התפקיד החדש של מנכ"לית בנק לאומי לשעבר: תעמוד בראש היוניקורן Hailo

רקפת רוסק עמינח, שכיהנה בארבע השנים האחרונה כדירקטורית בחברה, תחליף את זהר זיסאפל, ממקימי תעשיית ההייטק אשר הלך לעולמו בשנה שעברה • שווי החברה מוערך ביותר ממיליארד דולרים

רקפת רוסק עמינח. צילום: יחסי ציבור

רקפת רוסק עמינח, מנשות העסקים הבולטות במשק הישראלי ומי שכיהנה בעבר כמנכ"לית בנק לאומי, מונתה לתפקיד יושבת ראש מועצת המנהלים של חברת השבבים הישראלית היילו (Hailo), שמפתחת מעבדים להרצת יישומי AI באביזרי-קצה כמו סמארטפונים, מצלמות ורובוטים.

מאז הקמתה, גייסה החברה כ-340 מיליון דולרים, וכבר מזה מספר שנים שהשווי שלה מוערך ביותר ממיליארד דולר, מה שמגדיר אותה כ"יוניקורן".

Hailo, צילום: באדיבות החברה

רוסק עמינח, שמשמשת כדירקטורית בחברה מזה ארבע שנים, מחליפה בתפקיד את זהר זיסאפל, אחד היזמים והמשקיעים הבולטים בתולדות ההייטק הישראלי, אשר הלך לעולמו בשנה שעברה.

היא החלה את דרכה המקצועית במשרד רואי החשבון KPMG ישראל, ובגיל 34 מונתה למנכ"לית המשרד. לאחר מכן, עבדה רוסק עמינח במשך 16 שנים בבנק לאומי, שבו מילאה שורה של תפקידי ניהול בכירים, לרבות מנכ"לית הבנק בשנים 2019-2012. היא דורגה שלוש פעמים ברשימת "100 הנשים המשפיעות בעולם העסקים" של מגזין פורצ'ן. ב-2020 היא הצטרפה כשותפה מנהלת ל-Team8, אחת הקרנות המובילות בישראל בתחום הסייבר, והיא מובילה שם את תחום הפינטק.

תחת רוסק עמינח, מועצת המנהלים של היילו כוללת גלריה מרשימה מאוד של מנהלים בכירים מההייטק הישראלי, הממחישה את הפוטנציאל של החברה. בין חברי הדירקטוריון ניתן למנות את מולי אדן, שכיהן בעברו כסגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא אינטל ישראל; דב בהרב, שכיהן כמנכ"ל אמדוקס וכיו"ר התעשייה האווירית לישראל; ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, וזהר כהן מקבוצת רד-בינת, נציג משפחת זיסאפל, אשר כיהן בעבר כבנקאי השקעות בכיר בבנק ההשקעות מורגן סטנלי.

רקפת רוסק-עמינח (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

היילו הוקמה בפברואר 2017 על ידי בוגרי יחידת העלית הטכנולוגית של חיל המודיעין, ולה משרדים בארה"ב, גרמניה, יפן, טייוואן, סין ודרום קוריאה, וברשותה רשת של מפיצים ברחבי אסיה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אוסטרליה ואירופה. מוצרי החברה משרתים יותר מ-300 לקוחות ברחבי העולם, והיא מעסיקה יותר מ-250 עובדים בתל אביב ובחו"ל.

המעבדים של היילו מתבססים על ארכיטקטורה ייחודית המאפשרים למכשירים חכמים לבצע משימות למידה עמוקה מתוחכמות דוגמת זיהוי עצמים בזמן אמת, תוך מזעור של צריכת ההספק, גודל ועלות השבב. המעבדים מיועדים להשתלב בסוגים רבים של מכונות חכמות ומכשירים חכמים במגוון מגזרים ובכללם רכב, אבטחה, מחשוב, תעשייה 4.0 וקמעונאות. באחרונה השיקה קו חדש של מעבדים המיועדים לתחום ה-GenAI, שיאפשרו להריץ יישומי שפה גדולים (LLM) כמו צ'אט-בוטים, בצורה מהירה ויעילה יותר במכשירי קצה ולא בענן מרוחק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר