טסלה, חברת הרכב החשמלי והאנרגיה של אילון מאסק, עשתה צעד משמעותי לקראת כניסה לשוק אספקת החשמל הבריטי. החברה הגישה בקשה רשמית לקבלת רישיון מרגולטור האנרגיה הבריטי Ofgem, שיאפשר לה לספק חשמל ישירות למשקי בית ועסקים באנגליה, סקוטלנד וויילס, כך דווח ב-BBC.
המהלך מסמן כניסה פוטנציאלית של טסלה לתחום חדש בבריטניה, כאשר אישור הרישיון יאפשר לה להתמודד ישירות מול החברות הגדולות ששולטות כיום בשוק האנרגיה המקומי. אם התהליך יושלם בהצלחה, החברה תוכל להתחיל לספק חשמל ללקוחות בריטים כבר בשנה הקרובה.
הבקשה לרישיון, שהוגשה בסוף החודש שעבר ונחתמה בידי אנדרו פיין המנהל את פעילות האנרגיה האירופית של טסלה, נמצאת כעת בבחינת הרגולטור. תהליך האישור עשוי להימשך עד תשעה חודשים, על פי נהלי Ofgem.
בסיס הלקוחות כבר שם
למרות שטסלה מוכרת בעיקר כיצרנית רכב חשמלי מובילה, החברה מפתחת זה שנים גם פעילות משמעותית בתחומי האנרגיה הסולארית ואחסון חשמל באמצעות סוללות. בטקסס, למשל, טסלה כבר מפעילה שירות אספקת חשמל תחת השם Tesla Electric, המציע לבעלי רכבי החברה תעריפי טעינה מוזלים ואף משלם להם תמורת החזרת עודפי חשמל לרשת.
על פי נתוני BBC, טסלה מכרה עד כה יותר מרבע מיליון כלי רכב חשמליים בממלכה המאוחדת, לצד עשרות אלפי מערכות אחסון ביתיות. שוק החשמל במדינה מופרט, כך שקהל הלקוחות הנרחב של טסלה עשוי להעניק לה יתרון מול המתחרות.
הפנייה לשוק האנרגיה הבריטי מגיעה בתקופה מאתגרת עבור טסלה באירופה. נתוני התעשייה מיולי האחרון מצביעים על ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים של החברה ברחבי היבשת - ירידה של כמעט 60 אחוז ברישומי כלי רכב חדשים בבריטניה ולמעלה מ-55 אחוז בגרמניה. בעשרה שווקים מרכזיים באירופה נרשמה ירידה כוללת של 45 אחוז במכירות באותו חודש.
האתגרים שטסלה מתמודדת איתם כוללים תחרות גוברת מצד יצרניות רכב חשמלי אחרות, ובראשן BYD הסינית שצוברת נתח שוק הולך וגדל. במקביל, מעורבותו הפוליטית של מאסק ספגה ביקורת. יחסיו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהגיעו לאחרונה לכדי עימות פומבי, וכן מעורבותו בפוליטיקה הימנית במדינות כמו בריטניה, גרמניה ואיטליה, עוררו תגובות שליליות בקרב חלק מלקוחות החברה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו