הסטארט-אפ הישראלי שמתחרה בכלי המחקר של OpenAI: ״חוסך מאות שעות של עבודה וחיפושים״

השירות החדש, אשר מבוסס על בינה מלאכותית, פועל בתחומי ניתוח הנתונים וקבלת ההחלטות ושואף להתחרות ב-Deep Research של OpenAI ושאר מוצרי המחקר של ענקיות ה-AI

לא מפסיקים לחדש . צילום: gettyimages

 היוניקורן הישראלי ״ברייט דאטה״ (Bright Data) חושף היום (רביעי) לראשונה את ״DeepLookup״ - כלי מתקדם לאיתור מידע פומבי באמצעות שפה טבעית, שנועד לפשט את תהליך המחקר ומציג את הנתונים בטבלאות מפולחות.

השירות החדש, אשר מבוסס על בינה מלאכותית, פועל בתחומי ניתוח הנתונים וקבלת ההחלטות ושואף להתחרות ב-Deep Research של OpenAI ושאר מוצרי המחקר של ענקיות ה-AI.

״DeepLookup מספק תשובות איכותיות, מדויקות ובסקייל גבוה יותר מכל מתחרה בשוק - כולל שחקני ה־LLM הגדולים בעולם", אומר מנכ"ל החברה, אור לנצ'נר, עם השקת הכלי החדש, שנועד לתת ערך מוסף לעומת מוצרים מתחרים - באמצעות הצגת פילוחים מורכבים בטבלה.

לתת ערך מוסף לעומת מוצרים מתחרים, צילום: Midjourney

למי זה מיועד?

מדובר בכלי B2B המיועד לבכירים בארגונים, אנליסטים, חוקרים, מדעני נתונים, חוקרים, עיתונאים ובעלי תפקידים נוספים. הכלי מאפשר כאמור ביצוע חיפושים מורכבים בשפה טבעית, ומציג תוצאות בטבלה המכילה עד אלפי שדות - לעומת מספר חד־ספרתי בלבד אצל המתחרים.

המערכת אף מאפשרת הרחבת שאילתות ללא הגבלה מהותית, מה שלטענת החברה מהווה יתרון על פני פתרונות המחקר של OpenAI, גוגל, Perplexity ואחרים.

למעשה, באמצעות DeepLookup ניתן לשלוף נתונים עסקיים ממאגרי מידע עצומים, בזמן אמת ובדיוק גבוה. לדברי החברה, השימוש בכלי חוסך עשרות ואף מאות שעות עבודה של חיפושים ומחקר.

בתחום גיוס טאלנטים, למשל, ניתן לבקש מהכלי: "הצג לי את כל ה־CFOs הממוקמים בלונדון, עם רקע בחברות פיתוח וניסיון קודם בחברות ציבוריות", ולקבל תוצאה מיידית - ללא צורך ב-SQL, חיפושים ידניים או עבודת מחקר מאומצת, לדברי החברה.

בתחום ההשקעות, נכתוב לבקש: "מצא עבורי חברות נדל"ן ציבוריות באירופה עם מחזור מכירות מעל 100 מיליון יורו, שירדו בשווי ביותר מ־20% בשנה האחרונה".

וגם בתחום ההון סיכון, ניתן לדרוש: "הצג לי בוגרי MBA מסטנפורד שלא מועסקים כיום בחברות גדולות, או עובדים בסטארטאפים במצב Stealth".

המערכת צפויה לספק תשובות גם לשאלות הקשורות להתפתחויות עולמיות בזמן אמת. כך למשל, ניתן לשאול אותה: ״אילו חברות ספנות עשויות להיות מושפעות מסגירת מיצרי הורמוז באיראן?” או "אילו חברות אלקטרוניקה סיניות חשופות במיוחד להעלאת מכסים בארה”ב?" וגם בזירה החברתית, ניתן לבקש: "מצא משפיענים בתחום הבינה המלאכותית בישראל עם יותר מ־5,000 עוקבים בלינקדאין, טוויטר או אינסטגרם".

מדובר בשאלות שאמורות לסייע בקבלת תשובה מעמיקה ומיידית, אשר עשויה להקדם החלטות עסקיות אפקטיביות.

אמור לסייע בקבלת תשובה מעמיקה ומיידית, צילום: פידי באמצעות Imagen 3

איך הכל התחיל?

הפיתוח של DeepLookup החל במקור כהדגמת יכולות של ברייט דאטה בתחום איסוף המידע הפומבי. עם הזמן, החברה שילבה מעל התשתיות הקיימות שלה מודל LLM מותאם אישית, אשר איפשר לה להנגיש את הדאטה בזמן אמת ובסקייל רחב יותר - בדומה לגישת ChatGPT של OpenAI.

"באמצעות DeepLookup ניתן לפלח לקוחות פוטנציאליים, חברות מטרה, מניות, יזמים, תרופות ועוד אינספור Use Cases״, לנצ'נר מסביר, ״תשתיות הדאטה שבנינו לאורך השנים, יחד עם ארכוב מסיבי, סללו את הדרך להשקת המוצר הייחודי הזה. הממשק החדש מאפשר גישה לרשת האינטרנט - מאגר המידע הגדול בהיסטוריה - באופן טבלאי ומובנה״.

לדבריו, מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית אשר צפויה לחסוך זמן ומשאבים רבים לחברות וארגונים בכל התעשיות. ״ברייט דאטה גאה להיות בחזית ההתקדמות המואצת של פתרונות AI", הוא מסכם.

אריאל שולמן, סמנכ"ל מוצר בברייט דאטה: "בראשית הדרך בנינו את DeepLookup רק כסוג של הוכחת יכולת - הדגמה ללקוחות של יכולות איסוף הדאטה שלנו, בזמן אמיתי ובסקייל עצום. אבל אחרי שראינו את יכולות המחקר העמוק, שהדהימו אפילו אותנו, החלטנו להשיק אותו כמוצר עצמאי״. DeepLookup משתמש בדאטה בייס שכולל יותר מ-250 מיליארד עמודי אינטרנט, מה שלפי גורמים בחברה, נותן לו יכולות מחקר שאין לאף כלי מתחרה.

ברייט דאטה, שהוקמה בשנת 2014 ומעסיקה כ־400 עובדים, היא פלטפורמה לגישה ולאיסוף דאטה פומבי. החברה מאפשרת סריקת מידע מהאינטרנט הפתוח ומספקת שירותים ליותר מ־20,000 ארגונים וחברות, בהן ענקיות AI, רשתות חברתיות, בנקים, אתרי מסחר ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר