המרוץ לשילוב סוכני בינה מלאכותית בארגונים מוביל עסקים לפנות לפרילנסרים בהיקפים חסרי תקדים במהלך חצי השנה האחרונה – עם עלייה של 18,347% בחיפושים אחר מומחים בתחום. כך עולה מנתונים חדשים שפרסמה היום חברת פייבר.
נתנוי החברה ("מדד המגמות העסקיות של פייבר") מבוססים על עשרות מיליוני חיפושים שבוצעו בפלטפורמה של פייבר מאז ספטמבר 2024, ומצביעה על כך שיותר ויותר עסקים בוחרים להסתמך על מומחים חיצוניים לצורך הטמעה אפקטיבית של מערכות הבינה המלאכותית החדשות.
שירותי הפרילנס שרשמו את הצמיחה הגדולה ביותר ב-2025 כוללים בניית סוכנים וכלי AI, פתרונות לשיווק דיגיטלי בעידן החדש ואימוץ תוכנות לניהול תהליכי עבודה. כך, למשל, נרשם זינוק של 641% בחיפושים אחר פרילנסרים שיכולים "לייצר תוכן AI עם טון אנושי" – כולל שכתוב של צ'אטבוטים, הודעות מייל שיווקיות ותוכן לאתרים כך שישמעו טבעיים יותר.
גבריאל גרבוס, פרילנסרית בפייבר אמרה לחברה, "הייתי בטוחה ששירותי הקופי שלי ייהפכו למיותרים מאז ש-ChatGPT נכנס לתמונה, אולם בפועל אני מקבלת כמעט כל יום בקשות לערוך טקסטים שנכתבו על ידי AI כדי שיישמעו 'אנושיים יותר'".
על פי פייבר, הצמיחה המהירה באימוץ סוכני בינה מלאכותית מונעת מהתפתחויות טכנולוגיות שמאפשרות ל"חברי הצוות הדיגיטליים" הללו לבצע משימות באופן עצמאי – מקריאת מיילים, דרך תיאום פגישות ועד למענה על שאלות לקוחות. בזמן שמומחים מעריכים כי מדובר בשוק פוטנציאלי של טריליון דולר, עסקים רבים מתקשים ביישום בפועל – ומכאן עולה הביקוש לפרילנסרים בעלי המיומנויות הנדרשות.
"עסקים ממגוון תעשיות לא רק מאמצים טכנולוגיות חדשות, אלא מגדירים מחדש את הדרך שבה העבודה מתבצעת. הזמן שמתפנה לעסקים יכול להיות מושקע בדברים שהבינה המלאכותית לא מספיק טובה בהם", אמר יואב הורנונג, ראש תחום ורטיקלים וחדשנות בפייבר. ״למרות ההייפ סביב סוכני AI, רוב העסקים עדיין לא מבינים באמת מה זה אומר, או איך להשתמש בזה – והפער הזה מניע את העלייה בביקוש לשירותי פרילנס. בעולם שבו Generative AI נגיש כמעט לכולם, עסקים פונים לפרילנסרים כדי להתבלט – עם יצירתיות, פרספקטיבה רעננה ומומחיות שמייצרות ערך מעבר למה שאוטומציה לבדה מסוגלת להציע".
השירותים העסקיים המבוקשים ביותר
על פי הדוח של פייבר, במרכז המגמות הבולטות ניצב הצורך בסוכני AI ושירותי בינה מלאכותית אחרים לייעול אסטרטגיות עסקיות מודרניות ושיפור מעורבות הלקוחות. מאוטומציה של קמפיינים שיווקיים ועד התאמה אישית של חוויות דיגיטליות, התלות הגוברת בפתרונות מבוססי AI מתקדמים ניכרת בעלייה דרמטית בחיפושים עבור כליAI בהם גידול של 18,347% בחיפושים מסוג "סוכן בינה מלאכותית" (AI Agent), גידול של 1,739% בחיפוש מסוג "יוצר וידאוAI " וגידול של 641% בחיפוש מסוג "האנשה של תוכן בינה מלאכותית".
"כמעט 30% מההזמנות שלי בפייבר עוסקות בפיתוח סוכני AI והביקוש זז בצורה חדה מצ’אטבוטים פשוטים למערכות מרובות-סוכנים שפועלות ברשת, בוואטסאפ ובערוצים קוליים", מספר מארק קשף, יועץ בינה מלאכותית פעיל בפייבר ומייסד Prompt Advisors. "העסקים כבר לא שואלים 'מה AI יכול לעשות?', אלא 'כמה מהר נוכל לשלב אותו בתהליכים שלנו?' – כשבקשות לאוטומציה, אינטגרציות וקול מהוות כיום 49% מהפרויקטים שלי".
"טרנספורמציה של פעם בחיים"
במקביל לדוח של פייבר, חברת סיילספורס פרסמה מחקר העוסק בעולם העבודה העתידי בעידן של סוכני AI. המחקר מבוסס על סקר בקרב 200 מנהלי משאבי אנוש בעולם, והוא מגלה שעבודה דיגיטלית היא לא רק טרנד - אלא מהפכה של ממש בשוק העבודה.
הממצאים חושפים, בין השאר, כי מנהלי משאבי אנוש מצפים לתכנן מחדש כמעט רבע מכוח העבודה שלהם ברחבי העולם, זאת בעקבות החלטה של הארגונים שלהם ליישם ולאמץ "עבודה דיגיטלית".
על פי החברה, אימוץ סוכני בינה מלאכותית צפוי לזנק ב-327% במהלך השנתיים הקרובות, מהלך שיוביל ל"עלייה של 30% בתפוקת העובדים". נתוני המחקר מצביעים על כך שיותר מ-80% ממנהלי משאבי אנוש מתכננים להכשיר מחדש את העובדים שלהם ל"עידן הכלכלה מבוססת סוכני AI" ושהם מסכימים עם הקביעה לפיה "מיומנויות רכות - כמו בניית מערכות יחסים ושיתוף פעולה - יהיו קריטיות עוד יותר כאשר בני אדם עובדים לצד סוכני בינה מלאכותית".
באופן מעניין, למרות כל זה, 85% ממנהלי משאבי אנוש אומרים שהארגונים שלהם עדיין לא יישמו לגמרי שימוש בבינה מלאכותית ו-73% מהם אומרים שהעובדים בארגונים עדיין לא מבינים "כיצד העבודה הדיגיטלית תשפיע על עבודתם".
"אנחנו בעיצומה של טרנספורמציה של פעם בחיים, שבה ישולבו עובדים יחד עם סוכנים דיגיטליים, ושמאפשרת רמות חדשות של פרודוקטיביות, אוטונומיה ויעילות במהירות שמעולם לא חשבו שאפשרית", אמרה נטלי סקארדינו, מנהלת תחום כוח האדם בסיילספורס. "כל תעשייה חייבת לעצב מחדש מקומות עבודה, להכשיר ולתכנן מחדש את כוח העבודה - וכל עובד יצטרך ללמוד מיומנויות חדשות כדי לשגשג במהפכת העבודה הדיגיטלית".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו