האקרים סינים ארבו ברשת של החברה שנתיים. אילוסטרציה. צילום: iStockphoto

לא ייאמן: האקרים סיניים גנבו במשך שנתיים מידע ללא הפרעה

לפי דיווח, ההאקרים ארבו מסוף שנת 2017 ועד תחילת 2020 ברשת של יצרנית השבבים הגדולה באירופה • לטענת החברה, למרות ההיקף החריג של המידע שנגנב, לא נגרם נזק משמעותי שכן "הנתונים שנגנבו מורכבים מספיק בשביל שלא ניתן יהיה להשתמש בהם בקלות"

Chimera, קבוצת האקרים המקושרת לסין, חדרה לרשת של ענקית המוליכים למחצה ההולנדית NXP וקיבלה גישה למערכות ונתוני החברה במשך יותר משנתיים, מסוף שנת 2017 ועד תחילת שנת 2020, כך לפי דיווח שעלה בימים האחרונים באתר NRC.

עוד דווח כי במהלך תקופה זו, ההאקרים גנבו קניין רוחני שכללל עיצובי שבבים, אם כי היקף הגניבה המלא טרם נחשף. NXP היא יצרנית השבבים הגדולה באירופה, וההיקף של המתקפה המדווחת חריג בחומרתו.

ההאקרים גנבו עיצובי שבבים. אילוסטרציה, צילום: gettyimages

לפי הדיווח, הפרצה נותרה בלתי מזוהה במשך כשנתיים וחצי בזמן שההאקרים ארבו ברשת של החברה. הפרצה התגלתה רק בגלל שמתקפה דומה התרחשה על חברת התעופה ההולנדית Transavia, חברה בת של חברת התעופה KLM, לאחר שהחקירה חשפה תקשורת עם כתובות IP של חברת NXP. המתקפה נושאת את כל הסממנים של קבוצת הפריצה Chimera, כולל השימוש בכלי שלה ChimeRAR.

כדי לפרוץ ל-NXP, ההאקרים השתמשו בתחילה בנתונים מהדלפות קודמות בפלטפורמות כמו לינקדאין או פייסבוק ולאחר מכן השתמשו במתקפות שכללו ניחוש סיסמאות. במקביל, הצליחו ההאקרים לעקוף אמצעי אימות כפול על ידי שינוי מספרי טלפון בתוך החשבונות.

ההאקרים היו סבלניים, בדקו כל כמה שבועות אם יש נתונים חדשים, ואז הגניבו אותם החוצה באמצעות קבצים מוצפנים שהועלו לשירותי אחסון ענן מקוונים כמו OneDrive, Dropbox ו-Google Drive.

Apple Pay. לפי הדיווח, השבבים של חברת NXP שימשו גם עבור שירות התשלומים הפופולרי, צילום: מתוך אתר אפל

החברה טוענת: "לא נגרם נזק משמעותי"

NXP היא שחקן מרכזי בשוק המוליכים למחצה העולמי והיא ידועה בפיתוח שבבי Mifare מאובטחים לתחבורה ציבורית בהולנד כמו גם עבור אלמנטים מאובטחים למכשירי אייפון, במיוחד למערכת התשלומים Apple Pay.

עם זאת ולמרות שאישרה את גניבת הקניין הרוחני שלה, החברה טוענת כי לא נגרם לה נזק מהותי. לדבריה, הנתונים שנגנבו מורכבים מספיק כדי שלא ניתן להשתמש בהם בקלות לשכפול עיצובים ולכן "החברה לא ראתה צורך ליידע את הציבור הרחב בנושא", כך לפי הדיווחים.

למרות ההודעה של החברה, שנועדה ללא ספק על מנת להרגיע את לקוחותיה, כמו גם משקיעים, אין לדעת מה כבר הספיק להיגנב ולעבור לידיים סיניות. בנוסף, הפריצה מעלה חשש כי חברות מוליכים למחצה אחרות נפרצו גם כן וכי הן מסתירות את המידע הזה מהציבור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו