים, כולל צפיפות אוכלוסין, סוג הדיור ורמת הפופולריות של מזגני תדיראן באזורים השונים. האפליקציה, שפותחה בישראל על ידי מחלקת הדיגיטל של תדיראן בשיתוף חברת Commit, זמינה להורדה בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל, ומציעה תמיכה בכל מזגני תדיראן, ישנים וחדשים כאחד. היא כוללת כמה פיצ'רים טכנולוגיים שזכו לאימוץ משמעותי. הבולט שבהם הוא שעון שבת חכם, המאפשר הפעלה וכיבוי אוטומטיים לפי זמני כניסת ויציאת שבת בכל אזור בארץ. כ-25 אחוז מהמשתמשים הפעילים עשו שימוש בפיצ'ר זה במהלך הקיץ - נתון המשקף את הצורך בפתרון טכנולוגי המותאם למציאות הישראלית. פיצ'ר נוסף שזכה לפופולריות הוא כיבוי אוטומטי בהתרחקות. המזגן מזהה באמצעות GPS מתי המשתמש עוזב את הבית ומכבה את עצמו באופן אוטומטי. כ-20 אחוז מהמשתמשים הפעילו אפשרות זו, שמטרתה לצמצם את צריכת החשמל המיותרת. טכנולוגיית הזיהוי מבוססת על מיקום הטלפון הנייד של המשתמש ויכולה לתרום לחיסכון משמעותי בחשבון החשמל. בנוסף, יותר ממחצית המשתמשים בחרו להפעיל תזכורות לניקוי פילטרים - תכונה המעודדת תחזוקה תקופתית ושמירה על יעילות המזגן. נתון זה מצביע על שינוי בתפיסה: האפליקציה הפכה לא רק לשלט רחוק דיגיטלי, אלא לכלי ניהול מקיף של מערכת מיזוג האוויר הביתית.
מזגן (אילוסטרציה). פיצ'ר שזכה לפופולריות הוא כיבוי אוטומטי, צילום: נוצר על ידי AI - מידג'רני
"הקיץ האחרון הראה כמה מהר הצרכן הישראלי מאמץ טכנולוגיות חכמות כשיש להן ערך אמיתי ביום-יום", אומרת נופר ממרוד, סמנכ"לית השיווק והדיגיטל של תדיראן גרופ. "אנחנו רואים שהמשתמשים לא רק מפעילים מזגן דרך האפליקציה, אלא מנהלים את מיזוג האוויר בבית שלהם בצורה חכמה, נוחה וחסכונית". על פי החברה, הנתונים שנאספו במהלך הקיץ צפויים לשמש את החברה לשיפור האלגוריתמים ולהתאמה טובה יותר להרגלי המשתמשים הישראליים.טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר