חפירות בקבוצת החברים? הפיצ'ר החדש של וואטסאפ יפתור את הבעיה

אפליקציית המסרים השיקה את התכונה "Message Summaries" המשתמשת בבינה מלאכותית של מטא • הפיצ'ר מסכם הודעות שלא נקראו בצורה פרטית וללא חשיפת התוכן • זמינה כעת באנגלית בארה"ב בלבד, אך תגיע למדינות נוספות השנה

וואטסאפ (אילוסטרציה). צילום: רויטס

וואטסאפ השיקה השבוע תכונה חדשה שתסייע למשתמשים להתעדכן במהירות על הודעות שלא נקראו במערכת המסרים המיידיים הפופולרית. התכונה החדשה, הנקראת "Message Summaries", משתמשת בבינה מלאכותית של מטא כדי ליצור סיכומים קצרים של שיחות ללא פגיעה בפרטיות המשתמש.

התכונה מיועדת לפתור בעיה מוכרת של משתמשי האפליקציה: המצב שבו צוברות הודעות רבות בזמן פגישות, טיסות ללא אינטרנט, או פשוט כאשר יש יותר מדי שיחות לעקוב אחריהן בקבוצות. כעת, במקום לקרוא כל הודעה בנפרד, המשתמשים יוכלו לקבל סיכום מהיר של התוכן החשוב לפני שיתעמקו בפרטים.

טכנולוגיית "עיבוד פרטי"

הייחוד של התכונה טמון בטכנולוגיה שפיתחה מטא בשם "Private Processing" - עיבוד פרטי. טכנולוגיה זו מאפשרת לבינה המלאכותית ליצור סיכומים מבלי שמטא תוכל לראות את תוכן ההודעות או את הסיכומים עצמם. במילים פשוטות, המידע נשאר בטלפון של המשתמש ולא מועבר לשרתי החברה.

יתרה מזאת, גם משתתפי השיחה האחרים לא יוכלו לדעת שמישהו השתמש בתכונת הסיכום, מה שמבטיח רמת פרטיות גבוהה. זהו צעד משמעותי בתחום הגנת הפרטיות בעידן שבו חברות טכנולוגיה רבות נאלצות לטפל בחששות הציבור לגבי השימוש במידע אישי.

וואטסאפ (אילוסטרציה). המשתמשים יוכלו לבחור האם להפעיל את התכונה החדשה, צילום: קאנבה

שליטה מלאה בידי המשתמש

וואטסאפ הדגישה כי השימוש בתכונה הוא אופציונלי לחלוטין והיא כבויה כברירת מחדל. המשתמשים יוכלו לבחור האם להפעיל אותה ואפילו לקבוע באילו שיחות ספציפיות להשתמש בה באמצעות הגדרת "Advanced Chat Privacy" - פרטיות צ'אט מתקדמת.

על פי הודעת החברה, גישה זו משקפת את מדיניותה לתת למשתמשים "שליטה מלאה על החוויה שלהם", במיוחד כשמדובר בתכונות הקשורות לבינה מלאכותית ועיבוד מידע אישי.

התכונה זמינה כעת באנגלית בלבד עבור משתמשים בארצות הברית, אך החברה הודיעה על כוונתה להרחיב את הזמינות לשפות ומדינות נוספות במהלך השנה. הדבר עשוי לכלול גם עברית וישראל, אם כי החברה לא פרסמה לוח זמנים מדויק.

התכונה החדשה מהווה חלק ממגמה רחבה יותר של שילוב בינה מלאכותית בשירותי הודעות, כאשר חברות רבות מחפשות דרכים לעזור למשתמשים להתמודד עם עומס המידע הגדל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר