מחאת ההייטק: למונייד ואיירון סורס מצטרפות, קרן TLV Partners תספק אוטובוסים למפגינים

קרנות ההון סיכון וחברות היטק ממשיכות בפעולות המחאה • מאז אתמול הצטרפו עשרות חברות לקריאה להצטרף אקטיבית למחאה • ארז שחר מקומרה קפיטל קרא לכל המנכ"לים החברים במטה מאבק הייטק לאפשר לעובדים לשבות

מחאת ההייטקיסטים. אי אפשר להכחיש שהשוק עבר טלטלה גדולה השנה. , צילום: מחאת ההייטקיסטים

גורמים בהייטק, מקרנות ההון סיכון והסטארטאפים ממשיכים בפעולות המחאה נגד הרפורמה המשפטית. מחר (חמישי) מתוכננת הפגנת ענק ברחוב עזה בירושלים מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו, וביום שני הקרוב תתקיים "שביתה עממית" שמארגן מטה המחאה המרכזי כנגד הרפורמה המשפטית. כוונת השובתים היא לעלות לירושלים ולמחות על כוונת הממשלה להעביר את חוקי הרפורמה בקריאה ראשונה בכנסת.

גם ההייטק ממשיך לקחת חלק פעיל במחאה ומאז אתמול כבר הצטרפו עשרות חברות לקריאה להשתתף אקטיבית בפעילות. היום הצטרפו אליהן שתיים מן החברות הגדולות והבולטות ביותר בהייטק הישראלי – חברת איירון סורס הנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של 2.8 מיליארד דולר, וחברת הביטוח המקוון "למונייד", שנסחרת בשווי שוק של כ-1.3 מיליארד דולר. 

כמו כן, הבוקר הודיעה קרן ההון סיכון TLV Partners כי תעמיד אוטובוסים בחינם לטובת עובדים שירצו לעלות לירושלים להפגנה שתיערך ביום שני הקרוב. ארז שחר מקרן ההון סיכון קומרה קפיטל קרא מפורשות לכל המנכ"לים החברים במטה מאבק ההייטק לאפשר לעובדים לשבות: "מנכ"לים יקרים, הגיע העת למעשים. אני קורא לכולכם, מנכ"לים ויזמים של חברות הייטק ישראליות, להצטרף באופן אקטיבי לשביתה במשק ביום שני".

שחר נימק את קריאתו בכך ש"הממשלה ממשיכה בדהירה לחקיקת בזק לקעקוע הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו, כאנשי תעשיית ההייטק, שחולקים ערכים של הכלה, שקיפות, מצוינות, חופש, חייבים לנקוט עמדה ברורה. זו אינה עמדה פוליטית, זו עמדה ערכית, וזו גם מלחמה על עתיד התעשייה שלנו כאן, בישראל". עוד כתב שחר: "אין עתיד לתעשיית ההייטק בישראל ביום שאחרי החקיקה, וחובתנו לעצמנו, לעובדים שלנו, לבעלי המניות שלנו, למשפחות שלנו, ולמדינתנו לא לאפשר לזה לקרות".

רשימת החברות והקרנות שיאפשרו לעובדים לשבות

9xchange, Quris, Eco shrimp, Amai proteins, Pangea, Rimonim Agro, The kitchen, Vensica, Rapid medical, Hadasit, Rimon Bio, Endoron medical, AION Labs, Biolojic Design, Iluria health.

Ehrlich group, Biocancell, Barcode nanotech, Azura Ophthalmics, PresBy Vision, Foresight , Vision 6, Cell-Lipo.

וגם החברות:

Bookaway, Serenus.AI , INX, אנדורון מדיקל , Starget Pharma, natural intelligence, lool ventures, Xverum , טי קיי וידאו, אקטיב אימפלנטס ישראל, אירוויז דרונס, 50m Media Ltd, leal.health.

וכן:

BrainVivo, Trigo, AlgoSec, 91 Ventures, Alike, UltraSight , Forma, Public-Key, Evermile, NFX, Wizer, Pragmati.net, Anywell, Amai Proteins, Medium Well, GeoEdge, Ourcart.

הסחף ממשיך: 5 יוניקורנים יוציאו את כספם מישראל

אחרי ההודעות של מספר חברות הייטק כדוגמת WIZ, פאפאיה גלובל ו-Skai, על שהן מוציאות את כספיהן מישראל בעקבות הרפורמה המשפטית הצפויה, החליטו היום חמישה יוניקורנים ישראלים נוספים להוציא את הכסף שלהם מישראל. בנוסף, החברות גם לא יעבירו את הכנסותיהן העתידיות המעורכות במאות מיליוני דולרים בשנה לישראל. מדובר בחברות עם שווי המעורך בכ-8 מליארד דולר בסה"כ, עם סכום מאוחד של גייסי הון העומד על שני מליארד דולר, אשר מעסיקות כ-1,400 עובדים בישראל.

"בחרנו להקים את החברה שלנו בישראל מתוך רצון עמוק לגדל ולחזק את תעשיית ההייטק וכלכלת ישראל", נמסר מהחברות. "אולם, השינויים המוצעים ברפורמה המשפטית שהממשלה מקדמת מובילים לחוסר ודאות של בעלי המניות שלנו ומעמידים אותנו במצב בלתי אפשרי המחייב אותנו לנקוט בפעולות מיידיות כדי להגן על החברה שלנו. ולכן נפעל, באמצעים העומדים לרשותנו כדי להקטין את הסיכונים והחשיפות שייווצרו כתוצאה ממהלכי החקיקה המוצעים; בין היתר על ידי העברת חלק מהכספים שהחברה שלנו מחזיקה בארץ לבנקים זרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר