טיקטוק ישראל הציגה היום (שלישי) את נתוניה לסיכום השנה החולפת - נתונים המעידים כי מדובר באחת הפלטפורמות החברתיות והצרכניות המובילות בישראל ובעולם בכלל, וזאת על רקע הביקורת כלפיה מצד מדינות כמו ארה"ב ובריטניה, ולפיה האפליקציה מבית בייטדאנס הסינית עלולה לטמון בחובה בעיות אבטחה.
כזכור, בשבוע שעבר הוגשה בארה"ב הצעת חוק לפיה ייאסר על עובדי הממשל האמריקני להתקין בטלפונים שלהם את האפליקציה, בשל חשש להדלפת מידע לסין. כמו כן, שר בריטי בכיר טען כי טיקטוק פוגעת בריבונות הממלכה ואף עלולה לאתגר את הדמוקרטיה המערבית - גם כן בגלל נאמנותה של בייטדאנס, לכאורה, לממשל הסיני.
האשטגים כחול-לבן
ובכל זאת, לפחות בזירה הישראלית, נראה שטיקטוק ממשיכה במגמת הצמיחה המטאורית שלה. לפי הנתונים שמסרה היום השלוחה המקומית של הפלטפורמה, ההאשטגים הרשמיים המובילים של 2022 הם #לומדים_עם_טיקטוק, #מיוזיקטוק (העוסק במוזיקה), #בוקטוק (העוסק בספרים), ו-#מבשלים עם טיקטוק.
האמנים הישראלים המובילים של טיקטוק הם נועה קירל (שהשיקה באופן בלעדי בטיקטוק את השיר "פעמון"), אבי אבורומי, אנה זק, אגם בוחבוט, מרגי ונונו, ואילו יוצרי התוכן הישראלים המובילים לפי נתוני העוקבים באפליקציה הם ארתור אדילנד (11.5 מיליון עוקבים), אביתר עוזרי (9.8 מיליון עוקבים), אור זיטי (7.6 מיליון עוקבים) ושחר לבנה (4.3 מיליון עוקבים) - מספרים מרשימים בהחלט לפלטפורמה שהושקה בעולם לפני כשש שנים בלבד.
נלחמת בביריונות
מנגד, לא ניתן להתעלם מהצד האפל של טיקטוק - תוכן פוגעני, לעיתים קרובות אלים וגזעני, המועלה לאפליקציה ועלול לפגוע בקהל המזוהה איתו ביותר - בני נוער וצעירים. בטיקטוק מודעים לתופעה המטרידה, ושמו להם למטרה למגר אותה עד כמה שניתן. החברה מוסרת כי לא פחות מ-110 מיליון סרטונים פוגעניים מוסרים מטיקטוק מדי רבעון (כמעט אחוז אחד מכלל הסרטונים שמועלים לפלטפורמה!), ומבהירה כי 96.5 אחוזים מהסרטונים המוסרים מסולקים מהאפליקציה לפני שהמשתמשים דיווחו עליהם כתוכן פוגעני.
בזירה המקומית הודגש כי טיקטוק משתפת פעולה עם עמותות כמו איגי, ער"ן, יד ושם ואחרות, כדי לספק פלטפורמה בטוחה למגוון משתמשים מכלל האוכלוסיות. למעשה, הצפי הוא כי טיקטוק תשתף פעולה עם יותר מ-40,000 אנשי מקצוע ברחבי העולם, שידאגו לשמור על הפלטפורמה ולהגן על משתמשיה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו