חברת הטכנולוגיה הישראלית נייס (NICE) הודיעה על רכישת החברה הגרמנית Cognigy תמורת 955 מיליון דולר, זאת "במטרה לחזק את מעמדה בתחום הבינה המלאכותית לשירות לקוחות". על פי הודעת החברה, העסקה, שצפויה להסתיים ברבעון הרביעי של 2025, תאפשר לנייס לשלב את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה CXone Mpower עם הטכנולוגיה המתקדמת של החברה הגרמנית.
Cognigy, שנוסדה ב-2016 ומעסיקה כ-300 עובדים, מתמחה בפיתוח "conversational and agentic AI" - סוכני AI שמנהלים שיחות ופועלים באופן עצמאי. הטכנולוגיה מאפשרת לארגונים להקים מערכות שירות דיגיטליות שחושבות, מסתגלות ופועלות בדומה לנציגי שירות אנושיים, אך זמינות 24 שעות ביממה וביותר מ-100 שפות.
"זהו רגע היסטורי עבור נייס, מהלך אסטרטגי שמאיץ את תוכנית החדשנות שלנו בתחום הבינה המלאכותית ומציב סטנדרט חדש לחוויית לקוח בעידן ה-AI", אמר סקוט ראסל, מנכ"ל החברה. לדבריו, השילוב יאפשר לחברה להאיץ את אימוץ הבינה המלאכותית ברחבי העולם ולהתרחב לשווקים גלובליים חדשים.
החברה הגרמנית כבר משרתת מותגים מובילים כמו מרצדס-בנץ, נסטלה וקבוצת לופטהנזה. הטכנולוגיה שלה מספקת שירות אישי מיידי דרך כל ערוץ תקשורת - מאתרי אינטרנט ועד אפליקציות נייד - ומשחררת נציגי שירות אנושיים להתמקד במשימות מורכבות יותר ובעלות ערך גבוה.
עבור נייס, הרכישה מהווה צעד משמעותי בתוכנית להרחבת פעילותה בתחום הבינה המלאכותית לחוויית לקוח. החברה הישראלית, הידועה בעיקר בפתרונות לניהול מוקדי שירות וניתוח נתונים, רואה בטכנולוגיה של Cognigy הזדמנות להוביל את השוק המתפתח של שירות לקוחות מבוסס בינה מלאכותית.
מבחינה עסקית, הרכישה צפויה לקדם את המעבר של נייס למודל שמבוסס יותר על אינטראקציות עם לקוחות ופחות על רישיונות תוכנה מסורתיים. בנוסף, החברה מצפה שהצירוף יזרז את הצמיחה בשירותי הענן שלה, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית והשירות העצמי.
הרכישה כוללת תמורה מותנת בזמן של כ-50 מיליון דולר נוספים, הכוללת 25 מיליון דולר במזומן ו-158,000 מניות. העסקה תמומן באמצעות כספים זמינים של נייס וכפופה לקבלת אישורים רגולטוריים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו