צפו: קוואסאקי מציגה סוס רובוטי שמטפס על הרים

היצרנית היפנית חושפת רכב רובוטי ארבע-רגלי מונע מימן שמתוכנן לכבוש כל סוג שטח - מתוואי הררי ועד מושלג

"קורלאו" של חברת קוואסאקי. במקום דוושות או הגה, הרוכב פשוט מזיז את גופו. צילום: Kawasaki

דמיינו את עצמכם רוכבים על סוס מכני שמזנק מעל סלעים, מטפס על הרים ומנווט בקלות בדרכי עפר – בלי לפלוט זיהום ובלי רעש מחריש אוזניים. נשמע כמו סצנה מסרט מדע בדיוני? ובכן, העתיד כבר כאן. כמעט.

תעשיות כבדות קוואסאקי, היצרנית היפנית שידועה בין היתר בזכות האופנועים שלה, הציגה באקספו אוסקה 2025 את "קורלאו" – רובוט בצורת סוס שמיועד לרכיבה אנושית ופועל באמצעות מנוע מימן. בניגוד לאופנועים או טרקטורונים, ה"סוס" הרובוטי הזה מסוגל להתמודד עם כמעט כל סוג שטח בעזרת ארבע רגליים רובוטיות עצמאיות.

"זהו שילוב מהפכני בין רובוטיקה מתקדמת לאנרגיה נקייה", מסביר נציג החברה. המנוע, בנפח 150 סמ"ק, משתמש במימן כדי לייצר את החשמל המניע את הרגליים – פתרון שמבטיח נסיעה ללא פליטת מזהמים. החידוש המרתק ביותר הוא אופן השליטה: במקום כידון, דוושות או הגה, הרוכב פשוט מזיז את גופו. רוצים לפנות ימינה? הטו את הגוף ימינה. רוצים להאיץ? הישענו קדימה.

במהלך הרכיבה, הרוכב נעזר בתצוגה עילית (HUD) – מסך שקוף שמוקרן מול העיניים ומציג מידע חיוני בלי שצריך להסיט את המבט מהדרך. התצוגה מספקת נתונים בזמן אמת על רמות המימן, מסלול הניווט ויציבות התנועה, כולל התפלגות המשקל על הרובוט. בלילה, הרובוט משפר את הבטיחות על ידי הקרנת אורות וסימונים על הקרקע עצמה, שמסמנים את הנתיב המומלץ לנסיעה – פתרון חכם במיוחד בתנאי ראות מוגבלת.

העיצוב עצמו מזכיר את אופנועי החברה – עם "ראש" שדומה לחזית של אופנוע ספורט, וגוף המורכב ממתכת וחומרי פחמן מתקדמים. ה"פרסות" מצופות בחומר מיוחד מונע החלקה שסופג את חוסר האחידות של פני הקרקע ומספק אחיזה מעולה בכל סוגי המשטחים.

הרובוט מצויד במתלים גמישים המאפשרים לו להתמודד עם שטחים הרריים ומכוסי שלג, לקפוץ מעל מכשולים ולטפס במקומות שרכבים רגילים לא יוכלו להגיע אליהם. הבינה המלאכותית של קורלאו מנתחת את הסביבה ומספקת איזון ויציבות, מה שעוזר למשתמש לשלוט ברובוט באמצעות תזוזות המשקל שלו.

למרות ההתלהבות, אל תצפו לראות את ה"סוס" הרובוטי בחנויות בקרוב. קוואסאקי מדברת על שחרור אפשרי לשוק לא לפני 2050, מה שמרמז על פיתוח ארוך טווח. בינתיים, קורלאו נותר חלון הצצה מרתק לעתיד התחבורה – עולם שבו הרכב שלכם לא רק נוסע על הדרך, אלא מתאים את עצמו באופן דינמי לכל שביל ומשעול שתבחרו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר