ענקית הטכנולוגיה גוגל הציגה השבוע פיצ'ר חדש המאפשר למשתמשים להאזין לסיכומי תוצאות חיפוש במקום לקרוא אותן. הטכנולוגיה, המבוססת על בינה מלאכותית, יוצרת "פודקאסט", שבו שני קולות מלאכותיים מנהלים שיחה על התוכן שנמצא בתוצאות החיפוש.
הפיצ'ר החדש, הנקרא "Audio Overview", מהווה הרחבה של טכנולוגיה שגוגל פיתחה במקור עבור הכלי NotebookLM - פלטפורמה המאפשרת לחקור מסמכים והערות באמצעות מודל בינה מלאכותית מסוג Gemini. בשנה שעברה הוסיפה גוגל לכלי זה את היכולת ליצור "סקירות אודיו" של חומרי מקור שהועלו לאתר, וכעת היא מביאה את הטכנולוגיה גם לתוצאות החיפוש הרגילות.
בשלב זה הפיצ'ר אינו מופץ באופן נרחב, אלא זמין במסגרת "מעבדות החיפוש" של גוגל - שירות המאפשר למשתמשים לנסות פיצ'רים חדשניים לפני שהם משוחררים לציבור הרחב. כל משתמש יכול להצטרף לבדיקה ולהפעיל את האפשרות החדשה.
המשתמשים שיבחרו להצטרף לניסוי יראו נגן אודיו משובץ בתוצאות החיפוש, אך לא במקום בולט במיוחד. הנגן מופיע לאחר התוצאות הראשונות, מתחת לסעיף "אנשים שואלים" - אזור המציג שאלות נוספות הקשורות לחיפוש.
גוגל לא מייצרת את האודיו באופן אוטומטי - כדי לחסוך במשאבים. המשתמש צריך ללחוץ על כפתור היצירה, ותוך כמה שניות הוא מקבל שיחה הדדית בין שני קולות מלאכותיים המסכמים את תוצאות החיפוש. הנגן כולל רשימה של המקורות שמהם נבנתה הסקירה, וכן אפשרות להאיץ או להאט את ההשמעה.
החיפוש אינו ההרחבה הראשונה של "הפודקאסטים המזויפים" של גוגל. מאז השקתן ב-NotebookLM, סקירות האודיו הופיעו גם במצב "מחקר מעמיק" של Gemini ובמסמכי גוגל. בהתחשב בקצב הפיתוח המהיר של תכונות הבינה המלאכותית בגוגל, צפוי שהסקירות יופיעו במקומות נוספים בעתיד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
