אין מביך ממנו: מי עומד מאחורי ה"סליחה" של קניה ווסט?

פוסט ההתנצלות התמוה של הראפר הוביל להרבה לייקים אבל גם לקיתונות של בוז • עכשיו מתברר שהכוכב לא לקה בשבץ ולא נפרץ לו החשבון - העילגות שבה הפוסט נכתב ותורגם היא תודות לשימוש בבינה מלאכותית

קניה ווסט. צילום: אי.פי

לא ברור מה עובר לבנאדם הזה בראש: האם פוסט ההתנצלות התמוה של קניה ווסט על אמירותיו האנטישמיות נכתב למעשה על ידי בינה מלאכותית? ובכן, נראה שהתשובה היא כן.

כזכור, ביום שלישי האחרון פרסם הראפר האמריקני המושמץ הודעה בעברית המופנית "לקהילה היהודית" ונפתחת במילים "אני מתנצל בכנות על כל התפרצות לא מתוכנת (הטעות והעילגות במקור, ד"פ) שנגרמה על ידי מילותיי או פעולותיי. זה לא היה כוונתי לפגוע או להוריד מכבוד, ואני מתחרט מאוד על כל כאב שאולי גרמתי".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Ye (@kanyewest)


הפוסט, שאמנם כבר קיבל יותר ממיליון וחצי לייקים, אבל גם צבר, ובצדק, לא מעט תגובות מזלזלות וקיתונות של בוז, עורר בקרב מומחים, וגם בקרב אנשים שסתם יודעים לקרוא, חשד כי מדובר בטקסט מהונדס.

הרי אם יש משהו טוב שאפשר לומר על קניה ווסט, זה שהוא לפחות יודע להתנסח כמו שצריך - כשהוא רוצה. בכל זאת כותב ומלחין מדופלם, לא?

בדיקה העלתה - מדובר ב-AI

הלילה פרסם אתר הבידור TMZ, שמרבה לפרגן לישראל (במיוחד מתחילת המלחמה), דיווח לפיו מסתמן כי הפוסט אכן נוסח על ידי צ'אטבוט (ומן הסתם גם תורגם לעברית בעזרת מחשב).

צ'אט GPT. עכשיו גם משתמשים בו כדי לרמות התנצלויות?, צילום: רויטרס

אנשי TMZ הרימו את הכפפה ובחנו את הטקסט בעזרת "גלאי בינה מלאכותית" (AI Detector), המסוגל לזהות תוך שניות תוכן שנוסח על ידי שירותים כמו ChatGPT ובארד של גוגל.

הגלאי קבע, לא במפתיע, שקיים סיכוי של 85 אחוזים כי הפוסט נכתב באמצעות AI. הוכחות לכך הן שילוב נרחב בצירופי מילים שצ'אטבוטים מרבים לעשות בהם שימוש, דוגמת "Sincerely apologize" (מתנצל בכנות) ו"Promoting unity" (לקדם אחדות).

קניה ווסט. נו באמת, צילום: אי.פי

נוסף על כך, ב-TMZ הנחו את ChatGPT לנסח הודעת התנצלות חדשה לגמרי, והפלא ופלא (או שלא), בין שתי ההודעות נמצאו קווי דמיון רבים - כולל צירופי מילים וחלקי משפטים זהים לגמרי.

השורה התחתונה: כן, ההתנצלות המביכה של קניה ווסט נכתבה לכאורה על ידי בוט בינה מלאכותית. ולא, אנחנו כמובן לא קונים אותה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר