טירוף השבבים: אנבידיה בשיתוף פעולה עם אפל ו-BYD, משיקה שורת חידושים

עם שווי שוק של מעל שני טריליון דולר וכוח אדם משמעותי בישראל - ענקית הטק הציגה את הטכנולוגיה החדשה שלה בתחום הבינה המלאכותית • השבב העוצמתי בעולם, רובוטים ומחשוב על - כל ההכרזות הגדולות מכנס GTC 2024

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, בכנס GTC 2024. צילום: דניאלה גינזבורג

קשה להפריז בכמות העניין שמעוררת בתקופה האחרונה חברת אנבידיה (NVIDIA) – חברת השבבים והתוכנה שהתחילה לפני כ-30 שנים בתור חברת חומרה לגיימינג ומובילה בשנים האחרונות את תחום החומרה והתוכנה לבינה מלאכותית.

עם שווי שוק של מעל 2 טריליון דולר וצמיחה של 80 אחוזים במניה מתחילת השנה, כ-3,500 עובדים (13 אחוזים מכוח האדם) בישראל, מעל 900 סטארטאפים מקומיים החברים בתוכנית NVIDIA Inception ועבודה צמודה עם מכוני המחקר והאונ' המובילים בארץ (טכניון, אונ' תל אביב, אונ' בן גוריון וכו') – נראה שאין מי שיעצור את הטירוף סביב החברה.

Vision Pro, רכבים ומחשוב על

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, חשף הלילה (בין שני לשלישי, שעון ישראל) בכנס הבינה המלאכותית השנתי של החברה, GTC 2024 המתקיים בסן חוזה, קליפורניה, כמה מוצרים חדשים של החברה בתחום ה-AI, בהם מנוע ה-Blackwell העוצמתי, תוכנה חדשה ואפילו שיתוף פעולה מפתיע עם חברת אפל.

אחת ההכרזות המפתיעות ביותר של האירוע הייתה חשיפת שיתוף הפעולה של אנבידיה עם חברת אפל, כאשר האחרונה תשלב את פלטפורמת האומניוורס (Omniverse) של אנבידיה במשקפי המציאות הרבודה שיצאו לאחרונה, ה-Vision Pro.

מערכת העיבוד Blackwell Superchip,

מטרת שיתוף הפעולה היא לאפשר ל-Vision Pro לבצע בענן את כלל פעולות העיבוד הדרושות על מנת להפעיל מערכות בינה מלאכותית במשקפיים ובמקביל "להוריד את העומס" מאפל עצמה. בהקשר זה, משתמשים יוכלו להשתמש בפלטפורמת האומניוורס ב-Vision Pro, מה שיאפשר את שילוב המכשיר במפעלים ובשלבי ייצור ופיתוח שונים.

הואנג חשף עוד כי אנבידיה יוצאת בשיתוף פעולה חדש עם חברת הרכבים החשמליים הסינית BYD, שכבר הגיעה לישראל וכבשה בשנים האחרונות את השוק המקומי. השת"פ החדש בין שתי החברות יהיה מקיף ויכלול הכנסה של פלטפורמת האומניוורס למפעלי החברה, כמו גם הטעמה של פלטפורמות ה-AI של החברה ברכבי BYD ואפילו בנקודות המכירה ברחבי העולם.

מחשוב העל של אנבידיה DGX SuperPOD, צילום: אנבידיה

השקה מעניינת נוספת נרשמה בתחום הרובוטיקה. אנבידיה חשפה בכנס את GROOT, מערכת סיוע חדשה לבניית רובוטים דמוי אדם, המבוססים על AI ומיועדים למפעלים. המערכת כוללת שבבים ייעודיים ומערכת סימולציה לאימון של הרובוט, כך שכל חברה תוכל לבנות את הרובוטים שלה בהתאם לצרכיה.

החשיפה הגדולה ביותר מבחינת חומרה השנה הייתה הצגתו של השבב החזק ביותר בעולם -  Blackwell GPU, המבוסס על טכנולוגיות מחשוב מואץ מהפכניות, שיסייעו להניע פריצות דרך בעיבוד נתונים, פיתוח תרופות מונחה-מחשוב (Computer-Aided), סימולציות הנדסיות, מחשוב קוונטי ובינה מלאכותית.

מבחינת תוכנה, חשף הואנג את המערכת NVIDIA NIM - חבילת תוכנה אחת המייצרת API למודלי השפה הכי גדולים וחשובים, עושה להם אופטימיזציה ומפשטת את תהליך העבודה של מפתחים עם מערכות בינה מלאכותית שונות.

כנס NVIDIA GTC, צילום: אי.אף.פי

במילים אחרות – במקום שחברות קטנות יצטרכו להעסיק מומחי AI, שאין הרבה מהם כיום בשוק וקשה להעסיקם בחברות קטנות, הן יוכלו לתת למפתחים שלהן לעבוד על פלטפורמת ה-NIM – שתפשט ותנגיש עבורם מודלים הדרושים לפיתוח פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית.

לדבריו של הואנג, שנת 2024 הולכת להיות שנה מאוד חשובה מבחינת בינה מלאכותית, כאשר עוד ועוד חברות, בהן גם חברות צרכנות כדוגמת רשתות שיווק, ירצו להטמיע פי'צרים מבוססי AI באפליקציות ובמערכות שלהם.

בהתאם ולאור העובדה שנראה כי אנבידיה נחושה לחדד את שליטתה בתחום, הושק האתר החדש של החברה - ai.nvidia.com שמטרתו להוות את "שער הכניסה" לעולם הבינה המלאכותית שמציעה החברה, כמו גם להציג את כלל החברות איתן עובדת ענקית הטק, שטוענת כי היא החברה היחידה בתחום ש"עובדת עם כולם" (בהן גוגל, אמזון, OpenAI ורבות נוספות).

בכירי הטק מברכים

בשוק כמובן שלא נשארו אדישים להכרזות של אנבידיה ושורה של בכירים הגיבו לחשיפת הטכנולוגיות החדשות שלה החברה. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-xAI אמר כי "אין כרגע דבר טוב יותר מהחומרה של אנבידיה עבור בינה מלאכותית".

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI: " Blackwel מציע זינוקים מאסיביים בביצועים, והוא יאיץ את היכולת שלנו לספק מודלים מובילים. אנו נרגשים להמשיך לעבוד עם אנבידיה כדי לשפר את מחשוב הבינה המלאכותית".

סאטיה נאדלה, יו"ר ומנכ"ל מיקרוסופט: "על ידי הטמעת מעבד GB200 Grace Blackwell במרכזי הנתונים שלנו ברחבי העולם, אנחנו מסתמכים על הניסיון הארוך שלנו באופטימיזציה של GPUs של אנבידיה עבור הענן שלנו, בזמן שאנו הופכים את ההבטחה של בינה מלאכותית לממשית עבור ארגונים בכל מקום".

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל: "התרחבות שירותים כמו חיפוש ו-Gmail למיליארדי משתמשים לימדה אותנו הרבה על ניהול תשתית מחשוב. אנחנו מצפים להביא את היכולות פורצות הדרך של שבבי Blackwell ללקוחות ולצוותים שלנו בענן ברחבי גוגל, כולל Google DeepMind, כדי להאיץ גילויים עתידיים".

הכתבת הייתה אורחת של חברת אנבידיה בכנס GTC 2024.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר