זה קרה, וזה גדול: אפל סוף סוף הציגה את התשובה שלה למהפכת ה-AI

אחרי חודשים של שמועות והדלפות, אירוע המפתחים השנתי של ענקית הטק סוף סוף הגיע • לצד מערכת הפעלה חדשה וחידושי תוכנה כאלה ואחרים, גולת הכותרת של האירוע הייתה ההכרזה על מערכת בינה מלאכותית מתוצרת עצמית של אפל ושיתוף הפעולה עם OpenAI

הכרזה לכנס המפתחים של אפל WWDC 2024. בסימן בינה מלאכותית. צילום: אפל

התוכנית הגדולה של אפל לעידן ה-AI נחשפה: אחרי חודשים של שמועות, הדלפות ומה לא – הערב (שני) בוועידת המפתחים השנתית של ענקית הטק מקליפורניה, WWDC 2024, אפל סוף סוף נתנה לעולם את התשובה שלה בתחום הבינה המלאכותית.

הצופים באירוע ה-WWDC של אפל, צילום: אי.אף.פי

האירוע המרכזי: בינה מלאכותית

אפל חשפה את מערכת הבינה המלאכותית שלה - Apple Intelligence. 
לדברי החברה, מערכת ה-AI שלה תוכל לבצע פעולות באפליקציות עצמן כמו לנהל התראות, לכתוב דברים באופן אוטומטי או לסכם טקסט במייל ובאפליקציות אחרות.

באפל חשפו כי המערכת יכולה אפילו לפנות לאפליקציה אחת לבצע פעולה באפליקציה אחרת, כמו לבקש ממנה להשמיע שיר בספוטיפיי שמישהו שלח לכם בוואטסאפ. 

בכל הנוגע לסירי - כמו שדיווחנו לכם, העוזרת הקולית של אפל הופכת לחכמה באמת, ומעכשיו היא תוכל לגשת ישירות לאפליקציות בתוך האייפון שלכם, ולבצע פעולות בשבילכם. שילובה של מערכת AI בסירי היא הפעם הראשונה בה עוזרת קולית תוכל לא רק להבין הוראות, אלא גם לבצע אותן באמצעות שליטה באפליקציות השונות במכשיר.

בנוסף, באפל שידרגו את יכולות עיבוד השפה של סירי ומעכשיו היא מבינה באופן טוב יותר שפה טבעית ואפילו תבין כשאתם מתקנים את עצמכם (כן, אנחנו מדברים עליכם, אלה המתבלבלים בין הוד השרון לרמת השרון). 

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, באירוע המפתחים של אפל, צילום: אי.אף.פי

אפל השיקה את "Genmoji", פיצ'ר חדש של יצירת אימוג'ים מותאמים אישית ומצטרפת בכך לחברות נוספות שכבר הוסיפו את התכונה הזו למערכות שלהן. מתקשים למצוא את האימוג'י שיבטא באופן הטוב ביותר את התחושות שלכם? פשוט תבקשו מ-AI ליצור לכם אחד חדש באפליקציית ההודעות של אפל. 

פיצ'ר AI נוסף יאפשר לכם לחפש בשפה חופשית בתוך התמונות שלכם. למשל "חופשת סקי בהרי האלפים" יראה לכם את התמונות שלכם מחופשת הסקי האחרונה בה הייתם. במקביל, מערכת ה-AI החדשה של אפל תוכל ליצור עבורכם מצגות מתמונות באופן חכם, בכל אופן בו תבחרו. 

כמצופה: ChatGPT נכנס לאייפונים

לאחר דיווחים ושמועות רבות, ההכרזה הרשמית הגיעה. ChatGPT 4o, מערכת ה-AI המתקדמת של OpenAI, תגיע למערכות ההפעלה של האייפון, המקבוק והאייפד בהמשך השנה, כצ'אטבוט משלים עבור סירי, שתוכל לפנות אליו כאשר היא לא מסוגלת לבצע פעולה מסוימת (כמובן לאחר קבלת רשות מהמשתמשים). 

לדברי אפל, העבודה עם ChatGPT היא רק ההתחלה, ובהמשך צפויים שיתופי פעולה עם חברות בינה מלאכותית אחרות (אנחנו נגיד מאוד מקווים לראות שת"פ בין אפל ל-Anthropic, המפתחת של Claude).  

ההכרזות המרכזיות בתחומי התוכנה

אפל הודיעה על שדרוג התוכנה הגדול הבא עבור מכשירי האייפון: iOS 18. מעכשיו, מסך הבית הניתן להתאמה אישית רבה יותר, ובין היתר סוף סוף מאפשר למקם בחופשיות סמלי אפליקציה בכל מקום שתרצו. כן, ממש כמו באנדרואיד.

לאוהבי הגימיקים - אפל שדרגה את אפליקציית iMessage כך שניתן לתזמן דרכה הודעות מראש, לשנות פורמט לטקסט ואפילו לעשות הנפשות למילים ספציפיות. 

אפליקציית התמונות קיבלה שדרוג משמעותי ומעכשיו תסודר באופן אחר לחלוטין, כאשר בחלק העליון תוכלו לראות את התמונות הכלליות, ואילו בחלק התחתון תקבלו את ההמלצות של אפל לזכרונות שלכם.  

מנכ"ל אפל, טים קוק, באירוע ה-WWDC, צילום: אי.פי

תכונה מעניינת נוספת שאפל הוסיפו היא העברת תשלום בין אייפונים באמצעות Tap, ככה שבהנחה שהפיצ'ר יגיע לישראל, בקרוב תוכלו לוותר על אפליקציות להעברת כספים ופשוט להעביר תשלום למשתמשי אייפון אחרים על ידי הצמדה של המכשירים ומבלי לחשוף את המספר שלכם. 

עוד הוכרזה מערכת ההפעלה visionOS 2, הגרסה השנייה של מערכת ההפעלה של ה-Vision Pro, הכוללת מעתה בין היתר אפליקציית תמונות משודרגת המאפשרת ליצור תמונות מרחביות מתמונות ישנות יותר.

גם מחשבי המקבוק קיבלו מערכת הפעלה חדשה בדמותה של macOS 15 Sequoia. אחת התכונות המעניינות שמגיעות למערכת ההפעלה החדשה היא "שיקוף אייפון", המאפשר לשלוט בסמארטפון ישירות מהמחשב, ללא צורך לגעת בו ובזמן שהמכשיר עצמו נשאר נעול וסגור מעיניים חטטניות. 


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר