מחקר חדש שפרסמה סיילספורס השבוע חושף עלייה דרמטית בשימוש בבינה מלאכותית במקומות עבודה ברחבי העולם. על פי נתוני Workforce Index של חברת Slack, השימוש היומיומי בכלי AI זינק ב-233% בחצי השנה האחרונה (לעומת סקר דומה שנערך בנובמבר 2024), כאשר 60% מהעובדים הצהירו כי הם משתמשים כעת בטכנולוגיה.
המחקר, שבוצע בקרב 5,000 עובדים ברחבי העולם, מגלה כי עובדים המשתמשים בבינה מלאכותית מדי יום מדווחים על רמות שביעות רצון גבוהות ב-81% מעמיתיהם שאינם משתמשים בטכנולוגיה. בנוסף, הם מוכיחים פרודוקטיביות גבוהה ב-64% ומיקוד טוב יותר ב-58%.
"העלייה באימוץ הבינה המלאכותית מעצבת מחדש את מקום העבודה באופן בסיסי", אמרה דניס דרסר, מנכ"לית Slack. "כשהעובדים מאמצים את הבינה המלאכותית באמון ובביטחון, עסקים זוכים בהזדמנות ברורה לפתח פרודוקטיביות וחדשנות רבה יותר".
דור המילניום מוביל את המעבר
באופן מפתיע, המחקר מגלה כי דור המילניום (שנולדו בשנים 1996-1981) מוביל את השימוש ב-AI במקומות עבודה, ועוקף אפילו את דור Z, שנחשב לדיגיטלי יותר. כך, למשל, 30% מדור המילניום מדווחים שהם מבינים היטב את סוכני הבינה המלאכותית, לעומת 22% בלבד מדור Z.
68% מדור המילניום דיווחו כי הם משתמשים בבינה מלאכותית לעבודה אסטרטגית כמו ניסוח טקסטים, סיכום מידע וגיבוש רעיונות. כמו כן, 43% מהמנהלים מדווחים על שימוש יומיומי בבינה מלאכותית, בהשוואה ל-35% מהמנהלים הבכירים ו-23% מהמנהלים בדרג הבינוני.
פיתוח יכולות חדשות
בניגוד לחששות מהחלפת עובדים, המחקר מראה כי רוב העובדים (96%) משתמשים בבינה מלאכותית כדי לבצע משימות שבעבר לא היו להם הכישורים לעשות בעצמם. כך, הם למעשה מרחיבים את יכולותיהם המקצועיות.
העובדים מדווחים כי הטכנולוגיה עוזרת להם בעיקר בשלושה תחומים: מחקר מקיף, סיוע בכתיבה ותקשורת, וסיוע בסיעור מוחות כדי להתגבר על מחסומים יצירתיים.
חיזוק קשרים
בניגוד לחשש שטכנולוגיה תפגע בקשרים אנושיים במקום העבודה, המחקר מגלה תופעה הפוכה. משתמשי בינה מלאכותית יומיומיים נוטים ב-246% יותר להרגיש מחוברים לעמיתיהם (יחסית לסקר הקודם בנושא) ומדווחים על תחושת שייכות גבוהה יותר ב-62% בעבודה.
במיוחד בולט הממצא בקרב דור ה-Z. יותר ממחצית מהנשאלים (51%) מעובדי הדור הזה אומרים שבינה מלאכותית לא שינתה את התדירות שבה הם שואלים שאלות או משתפים פעולה עם חברי הצוות.
"ככל שעובדים משתמשים ומתנסים בפועל בסוכני בינה מלאכותית, האמון וההתלהבות שלהם בטכנולוגיה זו גוברים", סיכם לוקאס פואנטה, סמנכ"ל המחקר בסיילספורס.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו