אייפון שמתקן את עצמו: אפל חשפה פטנט שישאיר אתכם פעורי פה

לפי דיווח חדש, ענקית הטק רשמה פטנט על מסך שיכול לתקן עצמו • המטרה - לשלבו באייפון המתקפל הראשון שבחברה כבר עובדים עליו • אז האם לא נצטרך בקרוב ללכת למעבדה בשביל לתקן את המסך השרוט שלנו? ואיך הטכנולוגיה צפויה לפעול?

הדמיה אומנותית של האייפון המתקפל הראשון.. צילום: נוצר על ידי הבינה המלאכותית של Bing

יבשיל למוצר אמיתי? כשחשבנו שכבר שמענו על פיתוחים טכנולוגיים מרשימים ואי אפשר להפתיע אותנו, הגיע דיווח על הפיתוח החדש והמסקרן שחברת אפל רשמה עליו פטנט בימים האחרונים – מסך שיכול לתקן את עצמו. אם אכן הפיתוח יבשיל לכדי טכנולוגיה ישימה, מדובר בשובר שיווין של ממש בתחום מסכי התצוגה.

לפי הדיווח, מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך המשתמשת במעין "שכבת ריפוי עצמית" כדי לתקן נזקים שנעשים על המסך באופן אוטומטי, מבלי שהמשתמש צריך לעשות משהו בעצמו או לקחת את המכשיר למעבדת תיקונים (אנחנו מניחים שמדובר על תיקון עצמי של נזקים קטנים, ולא, אם נניח, תחליטו לרסק את האייפון שלכם על המדרכה).

השקת סדרת האייפון 15. אייפון 17 יוכל לתקן את עצמו?. ארכיון // צילום: אפל

תיקון על ידי חימום

הפטנט, שנקרא "מכשירים אלקטרוניים עם שכבות כיסוי גמישות למסך התצוגה", חושף את הרעיון של אפל למסך מתקפל שיכול לתקן את עצמו משריטות ושקעים - העיצוב כולל מסך גמיש המכוסה בשכבת חומר מיוחדת הנקראת "אלסטומר", חומר פולימרי בעל תכונות אלסטיות. 

מה זה אומר "חומר שיכול לתקן עצמו"? לא הרבה ידוע על תכונות החומר שבאפל מפתחים, אבל לפי איך שזה נראה, התכנון הוא שכאשר המסך יקבל שריטה, השכבה הזו תמלא את השקע שנוצר לבד באמצעות חום, אור או זרם חשמלי.

רישומי הפטנט מציגים שתי אפשרויות ליישום של "שכבת התיקון העצמי" – הראשונה מציגה כיסוי מלא של כל מסך התצוגה של המכשיר, בעוד שהאפשרות השנייה מציגה כיסוי רק של החלק הגמיש באותו חומר מיוחד.

צילום שעלה באתרי הדלפות מהימנים בימים האחרונים ומציג את סדרת האייפון 16 החדשה. עדיין לא יוכל לתקן את עצמו., צילום: MacRumors

במסמכי הפטנט שנחשפו, אפל מתארת גם את האופן שבו התהליך יעבוד - שכבת החומר לתיקון עצמי תופעל כאמור באמצעות חימום, באחת משתי דרכים: כשהמכשיר בטעינה או כשהמשתמש מפעיל אותו בעצמו.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שלמרות שאפל רשמה פטנט על הרעיון, שאנחנו מודים מאוד מסקרן ומיוחד, אין שום הבטחה שהטכנולוגיה הזו תבשיל משלב הרעיון לכדי מוצר אמיתי שיופיע במוצרי החברה. כך או כך, אנחנו נמתין בסבלנות לפיתוחים הקרובים שהחברה צפויה להציג בכנס המפתחים בחודש הבא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר