על פי דיווחים, גוגל החלה לבדוק תכונת חיפוש חדשה ביוטיוב המבוססת על בינה מלאכותית, הזמינה כרגע רק למנויי יוטיוב פרמיום במסגרת ניסוי מוגבל. התכונה מציגה קרוסלת תוצאות מותאמת המכילה אוסף של סרטונים רלוונטיים יחד עם תמציות שמפיקה הבינה המלאכותית מתוכנם.
במהלך השנה האחרונה שינתה גוגל את חוויית החיפוש באינטרנט באמצעות בינה מלאכותית, תוך שאיפה ליצור "חוויית אפס קליקים" - כלומר מתן תשובות ישירות בעמוד התוצאות מבלי צורך לעבור לאתרים נוספים. כעת, החברה מיישמת את אותו גישה בפלטפורמת הווידאו הפופולרית שלה.
איך זה עובד?
התכונה החדשה מופיעה בחלק העליון של עמוד תוצאות החיפוש ביוטיוב וכוללת מספר סרטונים יחד עם תמצית AI של כל אחד מהם. המנויים יכולים להקיש על תמונות הסרטונים כדי להתחיל לצפות בהם ישירות מהקרוסלה. מטרת התמצית היא לחלץ את המידע הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש, כך שהמשתמשים יכולים להסתפק בו ולא לצפות בסרטונים המלאים.
לעת עתה, התכונה מוגבלת למנויי יוטיוב פרמיום ומופיעה רק באפליקציה הניידת ובסרטונים באנגלית. ניתן להפעיל אותה בעמוד הניסויים של יוטיוב, אך ההפעלה היא כרגע בבחירת המשתמש בלבד.
חיפושים נתמכים
בשלב הנוכחי, קרוסלת התוצאות המופקת על ידי הבינה המלאכותית מופיעה רק עבור חיפושים הקשורים לקניות, מקומות ופעילויות באזורים ספציפיים. גוגל ממליצה על חיפושים כמו "החופים הטובים ביותר בהוואי" או "אוזניות עם ביטול רעש".
עם זאת, ההיסטוריה מלמדת שתכונות דומות מתרחבות עם הזמן. כאשר גוגל השיקה את "AI Overviews" בחיפוש הרגיל, התכונה החלה עם מגוון מוגבל של שאילתות ומאז התרחבה כמעט לכל החיפושים.
השלכות על יוצרי תוכן
המהלך מעורר דאגות בקרב יוצרי תוכן ביוטיוב. כאשר תוצאות מופקות בבינה מלאכותית מופיעות בראש עמוד החיפוש, הן עלולות להפחית את מספר הקליקים על הסרטונים עצמם. הקרוסלה מספקה את החלקים הרלוונטיים מהסרטון יחד עם תמצית, אך עמוד הסרטון נמצא במרחק הקשה נוספת.
במקום לפתוח סרטונים, להגיב, להירשם לערוצים ולבצע אינטראקציות נוספות עם היוצרים, חלק מהמשתמשים עשויים להסתפק בעיון בקרוסלת הבינה המלאכותית. מצב זה עלול להקשות על ערוצים לגדול ולהרוויח מהתוכן שלהם.
הרחבת הצ'אטבוט
במקביל להשקת חיפוש הבינה המלאכותית ביוטיוב, גוגל מרחיבה את כלי הבינה המלאכותית השיחתי שלה למשתמשים נוספים. התכונה, שהייתה מוגבלת בעבר רק למנויי פרמיום, תופיע כעת עבור כל המשתמשים. הצ'אטבוט מאפשר לשאול שאלות על סרטון, לקבל המלצות לתוכן דומה ולחקור מושגים.
גוגל הבטיחה כי היא עובדת על תכונות בינה מלאכותית נוספות "כדי לעזור לכם להפיק את המרב מיוטיוב", מה שמרמז על המשך פיתוח האינטגרציה של הטכנולוגיה בפלטפורמה.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/6COYibrEk54?si=SSEapCV8TZxLi-R5" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו