לווייני סטארלינק בשמיים (ארכיון). צילום: צילום מסך X

ענקית הלוויין חוותה הפסקת רשת שהשביתה מיליוני משתמשים

מיליוני משתמשים דיווחו על בעיות בשירות החברה "סטארלינק" בעקבות הפסקת רשת שנמשכה שעתיים וחצי • סגן נשיא החברה מסר כי ההפסקה נבעה מכשל של שירותי תוכנה פנימיים מרכזיים המפעילים את הרשת המרכזית

חברת "סטארלינק" חוותה במשך שעתיים וחצי הפסקת רשת, כך מסרה חברת האינטרנט הלווייני שבבעלות SpaceX של אילון מאסק אמש (חמישי), כאשר השירות הושבת עבור אלפי משתמשים. בשיא ההפסקה, היו יותר מ-61,000 משתמשים שדיווחו על בעיות עם סטארלינק. "סטארלינק נמצאת כעת בהפסקת רשת ואנו מיישמים באופן פעיל פתרון", נכתב בפוסט ב-X.

השירות ישוחזר בקרוב, אמר מאסק בחשבונו ברשת X. אנחנו תתקן את שורש הבעיה כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב". רק בתום שעתיים וחצי, כאמור, עדכן סגן נשיא "סטארלינק", מייקל ניקולס כי החברה התאוששה ברובה מהפסקת הרשת. עוד מסר כי ההפסקה נבעה מכשל של שירותי תוכנה פנימיים מרכזיים המפעילים את הרשת המרכזית. סמוך לשעה 03:20 (שעון ישראל) היום דווח כי בעיית הרשת נפתרה במלואה והשירות שוחזר רשמית. 

"סטארלינק" עוברת את שישה מיליון המשתמשים ברחבי העולם ומתמקדת בעסקי הDirect-to-Sell המתהווים שלה על ידי הוספת לוויינים גדולים יותר לקבוצת הלווינים שלה כדי להגביר את מהירות האינטרנט ורוחב הפס של הרשת.

SpaceX שמפעילה את "סטארלינק" שיגרה למעלה מ-8,000 לוויינים מאז 2020. כעת היא מציעה שירות ביותר מ-140 מדינות וטריטוריות. "אני משער שמדובר בעדכון תוכנה גרוע, לא שונה לחלוטין מהבלאגן של CrowdStrike עם Windows בשנה שעברה, או מתקפת סייבר", אמר גרגורי פאלקו, מנהל מעבדת חלל וסייבר באוניברסיטת קורנל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...