לא מה שחשבתם: הדרך המקורית להצליח בראיונות עבודה

כאשר על כל משרה בענף ההייטק מתמודדים מועמדים רבים, הראיונות הפיזיים עלולים להוות מכשול לא קטן עבור רבים • באמצעות משקפי VR חדשניים, סטודנטים יכולים לתרגל סימולציות הכנה לראיונות – ובכך ללמוד כיצד להשתפר לקראת "הדבר האמיתי"

ראיון עבודה. צילום: iStock

ראיון עבודה הוא אחד מהשלבים החשובים ביותר בתהליך הגיוס לעבודה, ולעיתים הקובע אם המעומד יתקבל או לא.

בתקופה מאתגרת כל כך בענף ההייטק, כאשר על כל משרה מתמודדים מועמדים רבים, שלב ראיון העבודה מהווה אחד המשוכות העיקריות איתן מתמודדים מחפשי העבודה המתחילים, שלעיתים מכונים "ג'וניורים".

רבים מהמועמדים מגיעים למיונים כשהם לחוצים ומתרגשים, כשהם מנסים לעשות הכל על מנת לצלוח את המיון הראשוני ולהתקבל לעבודה, כשלעיתים ההתרגשות והלחץ עומדים בעוכריהם.

ראיון עבודה (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

על מנת לסייע למציאת פתרון שיקל על הסטודנטים לצלוח את ראיונות העבודה, במכללה האקדמית להנדסה אפקה מאפשרים להם להשתמש במשקפי מציאות רבודה (VR) חדשניים, איתם הם מתרגלים סימולציות הכנה לראיונות שמותאמות לתפקידים ספציפיים, דבר שמאפשר להם לדעת לקראת מה הם הולכים ולסייע להם להפחית את הלחץ ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.

השימוש בטכנולוגיה הזו מהווה פתרון יחיד מסוגו בישראל, שכן הוא מציע לסטודנטים חוויית למידה משולבת ופרקטית, בנוסף ללמידה הקלאסית בשיעורים פיזיים בקמפוס. איך זה עובד? כאשר מרכיבים את משקפי ה-VR, התלמידים רואים משרד עם מספר דמויות ששואלות את המועמד שאלות, בדומה לראיון עבודה אמיתי. ניתן לבחור את סוג המשרה אליה מתמיינים, משך זמן הראיון, סוג השאלות, החברה אליה מתמיינים (כולל חברות מוכרות, דוגמת גוגל ואמזון) ועוד. בסיום הראיון הווירטואלי, הסטודנטים מקבלים משוב מפורט עם ציון והערות על אילו מהשאלות הם ענו נכון ועל אילו לא.

אישה משתמשת במשקפי VR, צילום: Getty Images


אחת מאותם תלמידים היא נוי לוזון, סטודנטית לתואר ראשון בהנדסה רפואית במכללה, הנמצאת בעיצומו של תהליך למציאת העבודה הראשונה בהייטק. "במשקפי ה-VR תרגלנו פרזנטציות באנגלית, ראיונות עבודה למגוון תפקידים ועוד", סיפרה. "זה לא דומה לשום דבר שעברתי לפני כן, והרגשתי את השיפור באנגלית באופן מיידי. יש המון סוגי ראיונות עבודה לשלל משרות שאני יכולה להתמיין אליהם, אפשר לשבת או לעמוד, ואתה ממש מרגיש בתוך החלל של החדר, כמו בראיון עבודה רגיל, ואני מאמינה שהתרגול יסייע לי להתקבל לעבודה".

איציק קרבצ'ינסקי, מנהל המעבדות ותשתיות מו"פ באפקה, אמר: "אנחנו רואים ערך בשילוב כלים פרקטיים שיסייעו לסטודנטים, נוסף על הלמידה והידע המקצועי הנרכשים במהלך התואר. המערכת משפרת את היכולות גם בהצגת נושא באנגלית בפני קהל באופן אפקטיבי. שימוש במשקפי VR לצרכי ראיון עבודה הוא כלי משמעותי וייחודי שייצרנו לסטודנטים, מתוך תפיסה שההכנה לראיון ושיפור הביטחון העצמי של הסטודנטים בבואם לגשת אליו, יגדיל את הסיכויים שלהם להתקבל למשרות נחשקות בענף ההייטק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר