מקלדת מכנית Huntsman Mini של רייזר. קטנה ואיכותית.. צילום: רייזר

הניקיון הכי חסכוני לפסח שיהיה לכם: כך תנקו את המקלדת שלכם בקלות ובמהירות

גם גיימרים צריכים מדי פעם לעשות ניקיון, ובמקרה של מקלדות - מדובר בניקיון שגם משפיע על הביצועים • אז ממה מתחילים, איזה כלים דרושים ואיך מברשת לניקוי אוזניות קשורה לכל הסיפור? • מדור טכנו חגיגי ונקי במיוחד

בתור גיימרים, אנחנו כמובן משתמשים במקלדת מכנית (במקרה שלנו מדובר ב-Huntsman Mini המעולה של חברת רייזר). בתור חולי ניקיון, אנחנו מודעים היטב לכמות הלכלוך שמצטברת בין הכפתורים/מקשים של המקלדת שלנו, ובין המקשים של כל מקלדת באשר היא לצורך העניין, מכנית או לא.

אלא שלעומת מקלדות רגילות, היתרון הגדול של מקלדת מכנית היא היכולת לשלוף כל מקש/כפתור בנפרד ולפרק את המקלדת לחלקיה השונים - בסיס, סוויצ'ים והמקשים עצמם. והפירוק הזה חשוב לא רק עבור הניקיון עצמו – בסופו של דבר החלקיקים שנתקעים בין המקשים משפיעים על הביצועים של המקלדת ופוגעים בהם.

כך תנקו את המקלדת שלכם בפשטות ומהירות // צילום: דניאלה גינזבורג

אבל בעוד שמקלדות מכניות הן אביזר יקר שמתחיל ממאות שקלים ויכול להגיע גם לאלף שקלים ומעלה, הכלים שבאמצעותם ניתן לשלוף את המקשים ולנקות את המקלדת, זולים ופשוטים להפליא.

ארבעה שלבים פשוטים למקלדת נקייה

השלב הראשון הוא להכיר את המקלדת המכנית שלכם ואת הכלי שיעזור לכם לפרק באופן מקצועי, מהיר ויעיל את המקשים, מבלי לפגוע בהם או בסוויצ'ים העדינים שמתחת. לכלי קוראים "חולץ מקשים" (Keycap Puller) והוא מגיע עם שני ראשים – צד אחד שנועד להוציא את המקש וצד שני שנועד להוציא את הסוויץ'. אנחנו כאמור נצטרך רק את הצד של המקשים.

ניקוי המקלדת המכנית שלכם - פשוט וקל, רק דורש סבלנות, צילום: דניאלה גינזבורג

בשלב השני, מוציאים את כל המקשים בעדינות באמצעות החולץ ומסדרים מולכם. אנחנו מאוד ממליצים להקפיד לסדר את המקשים לפי הסדר שלהם במקלדת, זה יחסוך לכם זמן לחפש אחר כך באינטרנט את הסידור הנכון.

בשלב השלישי, מנקים את המקלדת באמצעות המברשת שלנו. כאמור, ישנן הרבה מברשות וכלים שונים לניקוי מקלדות באינטרנט, כאשר יש את אלו שמעדיפים לנקות את המקלדת שלהם באמצעות תרסיס אוויר דחוס (שזאת אגב גם אפשרות מצוינת). כך או כך, כל אפשרות היא טובה מספיק כל עוד היא נוחה לכם ולא פוגעת במקלדת.

בשלב הרביעי והאחרון כל שנשאר הוא להרכיב בחזרה את המקלדת, זאת באמצעות הלבשה של המקשים בחזרה למקומם על הסוויצ'ים. שימו לב – אתם אמורים לשמוע קליק ולהרגיש כשהמקש נכנס למקומו כראוי, לכן אין צורך ללחוץ חזק מדי.

עכשיו יש לכם מקלדת נקייה ותקינה שגם מוכנה לפסח. חג שמח!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו