אם תמונה אחת שווה אלף מילים, כמה שווה תמונת AI?

בעידן הנוכחי, בו הבינה המלאכותית שולטת ביד רמה ביותר ויותר תחומים, נראה כי הופך להיות קשה עד בלתי אפשרי למנוע מתמונות מזויפות להופיע ברשת ולעורר סערות • מטיילור סוויפט ועד דונלד טראמפ ואילון מאסק - נזכרנו בתמונות שהתחפשו

אילון מאסק צופה בזוהר הצפוני. צילום: נוצר באמצעות הבינה המלאכותית Leonardo.Ai

תמונה שווה אלף מילים, אבל בעידן הטכנולוגי של היום, מספיקות לעיתים גם חמישים מילים היוצרות עולמות דמיוניים שלמים שכלל לא קיימים - כל זה בזכות הבינה המלאכותית.

זה מופלא ומסוכן באותה המידה כמעט, ולא פעם גורם לכאוס בעולם שמחוץ לפיקסלים. הנה כמה דוגמאות לתמונות מהתקופה האחרונה שהתחפשו לאמיתיות, עוררו סערות וגרמו לצרות. 

סין קוראת לקיום שיחות בנושא השליטה בבינה מלאכותית צילום: רויטרס

טיילור סוויפט והתמונות המיניות

אין ספק שמדובר בשערוריית התמונות המזויפות המובילה של 2024. בגדול, תמונות פרובוקטיביות, מיניות ובעיקר מזויפות עד מאוד של סוויפט הופצו ברשת וזכו למיליוני צפיות ושיתופים. התמונות הופצו לראשונה בקבוצת טלגרם המוקדשת ליצירת תמונות פורנוגרפיות מזויפות של נשים באמצעות AI ומשם מצאו את דרכן במהרה ל-X (טוויטר לשעבר).

הסערה בארה"ב סביב התמונות, שנצפו ושותפו מיליוני פעמים, עד שהגיעה לפתחו של הבית הלבן. "זה מאוד מדאיג", טענה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן בהצהרה לתקשורת, "ולכן, אנחנו הולכים לעשות מה שנוכל כדי להתמודד עם הסוגיה הזאת".

במקביל, חשבונות שהפיצו את התמונה נחסמו ולמשך מספר ימים לא ניתן היה לחפש את שמה של סוויפט ב-X (אם כי מסתבר שהדרך לעקוף את מנגנון החסימה הייתה די פשוטה וכללה החלפה של כמה אותיות בשורת החיפוש).

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Artificial Intelligence (@power.ai)

טראמפ ותומכים אפרו אמריקנים 

נשיא ארה"ב לשעבר שרץ כעת לקדנציה נוספת רגיל למצוא את עצמו במרכזן של שערוריות באותה תדירות בה אדם נורמלי נושם, כך ששערוריית התמונות בה תועד כביכול מחובק עם קבוצת נשים ממוצא אפרו אמריקני לא הייתה מפתיעה.

התמונה, שנוצרה על ידי שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית על ידי תומך טראמפ ומגיש רדיו בשם מארק קיי, נועדה לייצר מצג שווא של תמיכה מצד הקהילה האפרו אמריקנית בארה"ב, בניסיון לחזק את אחיזתו של טראמפ בקרב אוכלוסייה זו.

טראמפ ותמונות המעצר

שעות טרם הסגיר טראמפ את עצמו לידי רשויות החוק באשמת ניסיון להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020, נפוצו ברשת מקבצי תמונות, כולן פרי מוחות יצירתיים ותוכנות AI שהשתעשעו עם הרעיון של טראמפ במדי אסיר מאחורי סורג ובריח - כשחלקן זכו למיליוני צפיות.

הפיצוץ בפנטגון

על כוחן (והסכנה האמיתית) של תמונות ה-AI  ניתן היה ללמוד כבר בחודש מאי של שנה שעברה, עת הופצה ברשת תמונה של פיצוץ ליד הפנטגון עם הכיתוב: "פיצוץ גדול ליד מתחם הפנטגון בבירה וושינגטון".

בתגובה, ב-X מיהרו לסגור את החשבון המקורי שהפיץ את התמונה, אך זו הפכה במהירות לוויראלית והופצה כמו אש בשדה הפיקסלים. הפאניקה שנוצרה מהסבירות כי מדובר באמת הייתה כה גדולה, עד שבמשך זמן קצר אפילו הבורסה האמריקנית סבלה מירידות שערים חדות.

אילון מאסק ומרי בארה 

היזם השערורייתי חובב הפרובוקציות "תועד" מחזיק ידיים עם אחת היריבות הגדולות שלו, מנכ"לית ג'נרל מוטורס מרי בארה. תרחיש שהיה ברור לכל מי שנתקל בתמונה כי אין סיכוי שהיה קורה במציאות – מה שאכן, לא קרה.

התמונה הציגה את השניים לבושים בז'קטים שחורים ואוחזים כאמור ידיים, כאילו היו חברים קרובים משכבר הימים. התמונה נוצרה תוך שימוש בתוכנת מידג'רני על ידי אדם בשם בריאן לווט, המתחזק עמוד יוטיוב בשם All Your Tech AI  בו הוא גם שיתף את תהליך יצירת התמונה. מאסק עצמו כמובן לא נשאר אדיש לתמונה והגיב: "בחיים לא הייתי לובש את האאוטפיט הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר