"הרבה תחושות אשם": האפליקציה הייחודית לנשים במצוקה

"סולי" נועדה להיות מרחב בטוח לנשים שחוות חרדה וקשיים נפשיים בזמן המלחמה • "הרעיון היה להקים מעין 'אחוות נשים' שתומכות זו בזו בסביבה בטוחה ולא שיפוטית" • "התגובות מהמשתמשות מאוד חיוביות, אומרות שהן מצליחות לפתע לישון"

תרגולי נשימה להפחתת חרדה (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

בצל מלחמת חרבות הברזל, נראה כי הפחד והחרדה עוטפים אותנו מכל כיוון. אפליקציה חדשה בשם "סולי", הייעודית לנשים, הוקמה כדי לתת לתחושות האלו מקום. "הרעיון היה להקים 'אחוות נשים' שתומכות אחת בשנייה בכל תחומי החיים, מקום שבו אנחנו מעודדות את חברות הקהילה לשתף ברגשות שלהן וליצור סביבה בטוחה ולא שיפוטית, אפילו באנונימיות", מספרת ל"ישראל היו" נטע שרייבר גמליאל, מייסדת האפליקציה.

האפליקציה פועלת כך שהמשתמשות רואות את כל מי שנמצאת בסביבתן הפיזית וכל אחת משתפת ברגשות שלה, כאשר ביחד, הן יכולות לייעץ אחת לשנייה כחברות. במידה ואחת החברות צריכה עזרה מיידית, התראה קופצת לנשים הנמצאות בסביבתה והן מצטרפות לשיחה. בנוסף, כל משתמשת שנרשמת לאפליקציה עוברת אימות פרופיל של כמה שלבים הכולל זיהוי פנים, כדי לוודא שאין מתחזים או גורמים עוינים.

@dawnlev♬ Sentiments - Deerson

"הרעיון הוא, בניגוד לשאר הרשתות החברתיות, היא שהסביבה מאוד חיובית. אין סרטונים או תמונות שיוצרות טריגר, הכל תמיכה ללא שיפוטיות. כשאת מפרסמת משהו זה לא כמו פוסט באינסטגרם או טיקטוק שלא יקבל צפיות, ברגע ששיתפת אנחנו נדאג שתהיי במרכז הבמה והשיתוף שלך יגיע לנשים נוספות", מספרת שרייבר.

"להרבה נשים יש תחושות מאוד קשות"

"הבנות משתפות בתחושות שלהן שהחברה הישראלית לא נותנת להן במה, ממישהי שאיבדה חברים בנובה עד מישהי שמרגישה לבד כי בן זוגה במילואים. אפילו נוצרו חברויות דרך האפליקציה", משתפת שרייבר.

האפליקציה "סולי" מראה נשים בקרבת מקום ומציעה שיתוף ותמיכה., צילום: באדיבות החברה

שרייבר מספרת כי מהר מאוד הגיעו תגובות חיוביות מנשים שהתחברו לאפליקציה. "בנות מחליפות טיפים על איך להעביר חרדות ומשתפות שזה עוזר להן, שהן מצליחות פתאום לישון", כך לדבריה.

ולא רק חרדות, האפליקציה מאפשרת לנשים רבות לחשוף את התחושות הקשות איתן הן מתמודדות בימים אלו. "יש כל כך הרבה תחושות אשם שאף אחת לא מדברת עליהן בפתיחות. אני תמיד חושבת על זה שאני בתל אביב, אז איך זה שאני זו שלא מתפקדת? אף אחת לא מדברת על דברים כאלה, כי היא מרגישה אשמה", היא משתפת.

עשייה מרפאת

אפליקציית "סולי" התחילה כאפליקציית SafeUp , לסיוע בזמן אמת לנשים שחשו לא בטוחות במרחב הציבורי ומענה בזמן אמת על ידי "שומרות" שנמצאת בקרבה פיזית. "לצערנו במצב של היום, זה הפך להיות 'אני בבית ולא מרגישה בטוחה'", מספרת שרייבר.

נטע שרייבר גמליאל, מייסדת האפליקציה, צילום: עופרה רון מזור

את האפליקציה העלו שרייבר והצוות שלה לאוויר בחודש אוגוסט האחרון, ותכננו להשיק אותה בישראל אחרי החגים, ללא קשר למלחמה. אלא שמאז ה-7 לאוקטובר, החשיבות שלה הפכה למשמעותית יותר. "עשינו לפני זה סוג של בטא וידענו שזה עובד טוב מאוד כי נשים שניסו מאוד התחברו, אבל כמובן שלא ציפינו שתהיה מלחמה והאפליקציה תהפוך לדבר כל כך משמעותי".

יש לציין שאת כל זאת, עושה שרייבר כשהיא עם שני ילדים קטנים בבית ובעל בצו 8. "כמו כולם, אני חושבת שבימים הראשונים הייתי בהלם וחוסר תפקוד. אחר כך פתאום קלטתי שיש לי משימה, שליחות שהיא מאוד חשובה. הם (חמאס, ס"ס) מנסים לשבור את הרוח שלנו, זו האסטרטגיה שלהם. שם זה התפקיד שלנו לעזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר