הנשק הסודי של ישראל: הסטארטאפים המקומיים כובשים את חזית הסייבר

למרות המצב הביטחוני, מעל ל-30 חברות סייבר מקומיות ייצגו את התעשייה המקומית בכנס החשוב בתחום • "ההשתתפות השנה הייתה חשובה מאי פעם" • 2023 נרשמה כשנת שיא בייצוא הביטחוני-טכנולוגי הישראלי

משרדי הייטק בבני ברק (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

גם בזמן מלחמה ולמרות כל הקשיים, ההייטק הישראלי ממשיך לייצג את המדינה והתעשייה המקומית בגאווה: לא פחות מ-35 חברות סייבר ישראליות השתתפו בכנס ה-RSA שהתקיים בתחילת החודש בסן פרנסיסקו, האירוע המוביל בעולם בתחום.

בשיחה עם "ישראל היום", מסבירים מייסדי שתי חברות ישראליות בולטות על הפיתוחים עליהם עובדות החברות, כיצד אבטחת הסייבר הפכה לחיונית יותר מתמיד בימים אלו ובאיזה אופן החברות הישראליות מתקבלות בעולם בתקופה המאתגרת הזו?

מחאת ההייטקיסטים בקפלן בשנה שעברה. למרות הקשיים, התעשייה ממשיכה להוביל // צילום: אור אדר

לדבריו של אלעד שולמן, שותף-מייסד ומנכ"ל "לאסו סקיוריטי", העוסקת בתחום אבטחת מידע והטמעת AI: "רובם המוחלט של ארגונים בעולם מאמצים ומטמיעים טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית בצורה מאוד מהירה, כשנושא האבטחה נשאר מאחור".

"מדובר באחד הנושאים החמים ביותר בעולם התוכנה היום, כאשר סטארטאפים ישראליים כמונו כבר פועלים ומובילים בתחום. יש המון עניין בכל הנוגע לחידושים והידע שיש לחברות ישראליות מצד מנהלים מחברות ענק רב-לאומיות, וגם ממשקיעים הרוצים להשקיע בתחום", מסביר שולמן.

אלעד שולמן, שותף-מייסד ומנכ"ל "לאסו סקיוריטי", צילום: שרון גדסי

"עם התפתחותן של פלטפורמות בינה מלאכותית ג'נרטיבית, נוצר איום חדש מצד פושעי סייבר, שעלול להוביל למתקפות בהיקף גדול יותר. 30 אחוזים מהחברות שפיתחו מנגנוני בינה מלאכותית, כבר חוו פריצה למערכות שלהן", טוען דוד כרמיאל, מנכ"ל ומייסד חברת "קלע", המציעה פלטפורמת הגנה פרואקטיבית המנטרת, מנתחת ומפיקה תובנות מעשיות לגבי איומים דיגיטליים.

לדבריו, "באמצעות הפתרון הייחודי שלנו אנחנו יכולים לאמן ולתקף את היכולות של מנועי בינה מלאכותית, תוך מניעת שימוש זדוני ולא ראוי באותן המערכות, ולאפשר ללקוחות שלנו לאמץ גישה פרואקטיבית להתמודדות עם איומי הסייבר המשתנים מיום ליום".

על ההשתתפות בכנס ה-RSA השנה, כרמיאל מספר כי "ההשתתפות השנה הייתה חשובה מאי פעם, בעיקר לאור המציאות שבה מאז תחילת המלחמה, חברות רבות נמנעו מלבקר בארץ. יש הרבה התעניינות, וזוהי הזדמנות מעולה לחזק את כלכלת ישראל בימים אלו".

דוד כרמיאל, מנכ"ל "קלע", צילום: יח"צ

שיא בתעשיית הביטחון והסייבר הישראלית

לפי אומדני היחידה הכלכלית במכון הייצוא, שנת 2023 נרשמה כשנת שיא בתעשיית הביטחון והסייבר בישראל, כאשר סך הייצוא בתעשייה מוערך בכ-25 מיליארד דולר. על פי האומדנים, תחומי הביטחון והסייבר מהווים כשליש מייצוא ההייטק של ישראל.

לדבריה של נילי שלו, מנכ"לית מכון הייצוא: "מכון הייצוא מחויב לספק, במיוחד בימים אלה, תמיכה מקצועית וכלי עבודה שיסייעו ליצואנים הישראלים לפתח את עסקיהם ולהגיע לשווקים בינלאומיים".

"במדינת ישראל פועלות כיום כ-400 חברות טכנולוגיה בתחום אבטחת סייבר, מרביתן - חברות שכבר נמצאות בשלבי מכירות ללקוחות ברחבי העולם. אנו גאים שהבאנו, יחד עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, כ-35 חברות להציג את מוצריהן ולקיים מעל ל-440 פגישות עם נספחים כלכליים מארה"ב, ברזיל, יפן, דרום קוריאה, ועם משקיעים ולקוחות פוטנציאליים מכל רחבי העולם, באירוע חשיפה שערכנו בשיתוף עם NTT שאירחו אותנו במשרדיהם בסן פרנסיסקו, ופלאג אנד פליי (Plug and Play) שסייעו בשיווק האירוע במסגרת הכנס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר