טלפון חכם בפריז. צילום: gettyimages

הישראלים כבר למדו: כך תנצלו את כל חבילת הדאטה בטיול בחו"ל

דוח של VOYE GLOBAL חושף עלייה של 38% בצריכת דאטה בקיץ 2025 • ישראלים מנצלים כמעט 100% מהחבילה לעומת 80% בשנה קודמת • "הם בוחרים חבילות שמתאימות לשבוע החופשה ומקצים את הדאטה בצורה מדויקת"

ישראלים שמטיילים בחו"ל עברו לדפוס צריכה מדויק וחסכוני של דאטה ניידת, כך עולה מדוח חדש של חברת ה-eSIM הישראלית VOYE GLOBAL. הנתונים, המבוססים על שימוש של למעלה מ-12,000 ישראלים במהלך חודשי הקיץ (יוני-אוגוסט 2025), מצביעים על שינוי משמעותי: הישראלי ניצל כמעט 100% מהנפח שרכש מתוך חבילה ממוצעת של 8.0 גיגהבייט.

eSIM היא טכנולוגיית SIM דיגיטלית המוטמעת במכשיר הסלולרי ואינה דורשת כרטיס פיזי, המאפשרת למשתמשים לרכוש חבילות דאטה לחו"ל באופן מקוון ולהפעילן באופן מיידי. השימוש בטכנולוגיה זו גדל בקרב ישראלים בשנתיים האחרונות, במיוחד לצורך נסיעות לחו"ל.

הנתונים מצביעים על עלייה דרמטית של 38% בצריכת הדאטה בפועל בהשוואה לקיץ 2024. בשנה שעברה, הישראלי הממוצע רכש חבילה של 7.3 גיגהבייט, אך ניצל רק 5.81 גיגהבייט - כ-80% מהחבילה בלבד.

השנה, לעומת זאת, גודל החבילה הממוצע עלה ל-8.0 גיגהבייט, והשימוש בפועל הגיע ל-8.02 גיגהבייט. נתון זה מעיד על התאמה כמעט מושלמת בין הרכישה לבין הצריכה בפועל.

העלייה בצריכה התרחשה למרות שמספר ימי השימוש הממוצע של הישראלים בחו"ל נותר יציב על כ-11 ימים, כמו בשנה קודמת. הדבר מצביע על שימוש אינטנסיבי יותר בדאטה במהלך תקופת החופשה.

תיירות עם טלפון חכם במדריד. הנתונים מצביעים על בגרות צרכנית הולכת וגוברת בשוק הישראלי, צילום: gettyimages

היעדים הפופולריים של הישראלים כללו את יוון, ארצות הברית, איטליה וגרמניה, לצד יעדים רחוקים כמו יפן ותאילנד.

בניגוד למגמה הישראלית, הנתונים הגלובליים מציגים תמונה שונה. גודל החבילה הממוצע בעולם ירד ב-33%: מ-7.5 גיגהבייט ל-5 גיגהבייט בלבד. כמו כן, נרשמה ירידה במספר ימי השימוש הממוצע בעולם: מ-18.5 ימים בקיץ שעבר ל-14.09 ימים בקיץ הנוכחי. ההבדל מצביע על כך שהצרכן הישראלי אימץ גישה שונה: רכישת חבילה אחת גדולה ומספקת להתאמה מדויקת לחופשה קצרה ומרוכזת, לעומת רכישות קטנות וזהירות יותר בשאר העולם.

שגיא שנטג, מנכ"ל VOYE GLOBAL, מסביר: "מדובר בשינוי ברור בהרגלי השימוש: הם בוחרים חבילות שמתאימות לשבוע החופשה ומקצים את הדאטה בצורה מדויקת לפי הצרכים האמיתיים".

הנתונים מצביעים על בגרות צרכנית הולכת וגוברת בשוק הישראלי. השימוש הממוקד והיעיל בדאטה מאפשר לישראלים למקסם את התועלת מהחבילה תוך הימנעות מתשלום על נפח שלא נוצל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...