הישג פורץ דרך: בוצעה השיחה הראשונה על גבי רשת 5G המתקדמת בעולם

חברת פרטנר הודיעה כי השלימה בהצלחה ניסוי עם חברת אריקסון העולמית על גבי רשת ה-5G Standalone, לקראת השקתה הקרובה בישראל • "עידן חדש בצריכת שירותי תקשורת במדינה" • ומה הם היתרונות שלה?

הדמיה של עיר עתידנית עם שירותי תקשורת מתקדמים.. צילום: freepik

חברת התקשורת פרטנר וחברת אריקסון העולמית הודיעו היום (רביעי) כי ביצעו בהצלחה את שיחת הנתונים הראשונה על גבי רשת 5G Standalone, המבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של רשתות הדור ה-5 בעולם.

ההודעה מגיעה בהמשך להכרזה של השתיים מלפני כשנה כי חתמו על עסקה להקמת הרשת המתקדמת מבוססת הענן, אותה הן צפויות להשיק בישראל באופן רשמי בחודשים הקרובים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

זוכרים שפעם היו אנשים שהפגינו נגד 5G? ארכיון. , צילום: אי.אף.פי

גלישה אולטרה מהירה

לרשת 5G Standalone החדשה יתרונות רבים, הן עבור שימוש פרטי והן במגזר העסקי. היא מאפשרת ניצול מיטבי ומקסימלי של תכונות הדור ה-5, בהן גלישה במהירות אולטרה גבוהה, שיהוי נמוך, איכות גבוהה של שיחות קול ו-וידאו, יציבות, אמינות, אבטחת מידע איכותית וקיבולת גבוהה של הרשת.

במקביל, הטכנולוגיה תספק הזדמנויות חדשות עבור תעשיות, ארגונים ועסקים, זאת הודות לשתי תכונות מרכזיות - הראשונה היא "פרוסות רשת" (Network Slicing), המאפשרת הקצאה בלעדית של נתח מהרשת לטובת לקוח או שירות ייעודי, תוך מענה גמיש לצרכיו הספציפיים.

השנייה היא "שיהוי נמוך" (Low Latency) המאפשרת זמני תגובה קצרים, שקריטיים במגוון רחב של תחומים – החל מחוויית גיימינג איכותית, דרך ניהול ושליטה מרחוק בזמן אמת (רפואה, חמ"לים) וכן ל- IoT ואוטומציה תעשייתית (רובוטים בתעשייה, מרלו"גים אוטומטיים, מכוניות אוטונומיות וכו').

יגאל גלעדי (משמאל) ואלון ברמן (מימין) בתערוכת הסלולר MWC בברצלונה., צילום: ללא קרדיט

יגאל גלעדי, סמנכ"ל ההנדסה בפרטנר, מסר בתגובה: "אנחנו מסמנים היום אבן דרך משמעותית בהתפתחות תשתיות התקשורת במדינת ישראל, אשר מציבה אותנו בפני עידן חדש בכל הנוגע לצריכת שירותי תקשורת. הרשת החדשה תפתח עולם חדש של הזדמנויות ושיתופי פעולה מגוונים".

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל: "הטכנולוגיה המובילה של אריקסון מספקת רמה גבוהה של קישוריות, יכולת לספק מענה מותאם לדרישות הלקוח, ומתן שירותים חדשים ללקוחות פרטיים ועסקיים אשר דורשים רמת ביצועים גבוהה. צעד משמעותי זה בהתפתחות רשתות התקשורת יוביל לצמיחה וחדשנות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר