הלם: הדוגמנית היפהפייה היא לא מה שחשבתם

מתברר שלא כל דמות שרואים באינסטגרם היא בן אדם חי, גם אם היא נראית ככה • מקמפיינים של מיליוני דולרים ועד קידום מוצרים - ברוכים הבאים לעולם משפיעני ה-AI • ולמה יצרו אותם מלכתחילה?

לא, היא לא אמיתית. השאלה האם זה משנה?. איטנה לופז. צילום: מתוך הרשתות החברתיות

זה לא סוד שמשפיעניות ומשפיעני רשת מתחרים אחד בשני על כל קוד קופון, עם חלום לחתום על קמפיינים שיכניסו להם מאות אלפי שקלים לחשבון הבנק. אך מה קורה כשאל התחרות הקשה גם כך, נכנסות אושיות חדשות, כאלו שאפילו לא צריכות להתאמץ כדי להיראות טוב? ובכן, ברוכים הבאים לעולם משפיעני ה-AI.

משפיעני AI (בינה מלאכותית) זו תופעה חדשה יחסית, בה דמויות שנראות אמיתיות לכל דבר ועניין, מככבות בקמפיינים נחשקים ומגלגלות הכנסות של מאות ולעיתים אף מיליוני דולרים. מאחורי אותן הדמויות, כמו שכבר הצלחתם להבין, עומדים אנשים אחרים לחלוטין שיוצרים את כוכבות הרשת, על ידי בינה מלאכותית.

שביתת תסריטאים והשחקנים בהוליווד. גם משפיעני הרשת על הכוונת של ה-AI צילום: רויטרס

משפיענית שכזו, שאמנם מצליחה מאוד אך גם מלאכותית עד אחרון הפיקסלים שלה, היא איטנה לופז, דוגמנית עם שיער ורוד בוהק, פיגורה מעוררת קנאה ועור פנים מושלם, שנוצרה לפני שבעה חודשים על ידי סוכנות דוגמנות ספרדית. בפרופיל האינסטגרם שלה, אחריו עוקבים 198 אלף גולשים, היא מגדירה את עצמה כגיימרית וחובבת תחפושות וכושר.

לופז, במקרה ותהיתם, אולי לא מגיעה עם יד שאפשר ללחוץ כשחותמים איתה על חוזה יוקרתי, אבל היא מייצרת הכנסה של לא פחות מ-11 אלף דולר בחודש, כשלפי הדיווחים, גובה ה"דוגמנית" סכום של 1,090 דולר עבור כל פרסומת העושה שימוש בדמותה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

כשנמאס מבני אדם – טוב שיש בינה מלאכותית?

במבט ראשון לא תצליחו כנראה לזהות שמדובר בדמות שכולה מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת. סביר להניח שגם לא במבט שני ואפילו שלישי, שכן היא נראית אמיתית לחלוטין ועושה בדיוק את מה שעושות הקולגות האנושיות שלה: משתפת תכנים, חותמת על קמפיינים, מקדמת מוצרים ומטפחת קהילה של מאות אלפי עוקבים נלהבים.

לופז נוצרה על ידי סוכנות הדוגמנות הספרדית The Clueless, לאחר שלפי הדיווחים באתר euronews.com, מאסה הסוכנות בעבודה עם דוגמנים אנושיים. בשנת 2022 הסוכנות חוותה תקופת שפל ולא הצליחה לגייס מספיק לקוחות, מה שגרם להם לנסות לחשוב על פתרונות יצירתיים כדי להתניע מחדש את העבודה.

לפי הדיווח, הסוכנות טענה כי העבודה הפכה לבלתי נסבלת בעיקר בגלל משפיענים שעבדו עימם והערימו עליהם קשיים מעבר לכל היגיון. אז, גמלה בליבם ההחלטה ליצור משפיענית שתעוצב ותתנהג לפי מה שהם מחליטים ורוצים, עם שליטה מלאה של הסוכנות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Qai Qai (@realqaiqai)


"עשינו את זה כדי לייצר לעצמנו הכנסה טובה יותר, מבלי להיות תלויים באנשים עם אגו, מאניות או רק כאלה שרוצים לייצר לעצמם כסף דרך פוזות", כך טענו בסוכנות. בנוסף לפרופיל המצליח שלה באינסטגרם, יש לציין שלופז מתחזקת גם פרופיל ב-Fanvue, פלטפורמה הדומה במהותה ל-OnlyFans.

לופז אינה משפיענית הרשת מבוססת הבינה המלאכותית היחידה שהפכה לסיפור הצלחה ומייצרת הכנסות של מיליונים. משפיעניות פופולריות נוספות עם קהילות עוקבים של מיליונים כוללות שמות כמו Lu Do Magalu, Miquela Sousa ואפילו התינוק הווירטואלי Qai Qai. מטריד קצת אם תשאלו אותנו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר