אילון מאסק, הבעלים של רשת X (לשעבר טוויטר), הכריז היום (חמישי) על מהלך נוסף בשינוי פני הרשת החברתית: איסור מוחלט על שימוש בהאשטאגים במודעות פרסומיות בפלטפורמה, החל מיום שישי.
בהודעה שפרסם ברשת, כינה מאסק את סימני הסולמית המוכרים "סיוט אסתטי" וכתב: "החל ממחר, הסיוט האסתטי שהוא האשטאגים יהיה אסור בפרסומות ב-X".
Starting tomorrow, the esthetic nightmare that is hashtags will be banned from ads on 𝕏
— Elon Musk (@elonmusk) June 26, 2025
המהלך החדש מצטרף למאבק רחב יותר שמנהל מאסק נגד השימוש בהאשטאגים. כבר בחודש דצמבר האחרון פנה לגולשים בקריאה להפסיק את השימוש בהם כליל. "המערכת כבר לא צריכה אותם והם נראים מכוערים", כתב אז המיליארדר, והסביר כי לדעתו הסימנים המסורתיים התיישנו ופוגעים במראה הפלטפורמה.
לטענת מאסק, הטכנולוגיה המתקדמת של X מייתרת את הצורך בהאשטאגים. מערכות החיפוש והגילוי של הרשת, בשילוב עם Grok - צ'אט הבינה המלאכותית שפיתחה חברת xAI שבבעלותו - מסוגלות לזהות ולמיין תכנים ללא צורך בתיוגים ידניים. השינוי, לדבריו, יביא לחוויית משתמש ופרסום נקייה ומודרנית יותר.
Please stop using hashtags. The system doesn’t need them anymore and they look ugly. https://t.co/GKEp1v1wiB
— Elon Musk (@elonmusk) December 17, 2024
סימני הסולמית הפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה הדיגיטלית מאז 2007, כאשר טוויטר הייתה הראשונה לאמץ אותם ככלי לארגון שיחות ומעקב אחר נושאים פופולריים. עם זאת, נראה כי בעידן החדש של X בהנהגת מאסק, גם המאפיינים הוותיקים ביותר של הרשת עומדים בפני שינוי דרמטי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו