הצילו, ה-ChatGPT שלי נשבר: דיווחים על באגים בצ'אטבוט הפופולרי

משתמשים החלו לעלות לרשת טענות על תשובות מוזרות שהמערכת מבוססת הבינה המלאכותית הפופולרית החלה לפתע לתת להם • ממענה בג'יבריש ועד תשובות עם מילים בשתי שפות ויותר - משהו מוזר עובר על הצ'אטבוט של OpenAI

Chat GPT - מה קורה שם? אילוסטרציה.. צילום: אי.פי

לא חשבנו שאי פעם נכתוב את זה, אבל נראה ש-ChatGPT נשבר. מדיווחים של גולשים מודאגים שעלו בשעות האחרונות לרשת נראה כי הצ'אטבוט מבוסס הבינה המלאכותית הפופולרי סובל מבאג לא ברור שגורם לו לענות באופן מוזר ביותר למשתמשים.

המשתמשים טוענים כי התגובות של ChatGPT הפכו להיות "מטורפות" וכוללות הודעות ארוכות בג'יבריש, תשובות בשפות מעורבבות ללא הנחיה, כאשר חלק מהגולשים אף טוענים כי הצ'אטבוט שולח להם הודעות מטרידות שרומזות שהוא נמצא איתם בחדר (כן, גם לנו זה נשמע מוזר מאוד).



באירוע אחד ששותף ב-Reddit, משתמש ביקש מידע על אלבומי ג'אז מומלצים להאזנה על תקליט. תשובתו של ChatGPT לכך הייתה המשפט "האזנה נעימה!" שחזר על עצמו פעמים רבות. במקרה אחר, משתמש שאל שאלה פשוטה של "מהו מחשב?" וגם כאן הצ'אטבוט ענה שטויות.

בדוגמה אחרת, ChatGPT הגיב בג'יבריש כששאלו כיצד להכין עגבניות מיובשות. משתמשים שונים טענו עוד כי המערכת החלה להתבלבל בשפות בהן היא מדברת וכי הם מקבלים תשובות בערבוביה שכוללת מילים בספרדית, לטינית, אנגלית ואפילו מילים מומצאות לחלוטין.

התשובה המוזרה של ChatGPT לשאלה על אלבומי ג'אז מומלצים., צילום: מתוך Reddit

נכון לעכשיו אין שום אינדיקציה למה גרם לבעיה. ב-OpenAI לא ציינו מה יכול היה לגרום לכשל, אך הודיעו כי הם מודעים לבעיה. "אנו חוקרים דיווחים על תגובות בלתי צפויות מ-ChatGPT", כך לפי ההודעה. מאוחר יותר עדכנו בחברה כי הבעיה זוהתה וכי הצוותים ממשיכים לעקוב אחרי המצב.

זו לא הפעם הראשונה ש-ChatGPT משנה את אופן המענה שלו לשאלות, לכאורה ללא שום שינוי מצידה של חברת האם OpenAI. בסוף שנה שעברה, משתמשים התלוננו שהמערכת הפכה ל"עצלנית וחצופה" וסירבה לענות על שאלות מסוימות.


באחת הדוגמאות שהעלו המשתמשים בזמנו, נטען כי לאחר שמבקשים מהצ'אט קטע קוד, הוא נותן מידע חלקי ביותר ומורה להם למלא את השאר. חלק מהמשתמשים אף הגדילו והתלוננו ש-GPT עשה זאת בצורה עצבנית במיוחד ואפילו אמר לאנשים שהם מסוגלים לחלוטין לעשות את העבודה בעצמם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר