לא עוצרת: דיווח על רכישה נוספת של אנבידיה בישראל

רגע אחרי שפורסם כי ענקית הטק רכשה את הסטארט אפ הישראלי Run:Ai בסכום המוערך ב-700 מיליון דולר, כעת נראה כי החברה רכשה במקביל עוד סטארט אפ תוצרת כחול לבן • בפעם הקודמת בה רכשה אנבידיה חברה ישראלית הייתה זו מלאנוקס ב-2019

משרדי אנבידיה בסנטה קלרה, ארה"ב. צילום: רויטרס

סל קניות ישראלי: לאחר שאתמול (רביעי) נודע כי חברת העל ויצרנית השבבים האמריקנית אנבידיה, רכשה את הסטארט אפ הישראלי Run:Ai בסכום המוערך בלא פחות מ-700 מיליון דולר, דיווח חדש שעלה באתר TheInformation טוען כי החברה לא הסתפקה בכך ורכשה במקביל גם את הסטארט אפ הישראלי Deci.

Deci היא אחת משלוש חברות ישראליות המפתחות מודלי שפה למערכות בינה מלאכותית, לצד AI21 של אמנון שעשוע וחברת טאבניין, העוסקת בפיתוח מודלי השפה לפיתוח תוכנה. 

כנס GTC 2024 של חברת אנבידיה. גם Run:Ai היו שם. ארכיון // צילום: דניאלה גינזבורג

יחד עם זאת, למרות שהדיווח מגיע ממקורות מהימנים, נכון לעכשיו אין לכך אישור רשמי לעסקה מהחברות עצמן. כך או כך, גם Run:Ai וגם Deci משתלבות באופן מצוין במכלול השירותים אותם אנבידיה מציעה ללקוחותיה.

במילים פשוטות- Run:Ai היא "המתווך" שבין אנבידיה ללקוחות הרוכשים את השרתים והמעבדים של החברה. המערכת של הסטארט אפ יודעת לשפר את היעילות של כל שבב ולהפיק ממנו את המיטב והיא מציעה את השירות הזה ללקוחותיה.

הביתן של חברת Run AI הישראלית בכנס GTC, נרכשה על ידי אנבידיה, צילום: דניאלה גינזבורג

Deci לעומת זאת, לא עוסקת בייעול של המעבדים, אלא בייעול או יותר נכון ב"כיווץ" של של מודלי שפה גדולים הדורשים יכולות עיבוד עצומות - מה שבפועל מאפשר להם לעבוד באופן יעיל יותר על השרתים של אנבידיה.

כאמור רק אתמול אנבידיה הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת Run:ai. סכום העסקה מוערך לפי השמועות בכ-700 מיליון דולר, כאשר מדובר בעסקה הגדולה ביותר של החברה מאז רכישתה של מלאנוקס הישראלית בשנת 2019.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר