"סיוט אסתטי": אילון מאסק מכריז מלחמה על ההאשטאג

מאסק, בעליה של X, מודיע על איסור השימוש בסימני הסולמית בפרסומות • עוד בדצמבר ביקש מהגולשים להפסיק להשתמש בהם - והבטיח: "המערכת כבר לא צריכה אותם"

אילון מאסק. "בבקשה תפסיקו". צילום: אי.אף.פי

אילון מאסק, הבעלים של רשת X (לשעבר טוויטר), הכריז היום (חמישי) על מהלך נוסף בשינוי פני הרשת החברתית: איסור מוחלט על שימוש בהאשטאגים במודעות פרסומיות בפלטפורמה, החל מיום שישי.

בהודעה שפרסם ברשת, כינה מאסק את סימני הסולמית המוכרים "סיוט אסתטי" וכתב: "החל ממחר, הסיוט האסתטי שהוא האשטאגים יהיה אסור בפרסומות ב-X".

המהלך החדש מצטרף למאבק רחב יותר שמנהל מאסק נגד השימוש בהאשטאגים. כבר בחודש דצמבר האחרון פנה לגולשים בקריאה להפסיק את השימוש בהם כליל. "המערכת כבר לא צריכה אותם והם נראים מכוערים", כתב אז המיליארדר, והסביר כי לדעתו הסימנים המסורתיים התיישנו ופוגעים במראה הפלטפורמה.

לטענת מאסק, הטכנולוגיה המתקדמת של X מייתרת את הצורך בהאשטאגים. מערכות החיפוש והגילוי של הרשת, בשילוב עם Grok - צ'אט הבינה המלאכותית שפיתחה חברת xAI שבבעלותו - מסוגלות לזהות ולמיין תכנים ללא צורך בתיוגים ידניים. השינוי, לדבריו, יביא לחוויית משתמש ופרסום נקייה ומודרנית יותר.

סימני הסולמית הפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה הדיגיטלית מאז 2007, כאשר טוויטר הייתה הראשונה לאמץ אותם ככלי לארגון שיחות ומעקב אחר נושאים פופולריים. עם זאת, נראה כי בעידן החדש של X בהנהגת מאסק, גם המאפיינים הוותיקים ביותר של הרשת עומדים בפני שינוי דרמטי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר