יוטיובר הטק הגדול בעולם נגד המכשיר החדש והמסקרן: "הגרוע ביותר שסקרתי אי פעם"

מרקוס בראונלי, הידוע בכינוי MKBHD, העלה סקירה של סיכת ה-AI החדשה של חברת Humane • ההתרשמות השלילית שלו מאירה באור את הבעיות שבשחרור מוצרי קונספט לא בשלים מספיק • מה זה בכלל "סיכת בינה מלאכותית" והאם היא תוכל להחליף את הסמארטפון?

ה-Humane AI Pin - סיכת בינה מלאכותית שמקרינה על היד. צילום: Humane

אחד המוצרים המעניינים והמדוברים בימים האחרונים הוא סיכת הבינה המלאכותית החדשה של חברת Humane – שלטענת החברה, מייתרת את הצורך בסמארטפונים ובסופו של דבר עתידה להחליף אותם. ובכן, הבטחות לחוד ומציאות לחוד.

יוטיובר הטק הגדול ואולי המפורסם ביותר בעולם, מרקוס בראונלי (הידוע בכינוי MKBHD), שהתפרסם כבר לפני שנים בסקירות הגאדג'טים והטכנולוגיה האיכותיות והאמינות שלו, סקר את סיכת ה-AI החדשה ובסרטון סקירה שעלה אתמול (ראשון), הכתיר אותה כ"מוצר הגרוע ביותר שבדקתי אי פעם". אאוץ'.

סיכת בינה מלאכותית עם מחסור בבינה

ה-Humane AI Pin הוא בעצם מכשיר מרובע קטן שניתן להצמיד לדש החולצה. המכשיר לא מכיל שום מסך תצוגה, אבל הוא מונע על ידי מערכת בינה מלאכותית שהאינטרקציה איתה מתבצעת על ידי הוראות קוליות וממשק שמוקרן על כף ידו של המשתמש.

המכשיר הזעיר נחשף בשנת 2023 והושק לפני כשבוע תחת הכותרת "עוזר ה-AI שתמיד איתך". לצד ההשקה המבטיחה, בימים האחרונים החלו להופיע לא מעט ביקורות מצד מומחים ובלוגרים טכנולוגיים שונים שקטלו את המכשיר, בין היתר בגלל הטענה שהוא "בסיסי מדי ולא שימושי".

ה-Humane AI Pin. כל האינטרקציה נעשית באמצעות הנחיות קוליות., צילום: Humane

טענה חוזרת נוספת שעלתה בביקורות השונות הייתה שהסיכה פשוט לא עובדת כמו שהובטח. בכתבה שעלתה באתר הטכנולוגיה הפופולרי Tom's Guide וסקרה את כלל היכולות של המכשיר הכותרת אף הייתה "מדובר באסון".

אתמול כאמור, הגיעה גם הסקירה המצופה של בראונלי, ששיתף את התפיסה שלו על המכשיר לאחר שהשתמש בו בשבוע האחרון. ואיך נגיד את זה בעדינות? הוא לא ממש התרשם לטובה.

לדבריו, סיכת הבינה המלאכותית "קשה מדי לשימוש" והמכשיר "גרוע כמעט בכל מה שהוא עושה". בראונלי תיאר והדגים כיצד התגובה של המכשיר להנחיות הקוליות הייתה לרוב איטית באופן מוגזם וכיצד רבות מהתשובות של מערכת ה-AI היו שגויות.

ה-Humane AI Pin. "קשה מדי לשימוש וגרועה בכל מה שהיא עושה"., צילום: Humane

היוטובר המשיך ותיאר את חיי הסוללה הגרועים של הסיכה, שמצליחה להחזיק מעמד רק מספר שעות בודדות בשימוש אינטנסיבי (וכשמדובר במכשיר ששואף להחליף את הסמארטפון שלנו, מדובר בבעיה גדולה).

גם התמונות שהמכשיר צילם נראות לדבריו של בראונלי "די רע", כשהסרטונים שהמכשיר מצלם "נראים אפילו יותר גרוע". הוא הוסיף כי המקרן אינו בהיר מספיק, כך שקשה לראות תוכן כתוב על היד כשמשתמשים במכשיר בחוץ.

בצד החיובי, בראונלי סיפר כי הוא אהב את הקלות בה ניתן לשמור הערות קוליות במכשיר, מה ששימושי במיוחד במצבים כמו נהיגה, והוא גם שיבח את האופן שבו ניתן להשתמש במכשיר לצילום סרטונים כשהיא מחוברת לגוף (זאת לצד ההערה על האיכות הירודה של המצלמה).

ה-Humane AI Pin. הקונספט של מקרן לכף היד הוא מעניין, אבל כרגע לא מספיק מפותח., צילום: Humane

בראונלי סיכם את דבריו וטען כי "כמוצר חדש המציג קונספט חדש לחלוטין, אני מאוד מכבד את הניסיון. אבל לסיכת ה-AI יש דרך ארוכה מאוד לעבור, ובכללי לבינה מלאכותית יש עוד כברת דרך עד שהיא תהפוך לזמינה ונגישה באופן מוחלט. לעולם אל תקנו מוצר חדש על סמך ההבטחה של היצרן לעדכונים עתידיים".

כנראה שהמוצר לא יגיע בזמן הקרוב ואם בכלל לישראל, כך שאנחנו סומכים על דבריו של בראונלי. יחד עם זאת, ההבטחה הטכנולוגית שבמוצר היא ללא ספק מסקרנת במיוחד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר