קנדל ג'נר והעלאת שידורי לייב מהמשקפיים: כל ההכרזות מהאירוע השנתי של מטא

מייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הציג את משקפי ה- Meta Quest 3 החדשים, כלי בינה מלאכותית שיצור כל סטיקר שעולה על דעתכם ומשקפי רייבאן עם AI מובנה • וכנראה שבקרוב תוכלו גם לראות את הסלבס האהובים עליכם בוואטסאפ

מערכת ה-Quest 3, מדבקות AI ומשקפיים שמאפשרים שידור ישיר: האירוע השנתי של מטא, ספטמבר 2023

כנס הטכנולוגיה השנתי של חברת מטא, Meta Connect 2023, נערך בשעה זו בסן פרנסיסקו שבארה"ב. השנה, האירוע הוירטואלי יתמקד בעיקר בבינה מלאכותית ובמציאות וירטואלית, מעורבת ומוגברת, שנראה שמטא בוחרת להמר עליו פעם נוספת. 

מייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, חשף באירוע את הדור השלישי של משקפי המציאות הרבודה של החברה, Meta Quest 3, שמביאים לראשונה חוויות מציאות מעורבת למשתמשים. 

האירוע השנתי של מטא, ספטמבר 2023,

לפי צוקרברג, מערכת Quest 3 תאפשר למשתמשים לעשות הרבה יותר מבעבר כמו לשחק עם חברים באותו החדר במשחקי מציאות וירטואלית, להתאמן ועוד. כל זאת הודות למערכת משודרגת לחישוב וניתוח החלל בו אתם נמצאים. 

ל-Quest 3 צפוי להיות כוח עיבוד גדול יותר, רזולוציה מוגברת, אופטיקה חדשנית ומרכזי שליטה שעוצבו מחדש. המערכה כוללת יותר מצלמות צבעוניות, אביזרים חדשים - והיא למעשה הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של מטא עד כה. המערכת תגיע עם ספריית משחקי VR ו-MR שתכלו מעל 100 יישומים חדשים עד סוף השנה. 

צוקרברג מציג את משקפי v-Quest 3 של מטא באירוע השנתי, ספטמבר 2023, צילום: רויטרס

במעבר חד אל עבר הנושא הגדול השני של האירוע, צוקרברג הכריז על עדכון כיפי במיוחד ליצירת מדבקות (סטיקרים) באמצעות AI בפלטפורמות השונות של מטא - כלי בינה מלאכותית יאפשר לאנשים ליצור בקלות מדבקות בהתאמה אישית על בסיס פקודות טקסט. הכלי יושק כבר בחודש הבא באינסטגרם, מסנג'ר, וואטסאפ ובסטוריז בפייסבוק.

מוכנים לסטיקרים בהתאמה אישית? ההכרזה מכנס מטא 2023, צילום: יח"צ

פיצ'ר מבוסס בינה מלאכותית נוסף שהוצג הוא  Meta AI - עוזר אישי איתו ניתן לדבר כמו עם בן אדם, לקבל המלצות ולתת לו הנחיות. הכלי יהיה זמין בוואטסאפ, במסנג'ר, באינסטגרם, ובקרוב גם במשקפיים החכמים של ריי-באן וב-Quest 3. 

Meta AI, העוזר האישי החדש של מטא, צילום: יח"צ

נוסף על כך, מטא חברה לדמויות מובילות ולמשפיענים בולטים בתרבות האמריקנית שיגלמו דמויות מבוססות AI לשימושים שונים על הפלפורמות השונות של החברה. בין הסלבס ניתן למצוא את קנדל ג'נר, פריס הילטון, סנופ דוג, צ'ארלי ד'אמליו, כריס פול, טום בריידי, נעמי אוסקה, פריס הילטון, מיסטר ביסט, ועוד. גרסת הבטא תושק כבר היום בארה"ב. 

צוקרברג הודיע כי בעתיד יושקו כלי בינה מלאכותית נוספים כמו סטודיו ה-AI של מטא, פלטפורמה שתתמוך ביצירת בינה מלאכותית. פלטפורמה זו מתוכננת להיפתח גם עבור מפתחים מחוץ לחברה, כך שיוכלו לפתח כלי בינה מלאכותית כצד שלישי עבור השירותים של מטא.

הכרזה מעניינת במיוחד היא השקת הדור הבא של המשקפיים החכמים של מטא בשיתוף פעולה עם חברת רייבאן - Ray-Ban Stories, המציגות יכולות AI חדשות, בפעם הראשונה במשקפיים חכמים לטענת החברה.

הדור הבא של משקפי ה-Ray-Ban Stories של מטא, צילום: יח"צ

המשקפיים החכמים כוללים עוזר AI אישי (לראשונה במשקפיים חכמים) שיוכל להעניק למשתמש תשובות לשאלות, הצעות תוך כדי תנועה, וגם לבצע פעולות באמצעות פקודות קוליות בלבד.

המשקפיים יכללו גם אפשרות לתעד את נקודת המבט האישית דרכם, ובנוסף לאפשרות שיתוף תמונות וסרטונים ישירות לפייסבוק ולאינסטגרם - אנשים יוכלו לראשונה גם להעלות שידורי לייב ישירות מהמשקפיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר