60% מהישראלים בטיקטוק: "יוצרי התוכן קובעים מה נקנה באינטרנט"

דוח חדש של טיקטוק ישראל: כל משתמש חמישי לוחץ על תוכן ממומן בפלטפורמה • הקהילה והתגובות משפיעות על החלטות רכישה • "זו לא מגמה חולפת, אלא שינוי מבני בתעשיית הקמעונאות"

טיקטוק. צילום: רויטרס

דוח חדש שפרסמה טיקטוק ישראל חושף תמונה מקיפה על האופן שבו הרשת החברתית משנה את הרגלי הצריכה המקוונים של הישראלים. לפי הנתונים, 60% ממשתמשי הפלטפורמה בישראל מדווחים כי כאשר הם רוכשים מוצרים באינטרנט, הם מסתמכים באופן קבוע על ביקורות והמלצות של יוצרי תוכן כדי להחליט מה לרכוש.

הדוח, המבוסס על נתונים שנאספו בשנת 2022, מצביע על מגמה ברורה - הצרכן הישראלי מעניק אמון רב יותר ב"משפיענים" מאשר בפרסום מסורתי. יותר ממחצית מהמשתמשים (51%) דיווחו כי קיים סיכוי גבוה יותר שיבטחו במותג לאחר שנחשפו אליו דרך יוצר תוכן בטיקטוק.

אחד הנתונים המפתיעים בדוח מגלה כי אחד מכל שלושה משתמשים הכיר מותגים או מוצרים חדשים דרך יוצרי תוכן בטיקטוק. יתרה מכך, 61% מהמשיבים אישרו כי הם עוקבים אחרי קישורים בטיקטוק כדי לגלות מוצרים באתרים, מה שמעיד על הפיכת הפלטפורמה למנוע צמיחה משמעותי עבור עסקים.

טיקטוק (אילוסטרציה). 47% מהמשתמשים קוראים את התגובות לסרטונים אחרי הצפייה, כדי לראות מה משתמשים אחרים חושבים על המוצר, צילום: רויטרס

הדוח מצביע גם על חשיבות ה"סטוריטלינג" בקידום מכירות. תוכן שמציג סיפור אותנטי סביב מוצר נמצא כיעיל במיוחד בהנעת רכישות. אחד מכל שלושה משתמשים מודה כי חיפש מידע נוסף על מוצר או מותג לאחר שנחשף לתוכן של יוצר בטיקטוק.

מה שמפתיע אף יותר הוא היחס כלפי תוכן ממומן: אחד מכל חמישה משתמשים דיווח כי הוא לוחץ באופן קבוע על תוכן המסומן כ"ממומן" בפוסטים של יוצרי תוכן - נתון המשקף שינוי ביחס המסורתי של צרכנים לפרסום.

כאשר יוצר תוכן שהקהל שלו סומך עליו ממליץ על מוצר, גם אם מדובר בשיתוף פעולה מסחרי מוצהר, יש לכך ערך רב יותר מאשר לפרסומת רגילה.

חשיבות הקהילה באה לידי ביטוי גם בנתון המראה כי 47% מהמשתמשים קוראים את התגובות לסרטונים אחרי הצפייה, כדי לראות מה משתמשים אחרים חושבים על המוצר. תופעה זו יוצרת מעין "חוכמת המונים" שמשפיעה על החלטות הרכישה.

טיקטוק וקניות ברשת (אילוסטרציה). המגמה הזו מחייבת עסקים לחשוב מחדש על אסטרטגיות השיווק שלהם, צילום: -

הדוח מציין גם כי הנחות וקודי קופון שמשתפים יוצרי תוכן הם בין חמשת הגורמים המובילים לרכישות בקרב משתמשי טיקטוק ישראל.

מומחי שיווק מציינים כי המגמה הזו מחייבת עסקים לחשוב מחדש על אסטרטגיות השיווק שלהם. עסקים שלא מבינים את כוחם של יוצרי התוכן בטיקטוק מפספסים נתח שוק משמעותי. ברור שלא מדובר בטרנד חולף, אלא בשינוי מהותי באופן שבו צרכנים מגלים מוצרים ומקבלים החלטות רכישה.

ההשלכות של ממצאי הדוח עשויות להיות מרחיקות לכת עבור תעשיית הפרסום והשיווק בישראל, כאשר יותר ויותר תקציבי פרסום צפויים לעבור מערוצים מסורתיים לשיתופי פעולה עם יוצרי תוכן בפלטפורמות חברתיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר