מוזיאון הלובר בפריז. צילום: איי.אף פי

"שקט כמו לחישה": המוצר ששימש לשוד בלובר הפך לקמפיין ויראלי

חברה גרמנית משפחתית גילתה שהמנוף שלה שימש פורצים לגניבת תכשיטים בשווי 88 מיליון אירו • הם החליטו למנף את האירוע למהלך שיווקי הומוריסטי שהדעות עליו חלוקות • "בהתחלה היינו בהלם, ,בחרנו בגישה קלילה לסיפור לא רגיל"

השוד הנועז בלובר, במהלכו נגנבו תכשיטים בשווי עשרות מיליוני אירו, הותיר את הציבור המום - והציב חברה משפחתית קטנה מצפון גרמניה בלב העניינים.

חברת Böcker, יצרנית מנופים להעלאת רהיטים מהעיירה ורנה ליד דורטמונד, גילתה לתדהמתה בתיעודים מהשוד במוזיאון הלובר שאחד מהמנופים שלה שימש את השודדים כדי לפרוץ דרך חלון הקומה הראשונה של המוזיאון. כעת, היא בוחרת לנצל את הרגע - ולהפוך אותו לקמפיין שיווקי.

תיעוד השוד במוזיאון הלובר %2F%2F רשתות חברתיות

כזכור, השוד התרחש בסוף השבוע האחרון בפריז, כאשר קבוצת פורצים חמושים השתמשה במנוף כדי להגיע לחלון צדדי, גנבה תכשיטי כתר נאפוליאוניים בשווי מוערך של 88 מיליון אירו, ונמלטה מהמקום תוך פחות מעשר דקות כשהם רכובים על אופנועים. בתמונות שפורסמו בכלי התקשורת נראה בבירור מנוף מדגם Agilo של חברת Böcker, שהפך בן לילה למוקד תשומת לב עולמית.

החברה, שנוסדה בשנת 1958 ומנוהלת כיום על ידי הדור השלישי במשפחה, מעסיקה כ-600 עובדים ומתמחה בפתרונות הרמה ותובלה. כשהבעלים צפו יחד בחדשות, הם זיהו מיד את המוצר שלהם בתמונות מהשוד.

"בהתחלה היינו בהלם", סיפרה מנכ"לית השיווק יוליה שארוואץ. "אמרנו לעצמנו - אלוהים, זה מעשה פלילי והשתמשו בציוד שלנו! אבל אחרי שהתברר שאיש לא נפגע, התחלנו לצחוק ולחשוב איך להפוך את הסיטואציה למשהו חיובי".

בתוך פחות מ-24 שעות השיקה החברה קמפיין רשת חדש בפייסבוק ובאינסטגרם, תחת הסיסמה "כשצריך לזוז מהר", מלווה בתמונה של אותו מנוף מפורסם. הפוסט כלל גם תיאור הומוריסטי של יכולות הדגם: "נושא עד 400 ק"ג של אוצרות במהירות ושקט כמו לחישה".

שארוואץ סיפרה כי החברה מכרה את המנוף המדובר בשנת 2020 לחברה צרפתית באזור פריז, המשכירה ציוד הובלה. לדבריה, הפורצים יצרו קשר עם אותה חברה, ביקשו להתנסות במוצר, ובמהלך ה"ניסיון" הם גנבו את המנוף ונעלמו. בעלי החברה הצרפתית דיווחו על כך למשטרה המקומית.

"זה פשוט התפוצץ". משטרת צרפת ליד המנוף ששימש לשוד בלובר, צילום: אי.אף.פי

לדברי שארוואץ, התגובות לקמפיין היו סוחפות. "חשבנו שזה יהיה ויראלי קצת, אבל לא ככה. בדרך כלל אנחנו מגיעים ל-20 אלף צפיות, והפעם עברנו את 1.7 מיליון. זה פשוט התפוצץ", אמרה. "99% מהתגובות חיוביות, אנשים מעריכים את ההומור. ברור שלא כולם רואים בזה משהו מצחיק, אבל רובם מבינים שזו גישה קלילה לסיפור לא רגיל".

בין התגובות בפייסבוק היו כאלה ששיבחו את מחלקת השיווק על "תגובה מבריקה", ואחד טען כי "מחלקת השיווק ראויה להעלאה בשכר". לעומתם, משתמש אחר כינה את קמפיין יחסי הציבור "חסר טעם", והוסיף: "הצרפתים המומים ועצובים, בעוד שחברה גרמנית צוחקת על זה ומשתמשת בזה בפרסום שלה. הומור שחור", כתב, זאת בשל העצב שהרגישו חלק מהתושבים בצרפת סביב הפגיעה במוזיאון, שמהווה סמל מקומי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...