בעדכון מערכת ההפעלה iOS 18.4, שהושק בתחילת החודש, אפל הציגה שמונה אמוג'ים חדשים לאייפון שמשתלבים במקלדת המוכרת של משתמשי האייפון. בין הדמויות והסמלים החדשים ניתן למצוא פרצוף עם שקיות מתחת לעיניים, טביעת אצבע, כתם צבע סגול, צנון (או לפת), עץ, את חפירה, נבל ודגל של סארק - אי קטן שממוקם בין צרפת לאנגליה.
האמוג'ים האלו אמנם כבר היו זמינים למשתמשי סמארטפונים אחרים, אך כעת אומצו גם על ידי אפל.
האמוג'ים זכו לתגובות מעורבות מהגולשים. הפרצוף החדש - עם שקיות מתחת לעיניים - נחשב לאמוג'י השימושי ביותר מבין השמונה, בעיקר משום שהוא מבטא את התחושה הכללית של תשישות שמאפיינת לא מעט משתמשים בימים אלה.
לעומת זאת, סמלים כמו כתם צבע סגול או צנון נתפסו על ידי רבים ככאלה שלא באמת צפויים להשתלב בשיחת הודעות יומיומית.
These are the new emoji available today with iOS 18.4
Which one is your favorite? pic.twitter.com/nyMy1dSxCU
— Apple Hub (@theapplehub) March 31, 2025
גולשים רבים העירו שמדובר בתוספות שאינן הכרחיות ואחרים תהו מדוע אפל לא מתמקדת באמוג'ים שזוכים לביקוש גבוה - כמו יותר ייצוגים מגדריים, תרבותיים או אפילו סמלים של חיות בית.
כזכור, גרסת iOS 18.4 כוללת גם אמוג'י של דגלה החדשה של סוריה, זאת בעקבות נפילת שלטון בשאר אל אסד. במקרה זה, אפל הייתה הראשונה להוסיף אמוג'י מעודכן של הדגל - מהלך שמראה איך אימוג'י קטן יכול לשקף שינוי פוליטי עצום.
Thank you, Apple, for the new emojis.
I suppose this purple blob represents a liberal woman after she is deflated. pic.twitter.com/8HswLrPWUd
— Gina Milan (@ginamilan_) April 5, 2025
מאחורי הקלעים של סצנת האמוג'י
מאחורי כל אמוג'י עומדת מערכת מורכבת: קונסורציום יוניקוד - גוף בינלאומי המפתח את תקן יוניקוד, שאחראי לתיאום בין מערכות הפעלה, שפות וסמלים. יוניקוד קובע אילו אמוג'ים יאושרו, אך לא מתערב בעיצובם - מה שמותיר את ההחלטה לחברות כמו אפל, גוגל וסמסונג.
האמוג'ים התחילו את דרכם בשנות ה-80, אז החלו משתמשים מוקדמים באינטרנט ובמערכות הודעות להשתמש בסימני פיסוק ליצירת פרצופים פשוטים - כמו :-) או :-(.
ב-1999, המעצב היפני שיגטאקה קוריטה יצר את סט האמוג'ים הגרפי הראשון עבור חברת הסלולר NTT DoCoMo. מאז, הם צברו פופולריות אדירה עם שילובם הרשמי באייפונים בעדכון iOS 5 בשנת 2011 - והפכו לחלק בלתי נפרד מהשפה הדיגיטלית.
כיום, קשה לדמיין שיחה בלי אמוג'ים. הם מופיעים בהתכתבויות אישיות, ברשתות החברתיות, בעולם הפרסום ובתקשורת. הם מחליפים מילים, מדגישים רגש ומוסיפים אופי לטקסט. למעשה, יש מחקרים שמראים ששימוש באמוג'ים משפר את הבנת הכוונה בהודעות טקסט.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו