בקרוב פרסומות? ChatGPT נכנס לעולם הקניות ברשת

OpenAI השיקה תכונת חיפוש מוצרים חדשה לצ'אטבוט הפופולרי • המערכת תמליץ על מוצרים בתחומי אלקטרוניקה, אופנה, מוצרי בית ויופי • בחברה מדגישים: "לא מודעות ממומנות", אך לא שוללים מודל רווח עתידי

ChatGPT. צילום: רויטרס

OpenAI עושה את הצעד הבא בצמיחה העסקית שלה, עם השקת פיצ'ר חדש ב-ChatGPT: תכונת קניות חדשה שמאיימת להתחרות ישירות בשירותים כמו גוגל שופינג ואמזון.

התכונה החדשה מאפשרת למשתמשים לחפש מוצרים ולרכוש אותם באתרי סוחרים לאחר הפניה מהממשק של ChatGPT. בעת שאלה על מוצר כמו מכונת אספרסו או כיסא משרדי, למשל, המערכת תספק המלצות בהתבסס על העדפות המשתמש, חיפושים שמורים, וסקירות מוצרים מרחבי הרשת.

קניות ברשת (אילוסטרציה). על סמך מה הצ'אטבוט ימליץ לכם על מוצרים?, צילום: GettyImages

אדם פריי, מנהל מוצר חיפוש ChatGPT ב-OpenAI, הדגים את המערכת החדשה בראיון למגזין Wired. "חוויית הקניות ב-ChatGPT דומה לגוגל שופינג", אמר. "כאשר המשתמשים לוחצים על תמונת מוצר, הממשק מציג מספר קמעונאים כמו אמזון, בצד ימין של המסך, עם כפתורים להשלמת הרכישות".

OpenAI מתמקדת כעת בקטגוריות הכוללות אלקטרוניקה, אופנה, מוצרי בית ומוצרי יופי, אך צפויה להרחיב את היצע הקטגוריות בהמשך.

בשונה מהגישה המבוססת על אלגוריתמים של גוגל להמלצות מוצרים, ChatGPT מנסה להבין סקירות מוצרים והעדפות משתמשים בצורה שיחתית יותר. כך, למשל, אם מישהו מציין שהוא מעדיף בגדים שחורים מקמעונאים ספציפיים בשיחה, המערכת תשלב העדפות אלו בהמלצות הקניות העתידיות.

מאיפה מגיעות ההמלצות?

סקירות המוצרים המוצגות ב-ChatGPT מגיעות ממקורות מקוונים שונים, כולל אתרי ביקורות ופורומים מקוונים. המשתמשים יכולים להנחות את ChatGPT לתעדף אילו מקורות סקירה להשתמש בהם בעת יצירת המלצות מוצרים.

נקודה חשובה שמדגישה OpenAI היא שבשלב זה, המוצרים המופיעים בתוצאות אינם ממומנים. "אלה לא מודעות," אמר פריי ל-Wired. "הם לא ממומנים". בנוסף, לפי האתר TechCrunch, החברה לא תקבל "החזר כספי" עבור רכישות שנעשות דרך ChatGPT, לפחות לא בשלב זה.

עם זאת, פריי רמז על אפשרויות עתידיות כשהתייחס לשאלה כיצד OpenAI עשויה להשפיע על הכנסות של מפרסמים ובעלי אתרים. לדבריו, החברה מתכננת "לנסות מגוון שלם של דרכים" כדי "לגרום לזה לעבוד".

רגולציה ושאלות אתיות

מומחי פרטיות מעלים שאלות לגבי המידע שנאסף על העדפות משתמשים באמצעות התכונה החדשה. איסוף מידע על העדפות קנייה הוא אחד הנכסים היקרים ביותר בעולם הדיגיטלי. השאלה היא האם המשתמשים מודעים למידת המידע שנאסף עליהם, וכיצד הוא ישמש בעתיד.

למרות שהתוצאות אינן ממומנות כרגע, בהתחשב בבעיות האחרונות של ChatGPT עם "התרפסות" בפני משתמשים והפרזה בשבחים, לא יהיה מפתיע אם אנשים ימצאו את עצמם רוכשים מוצרים שהצ'אטבוט קידם להם בהתלהבות יתר, רק על מנת לרצות אותם.

כך או כך, המהלך מציב את OpenAI כמתחרה פוטנציאלית בגוגל ואמזון בתחום החיפוש והמסחר המקוון, שווקים בשווי טריליוני דולרים, ומסמן שלב נוסף בהתרחבות הבינה המלאכותית לתחומים נוספים בחיינו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר