"קוראת מאמרים בפחות משלוש שניות": המערכת המסקרנת של יוצאי OpenAI

חברת הבינה המלאכותית אנתרופיק חשפה את "קלוד 3" וטענה כי יכולות המודל גוברות על ChatGPT וג'מיני של המתחרות הגדולות • בחברה חשפו כי החלו לאמן את המודל רק בחודש אוגוסט האחרון, כחצי שנה בלבד

קלוד 3 - מערכת הבינה המלאכותית המתקדמת בעולם?. צילום: אנתרופיק

אנתרופיק (Anthropic), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה על ידי עובדי OpenAI לשעבר, טוענת כי משפחת דגמי ה-AI החדשה של המודל "קלוד 3" (Claude) מתפקדת טוב יותר מהמודלים המובילים של גוגל (ג'מיני) ו-OpenAI (ChatGPT).

במקביל, בחברה טענו כי בניגוד לגרסאות קודמות, קלוד 3 הוא מולטי-מודאלי ומסוגל להבין מידע שמוזן אליו גם בטקסט וגם בתמונות. לדברי גורמים שעסקו בפיתוח המודל, קלוד 3 צפוי לענות על מגוון רחב יותר של שאלות, להבין הוראות ארוכות יותר ואפילו להסיק מסקנות לפי הקשרים.

סורה, הבינה המלאכותית של OpenAI שיודעת לייצר סרטונים ממילים. התחרות עולה שלב.ארכיון // צילום: OpenAI

טוב יותר מהמתחרים במרבית המדדים

במשפחת המערכות של קלוד 3 ניתן למצוא את הייקו, סונטה ואופוס, כאשר האחרונה היא גם המערכת הגדולה וה"אינטיליגנטית" ביותר. לטענת החברה, ניתן לפרוס את כל שלושת הדגמים כצ'אטבוטים, השלמה אוטומטית או חילוץ נתונים.

עוד טענו באנתרופיק כי קלוד 3 יכול לספק תוצאות כמעט מיידיות, גם בזמן ניתוח חומר מסובך המגיע בכמות גדולה, כמו למשל סיכום של מחקר מדעי. הייקו, הגרסה הקטנה ביותר של קלוד 3, הוא לטענת החברה "הדגם המהיר והחסכוני ביותר בשוק", ומסוגל לקרוא מאמר מחקר של אלפי מילים הכולל תרשימים וגרפים "בפחות משלוש שניות".

בכל הנוגע לאופוס, אנתרופיק מתגאה כי המערכת הצליחה להשיג ביצועים טובים יותר ממרבית המודלים המתחרים בכמה מבחני השוואה. המודל הראה יכולת חישובית טובה יותר מ-GPT 4 של OpenAI, ענה על שאלות מתמטיקה בהצלחה, קידד ואפילו הבין את ההיגיון מאחורי השאלות ששאלו אותו.

הנתונים שהוצגו על ידי אנתרופיק המראים את התוצאות של קלוד לעומת המתחרים, צילום: אנתרופיק

חצי שנה בלבד להכשרה של מודל AI

החברה חשפה כי היא החלה להכשיר את הדגמים השונים של קלוד 3 מחודש אוגוסט האחרון (כחצי שנה), זאת באמצעות שילוב של מערכי נתונים פנימיים ושל צד שלישי שאינם פומביים, כמו גם באמצעות נתונים ציבוריים.

עוד נמסר כי קלוד 3 אומן באמצעות חומרה מ-AWS של אמזון ומ-Google Cloud , כאשר שתי ענקיות הטק הן בין המשקיעות המרכזיות של חברת ה-AI (אמזון השקיעה כ-4 מיליארד דולר ). קלוד 3 צפוי להיות זמין בקרוב ב- AWS Bedrock וב-Vertex AI של גוגל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר