בטוח שלא ידעתם את זה: מאיפה הגיע המונח Wi-Fi?

למרות שאנחנו עושים ברשת האינטרנט האלחוטית שימוש יום יומי, מעטים אלו שיודעים מה מקור המונח • למרות מה שאולי חשבתם, זהו לא קיצור של המונח Wireless Fidelity • מדור טכנו מופתעים

קשה לדמיין מה היינו עושים בעולם בלי Wi-Fi. . צילום: GettyImages

אנחנו עושים בה שימוש יומי ונהנים לא פעם גם להיות יצירתיים בשמות ובסיסמאות שאנחנו מעניקים לה כדי למנוע מהשכנים שלנו לגנוב לנו אותה, אך כמה מכם יכולים, עם יד על הראוטר, להגיד שהם יודעים מה המקור האמיתי למושג "רשת ה-WI-FI" (טכנולוגיית תקשורת אלחוטית)?

למרות מה שרבים חושבים, Wi-Fi הוא לא קיצור של Wireless Fidelity, ומקורו במשחק מילים על המושג Hi-Fi, שנטבע בשנות ה-50 של המאה ה-20 על-ידי יצרנים של ציוד שמע כקיצור שלHigh Fidelity (נאמנות גבוהה להקלטת המקור).

חגיגות 25 שנים לגוגל. גם הם הפכו לשם נרדף לאינטרנט צילום: רויטרס



עם זאת, Wireless Fidelity הוא לא דבר ממשי או בעל משמעות אמיתית, אלא רק שם קליט שהומצא ע"י אנשי שיווק. הרעיון שלפיו משמעותו של המושג Wi-Fi הוא Wireless Fidelity מסתובב ברשת כבר מאז שנת 2005 לפחות, כאשר בערך באותה התקופה, הסופר והבלוגר קוֹרִי דוֹקְטוֹרוֹב היה גם זה שהפריך את המיתוס המדובר.

טריק שיווקי מוצלח 

המושג Wi-Fi נטבע על-ידי חברת השיווק Interbrand, שגם טבעה את השמות פרוזאק (תרופה נגד דיכאון) וקומפאק (Compaq - הייתה חברת מחשבים מפורסמת). המונח הטכני האמיתי לטכנולוגיה הוא IEEE 802.11 – שם שהחברה טענה בזמנו ש"פשוט לא יעבוד" אצל לקוחות.

"השם היה חייב להיות קליט וקל. משהו אוניברסלי שאפשר למצוא בבית, במשרד, בבית קפה או בתחבורה ציבורית. משהו שיעזור לצרכנים להבין את הקונספט [של תקשורת נתונים אלחוטית] באופן אינטואיטיבי", כך נכתב באתר החברה.

כנראה שאין ילד או ילדה בעולם שלא מכירים את המונח Wi-Fi. , צילום: rawpixel.com / Freepik

למרות שהוא חסר משמעות, מיתוג המושג נחל הצלחה רבה בהנחלת הרעיון שלפיו ניתן להתחבר לאינטרנט באופן אלחוטי ללא כבל פיזי כלשהו – עניין שהיה מהפכני ביותר עבור הצרכנים האמריקניים בשנות ה-90 של המאה ה-20, בתקופה בה אנשים רק החלו להתחבר לרשת.

ב- Interbrand הסבירו עוד כי "המונח משקף את העובדה ש-Wi-Fi מספק חיבור איכותי ויציב בכל מקום, גם ללא כבלים. מאז השקתו הפך ה-Wi-Fi למילה נרדפת לגישה אלחוטית לרשת בכל מקום". לדברי החברה, "המושג גם הפך לחלק בלתי נפרד משפות העולם. אתם יכולים לבקש Wi-Fi בכל מקום על כדור הארץ וכנראה יבינו שאתם מתכוונים לגישה אלחוטית לאינטרנט".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר