חברת ווטסאפ, שבבעלות מטא, הודיעה כי תתחיל להציג פרסומות במסך הסטטוס של האפליקציה, שמשמש כגרסה שלה לסטוריז המוכרים מאינסטגרם.
ההכרזה, שפורסמה היום (שני), מסמנת שינוי משמעותי במדיניות החברה, ששמרה עד כה על שירות ללא פרסומות. המהלך צפוי להשפיע על למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים המשתמשים בסטטוס ובתכונת הערוצים מדי יום ברחבי העולם, כולל מיליוני משתמשים בישראל, שבה וואטסאפ היא אחת האפליקציות הפופולריות ביותר לתקשורת אישית ועסקית.
על פי החברה, הפרסומות יופיעו אך ורק במסך הסטטוס, שבו משתמשים מעלים תמונות, סרטונים או טקסטים הנעלמים לאחר 24 שעות. משתמשים יראו פרסומת לאחר צפייה במספר עדכוני סטטוס ברצף.
לדברי החברה, המערכת תשתמש בנתונים כלליים כמו מיקום גיאוגרפי (מדינה או עיר), שפה וערוצים שהמשתמש עוקב אחריהם, וכן בהתנהגות המשתמש מול פרסומות קודמות. עם זאת, ווטסאפ מדגישה כי לא תשתמש במידע רגיש כמו מספרי טלפון, תוכן הודעות, שיחות או קבוצות כדי להתאים את הפרסומות.
אם משתמש קישר את חשבון הוואטסאפ שלו למרכז החשבונות של מטא, הפרסומות יותאמו על בסיס העדפותיו בחשבונות אחרים של מטא, כמו פייסבוק או אינסטגרם.
בנוסף, וואטסאפ תאפשר לעסקים ולמשתמשים לקדם את הערוצים שלהם - תכונה המאפשרת שליחת עדכונים לקהל רחב, בדומה לרשימות תפוצה - במסך הגילוי של האפליקציה.
החברה גם תאפשר ליוצרי תוכן ועסקים נבחרים לגבות תשלום ממנויים עבור גישה לעדכונים בלעדיים בערוצים, כאשר התשלומים ינוהלו דרך חנויות האפליקציות.
עד כה, וואטסאפ יצרה הכנסות בעיקר דרך פלטפורמת העסקים שלה, המאפשרת לחברות לתקשר עם לקוחות, ודרך פרסומות מסוג "לחץ להתחבר לוואטסאפ" המופיעות בפלטפורמות אחרות של מטא. אליס ניוטון-רקס, סגנית נשיא למוצר בוואטסאפ, ציינה כי המהלך הוא "התפתחות טבעית" של מקורות ההכנסה של האפליקציה, לאור הביקוש הגובר מצד עסקים להגיע ישירות ללקוחות בתוך הפלטפורמה.
בישראל, שבה עסקים קטנים רבים משתמשים בווטסאפ כערוץ שירות לקוחות מרכזי, תכונות אלה עשויות להגביר את השימוש בערוצים ככלי שיווקי.
הפרסומות והתכונות החדשות יושקו בהדרגה ברחבי העולם בחודשים הקרובים. החברה טרם מסרה פרטים על תדירות הפרסומות או על האפשרות להסירן בתשלום, אך המהלך מציב את וואטסאפ בשורה אחת עם פלטפורמות אחרות המשלבות פרסומות כחלק מחוויית המשתמש.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו