בזמן שהסוויץ' המקורי של נינטנדו הייתה מקור בידור חיוני בתקופת הסגרים, היורשת - הסוויץ' 2 - עומדת בפני מציאות קשה של מלחמת סחר עולמית בעיצומה של ההשקה.
לפי דיווח של סוכנות רויטרס, הקונסולה החדשה של ענקית המשחקים היפנית צפויה לצאת לשוק בחמישה ביוני - שמונה שנים לאחר השקת הסוויץ' המקורית, שמכרה 150 מיליון יחידות והפריכה את תחזיות הספקנים שניבאו את דעיכת עידן הקונסולות.
מלחמת הסחר העולמית החלה אחרי הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על כוונתו להטיל מכסי מגן גבוהים על סין ומדינות אחרות. בעוד המהלך הפנה את הזרקור על תעשיות כמו מכוניות ושבבים, גם נינטנדו נאלצת להתמודד עם השפעת המכסים על עסקיה. עבור נינטנדו, חסמי הסחר מסבכים את אחת מהשקות המוצרים החמות ביותר השנה, כאשר הצלחת סוויץ' 2 חיונית לרווחיות העתידית של החברה.
ההשקה תבחן את יכולתה של נינטנדו לנהל את שרשרת האספקה שלה, תוך הבטחת אספקה מספקת לשוק האמריקני ושמירה על תג מחיר של 449.99 דולר. "אם המכסים באמת יפגעו בהם, הם כנראה עדיין יצטרכו להעלות את המחיר של הסוויץ' 2," אמר סרקן טוטו, מייסד חברת הייעוץ קנטן גיימס.
נינטנדו הכריזה על מחיר המכשיר ותאריך ההשקה בשני באפריל, באותו יום שבו הנשיא טראמפ חשף מכסי יבוא מקיפים. החברה אז השהתה את תחילת ההזמנות המוקדמות בארה"ב כדי לבחון את השפעת המכסים, לפני שהכריזה שתשמור על מחיר הסוויץ' 2 כשההזמנות המוקדמות יחלו ב-24 באפריל.
עם זאת, החברה העלתה את העלות של חלק מהאביזרים והצהירה כי "התאמות נוספות עשויות להיות אפשריות בעתיד בהתאם לתנאי השוק". לדברי טוטו, "העלאות מחירי האביזרים יכולות רק לרכך את המכה במידה מסוימת".
הסכנה: שחקנים מזדמנים
נינטנדו חוותה הפרעות בשרשרת האספקה בעבר. הייצור של החברה אינו מוגבל לסין, שנפגעה ממכסים של 145 אחוז על מוצרים הנכנסים לארה"ב. לדברי רובין ז'ו, אנליסט בחברת ברנשטיין, החברה מתכננת לענות על הביקוש בארה"ב בעזרת ייצור בווייטנאם ובקמבודיה, בהנחה שהביקוש יהיה "נורמלי".
גם וייטנאם וקמבודיה נפגעו ממכסים, אם כי המכסים הגבוהים יותר הושעו ל-90 יום. ארה"ב היא שוק מרכזי עבור נינטנדו, כאשר האמריקות מהוות 44 אחוז ממכירות החברה בשנת הכספים שהסתיימה במרץ.
חברת אמפר אנליסיס חוזה מכירות של 4.6 מיליון יחידות סוויץ' 2 בארה"ב בשנת 2025, מתוך 13.2 מיליון יחידות ברחבי העולם. "איני חושב שהתנופה תיפגע בצפון אמריקה", אמר פיירס הארדינג-רולס, אנליסט בחברת אמפר אנליסיס.
המומחים סבורים כי מעריצים מושבעים יקנו את הסוויץ' 2 גם במחירים גבוהים יותר, אך העלאת המחיר עלולה לפגוע בביקוש בקרב שחקנים מזדמנים שהפכו את הסוויץ' המקורי להצלחה ענקית. גיימרים כבר מתלוננים על עליית מחיר של 50 אחוז בהשוואה לסוויץ' המקורי ועל העלות הגבוהה יותר של תוכנות חדשות כמו "מריו קארט וורלד" במחיר 79.99 דולר.
"לנינטנדו יש ניסיון עשיר בניהול שרשרת האספקה", אמר ג'יי דפיבו, אנליסט בחברת CLSA. "יש הרבה ביקוש כבוש לחוויית סוויץ' חזקה יותר", הוסיף הארדינג-רולס מאמפר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו