מייסד מלאנוקס על בתו שנרצחה במסיבת הטבע: "ראיתי בדיוק איך זה קרה"

בין כל הסיפורים שצפים מאירוע הטבח המחריד במסיבת הטבע ברעים, נמצא גם סיפורו האישי של אחד מאנשי ההייטק המוכרים בישראל • דניאל וולדמן, בתו של אייל וולדמן, נרצחה בהיותה בת 24 בלבד • "היא הייתה אדם מדהים"

רכב מפויח במתחם מסיבת הטבע ברעים. צילום: אורן כהן

בין 260 הנרצחים במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים, הייתה גם דניאל, בתו של אייל וולדמן, מייסד חברת מלאנוקס ואחד האנשים המוכרים ביותר בהייטק הישראלי. דניאל, בת 24 בלבד, בילתה במסיבה ביחד עם בן זוגה נעם בן ה-26, שנרצח גם כן. השניים עברו לאחרונה להתגורר יחד ותכננו להתחתן בעתיד הקרוב.

בשיחה עם רשת CNN, שעות ספורות לאחר שנודע לו על הירצחה של בתו, סיפר וולדמן בדמעות כי "דניאל הייתה בתי הצעירה. היא נולדה בפאלו אלטו, קליפורניה. היא הייתה אדם מדהים, כל מי שפגש אותה אהב אותה. היא לא עשתה שום דבר רע לאף אחד".

וולדמן סיפר שבתחילה קיווה כי דניאל נמצאת בין החטופים בעזה, אך בני המשפחה איתרו את מיקומה באמצעות איכון הסמארטפון והשעון החכם שלה והיא נמצאה ברכב שנורה מכל עבר על ידי מחבלי חמאס. וולדמן סיפר על מה שראה בזירה שבה נמצאה גופתה. "ראיתי בדיוק איך היא נרצחה - בירי משני כיוונים על ידי שלושה או חמישה מחבלים".

הוא הוסיף כי בפגישתו האחרונה עם דניאל, היא סיפרה לו שהיא ובן זוגה נעם החליטו להתחתן. "בן זוגה נעם היה איש מדהים. הם היו בזוגיות שש שנים ועברו להתגורר יחד לפני מספר שבועות. הם הלכו למסיבה כדי לחגוג אהבה ושלום, ונרצחו על ידי בני אדם ללא צלם אנוש. כעת הם ייקברו יחד".

אייל וולדמן היה בין המייסדים של חברת מלאנוקס שהוקמה בשנת 1999 ופיתחה טכנולוגיה לתקשורת מהירה במרכזי נתונים. ב-2019 נמכרה לחברת אנבידיה תמורת 6.9 מיליארד דולר. וולדמן שימש כמנכ"ל החברה מהיווסדה ועד לפרישתו מהחברה ב-2021. תחת ניהולו, מלאנוקס פעלה רבות למען דו-קיום בין ישראלים לפלשתינים והקימה שלושה מרכזי פיתוח בשכם וברואבי שבשטחי הרשות הפלשתינית ובעזה.

תוצאות ההרס בישוב רעים לאחר מסיבת הטבע בה החמאס טבח במאות מבלים, צילום: איי.אף.פי.

"אני הייתי מהראשונים שהעסיקו פלשתינים. התייחסנו אליהם כמו אל עובדינו הישראלים, מתוך תקווה לשלום. ישראל תגן על עצמה. אנחנו צריכים להבהיר לתושבי עזה שדבר כזה לא יקרה שוב. התקיפות עכשיו זו פעולה של הגנה עצמית, כדי להגן על הגבולות והתושבים שלנו. גם היום ידנו מושטת לשלום, אנחנו רוצים ללמוד לחיות ביחד. לאחר כל זה ייגמר, נצטרך לפתור כמה דברים בתוך המדינה, אבל ישראל תישאר חזקה בטווח הארוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר