פייסבוק (אילוסטרציה) . צילום: רויטרס

בלחץ הרגולטורים: מטא משיקה מנוי ללא פרסומות לפייסבוק ואינסטגרם

משתמשים בבריטניה יוכלו לשלם תמורת השימוש ברשתות החברתיות שלה והמיעדע שלהם לא ישמש לטובת פרסום • מחיר המנוי יעמוד על 20-16 שקל לחודש • 98% מהכנסות החברה מגיעות מפרסום מקוון

חברת מטא, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, הודיעה היום (שישי), כי תציע בשבועות הקרובים למשתמשים בבריטניה אפשרות מנוי ללא פרסומות. המהלך מאפשר למשתמשים לבחור בין תשלום דמי מנוי חודשיים לבין המשך השימוש החינמי ברשתות החברתיות עם פרסומות ממוקדות.

מחיר המנוי יעמד על 2.99 ליש"ט (כ-16 שקל) לחודש לגישה דרך האינטרנט, ו-3.99 ליש"ט (כ-20 שקל) לחודש באפליקציות של iOS ואנדרואיד. השירות דומה למוצר שכבר הציעה החברה במדינות האיחוד האירופי כדי לעמוד בדרישות החקיקה המקומית בנושא פרטיות מידע.

מטא והאיחוד האירופי (אילוסטרציה). אתגרים ברגולציה, צילום: אי.אף.פי

החלטת מטא מגיעה בעקבות לחצים מצד הרשות להגנת מידע בבריטניה, שהעלתה חששות בנוגע לאופן שבו פלטפורמות רשתות חברתיות מטפלות במידע אישי למטרות פרסום. הרגולטורים בבריטניה, כמו עמיתיהם באירופה, דורשים מחברות הטכנולוגיה שקיפות וחלופות במה שנוגע לשימוש בנתוני המשתמשים.

מטא הסבירה כי שירות המנוי החדש נועד לתת למשתמשים שליטה רבה יותר על החוויה המקוונת שלהם, תוך שמירה על יכולת החברה לספק שירותים חינמיים הממומנים על ידי פרסומות. משתמשים שיבחרו בתוכנית התשלום לא יראו פרסומות, והמידע שלהם לא ישמש למטרות פרסום.

השינוי משקף מגמה רחבה יותר בענף הטכנולוגיה, כאשר חברות מתמודדות עם לחץ גובר מצד רגולטורים בנושא השימוש במידע אישי ופרסומות ממוקדות. חברות כמו אפל וגוגל כבר ביצעו שינויים משמעותיים בתגובה לדרישות הפרטיות, ועיצבו מחדש את אופן הפעולה של הפרסום המקוון.

ההכנסות מפרסומות הן עמוד השדרה הכלכלי של החברה - כ-98% מההכנסות שלה, בהיקף של 164.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, מגיעים מפרסום דיגיטלי. האיזון בין הדרישות החדשות לפרטיות לבין השמירה על הכנסות הפרסום מהווה אתגר מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של החברה.

המהלך הבריטי מצטרף לשורה של שינויים שביצעה מטא בתגובה לחקיקה אירופית חדשה בנושא שירותי דיגיטל ופרטיות. הצעד עשוי לשמש אבן דרך בהתפתחות מודל עסקי חדש עבור רשתות חברתיות, שבו תשלום ישיר מהמשתמשים מחליף את ההסתמכות הבלעדית על הכנסות מפרסום.

הצפי הוא שמטא תבחן את תגובת השוק הבריטי בטרם תחליט על הרחבת המודל למדינות נוספות. החברה טרם הודיעה על תוכניות להציע את השירות בישראל או במדינות אחרות מחוץ לאירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...