מרחק נגיעה מבני אדם: מפעל סיני חשף רובוטים מסמרי שיער

סרטון שעלה לרשתות החברתיות מציג כמה מהרובוטים האנושיים של חברת הסטארט אפ Ex Robots • לצד השעשוע, הסרטון ממחיש את ההתקדמות המהירה שעשתה סין בתחום הרובוטיקה • מדור טכנו בהלם

אחד מהרובוטים של Ex Robots. "ווסטוורלד" זה כאן. צילום: Ex Robots

קטע וידאו קצר שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות עורר שעשוע ודאגה, לאחר שחשף מפעל בסין שנראה כאילו נלקח מהסדרה המפורסמת "ווסטוורלד" (Westworld). בסרטון נראים כמה וכמה רובוטים דמויי אדם בשלבי פיתוח שונים, כשהדמיון לבני אדם מעולם לא היה קרוב יותר.

הסרטון, שעלה בטיקטוק בתחילת החודש, מגיע ממפעל הייצור של חברת הרובוטיקה הסינית Ex Robots. הסטארט אפ כבר הספיק להפתיע את העולם בכנס הרובוטיקה העולמי שהתקיים בשנה שעברה, עם הצגת מערך רובוטים דמויי אדם שנראו ונעו באופן היפר-ריאליסטי ואף חיקו במדויק את האנשים סביבם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by The home of everything AI 🏡🤖 (@evolving.ai)

רובוטיקה דמוית אדם מתקדמת

EX Robots הוקם בשנת 2009 והחל בפיתוח רובוטים דמויי אדם בשנת 2016. לפי אתר החברה, הסטארט אפ מתמחה במחקר, פיתוח, ייצור, מכירות ושירות של רובוטים דמויי אדם ביוניים. חמש שנים מאוחר יותר, החברה פתחה את מוזיאון המדע והטכנולוגיה העתידי EX, שהוא מוזיאון הרובוטים הראשון במדינה.

בשנת 2023 דווח כי EX Robots הצליחה ככל הנראה להגיע הישג פורץ דרך ביצירת הרובוט האנושי הקל ביותר בעולם ובהתקדמות משמעותית ביצירת עור דמוי-אנושי מסיליקון. פיתוח עור מסיליקון אמור להעניק לרובוטים גמישות רבה יותר ולתרום למשקלם הקל.

רובוט. האם אנחנו באמת מוכנים לשילוב שלהם בחיינו? אילוסטרציה, צילום: Getty Images

השאיפה של סין לעליונות רובוטית

הסרטון המדובר מציג מתקן ייצור רחב ידיים עם רובוטים דמויי אדם שנוצרו כדי לחקות אנשי שירות שונים המועסקים בתעשיות שונות. בזמן שהמנחה עובר בסדנה, הצופים עוברים בין רובוטים שנראים כמו נשים יפות העומדות לצד ראשים חסרי גוף על דוכנים.

במקביל, נחשף לאחרונה "טיאנגונג", רובוט סיני דמוי אדם בגודל מלא הפועל על חשמל. הרובוט, המופעל על ידי שורה רחבה של חיישנים ומעבדים, בעל יכולת לרוץ בקצב קבוע, לנווט בשטחים מורכבים ולבצע משימות בדיוק מירבי.

"טיאנגונג", רובוט סיני דמוי אדם בגודל מלא הפועל על חשמל, צילום: רויטרס

עוד נטען כי טיאנגונג מצויד בחיישני קצה, בהם חיישני תפיסת ראייה ויחידת מדידה אינרציאלית (IMU) בעלת דיוק גבוה שיכולה לבצע לא פחות מ-550 טריליון פעולות בשנייה. תכונות אלו, יחד עם הראייה התלת-ממדית והחיישנים המתקדמים, מקרבים את יכולות התנועה והעיבוד של הרובוט לאלו של בני אדם אמיתיים באופן מרשים למדי.

כך או כך, לסין יש הרבה סיבות להשקיע בייצור רובוטים מתקדמים, בעיקר לתעשייה – החל מהשאיפה של בייג'ינג להתחרות עם ארה"ב והמערב בכל הנוגע לשליטה טכנולוגית ועד העובדה כי סין היא מעצמה כלכלית עצומה שצריכה לעמוד בדרישות לאספקה וייצור של מוצרים וחומרי גלם בעוד שלפי הדיווחים, אוכלוסייתה הולכת ומצטמצמת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר