בישראל עדיין קיים חוסר מודעות ומענה לנגישות נכים. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

נוגע ללב: קבוצת בני נוער פיתחה אפליקציה מיוחדת לנכים

קבוצת נערים בני 14 פיתחו אפליקציית ניווט עבור אנשים עם נכות • הרעיון הגיע בין היתר בגלל העלייה הדרמטית בשיעור הנכים וקטועי הגפיים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" • מדור טכנו מתרגש

השבוע נערך ברמות בירושלים אירוע אמצע הדרך של תכנית הדגל הייחודית לבני נוער של עמותת "מחשבה טובה" – "אקו טק" . באירוע הוצגו יוזמות ופיתוחים טכנולוגיים של בני נוער בפני שופטים מעולמות הטכנולוגיה והחינוך.

כחלק מהתוכנית, פיתחו איתי נדב, עוז בן צור, הדר בן צור, וגבריאל קרמר, קבוצת נערים בני 14, אפליקציית ניווט עבור אנשים עם נכויות שונות. הרעיון הגיע בעקבות מספר הפצועים וקטועי הגפיים הגבוה במלחמה וחוסר המודעות והמענה לנגישות נכים בארץ.

התלמידים מציגים את הפרויקט שלהם. המיזם נולד גם מסיפורים אישיים, צילום: אהרון שרייבר

הנערים הבינו כי קיים צורך בהנגשת ידע מותאם לנכים בסביבה בה הם נעים, ובהתאם פיתחו אפליקציית ניווט שתהווה פתרון ופלטפורמה למשתמשים למצוא דרכים ומסלולים בעלי נגישות, ותעדכן מראש כאשר המסלול או המקום אליו הם רוצים להגיע אינו נגיש עבורם.

במקביל וכחלק מהמיזם, הנערים מגבשים פורום בנושאי זכויותיהם של נכים, סיוע במיצוי זכויות, ועוד. לדבריו איתי נדב, אחד מפתחי האפליקציה, "בחרנו לפתח את המיזם משתי סיבות: סבם של שניים מחברי הקבוצה הם נכים, כך שמדובר בעניין אישי, וכמובן כמות הפצועים והנכים שעלתה באופן משמעותי בישראל בעקבות המלחמה".

קבוצת הנערים שהשתתפו במיזם., צילום: אהרון שרייבר

"לפלטפורמה שפיתחנו יש כמה יתרונות, בהם יתרון בניווט מהיר יותר ממקום למקום, מציאת מקומות נגישים והיכרות עם קהילה שיש לה מטרה משותפת. בנוסף, המשתמשים יוכלו לדווח באפליקציה על מכשולים וחפצים בדרך וכך לעזור לקהילה כולה".

"עברו כברת דרך רצינית"

אהרון שרייבר, מנהל המעבדות החברתיות בעמותה, מציין כי "בני הנוער המשתתפים בקורס הציגו השבוע בפעם הראשונה את המיזמים שעליהם עבדו כל כך קשה בחודשים האחרונים, וזה מרגש מאוד".

"הם עברו כברת דרך רצינית, יישמו את כל הנלמד בשיעורי היזמות ואכן ראו שהם חשבו על כל פרט ופרט, ידעו לענות על כל השאלות של השופטים בצורה מקצועית רצינית ועניינית, והכי חשוב, בפעם הראשונה עמדו מול קהל והציגו בצורה מושלמת את המיזם שעליו עבדו קשה, מה שלא מובן מאליו לנערים בגילים כאלה ובתקופה לא פשוטה שכזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו