המלחמה הגיעה לאקדמיה: חרם ראשון נגד אוניברסיטה ישראלית

אוניברסיטת מטרופולין באוסלו הודיעה על הפסקת תוכנית הכשרת הסטודנטים שלה עם אוניברסיטת חיפה • נשיא המוסד, פרופ' רון רובין: "אנחנו דוגמה ומופת לחיים משותפים ואולי זה החשש שלהם - לגלות שיש כאן חיים שונים מהנרטיב שבנו לעצמם"

תומכי BDS (ארכיון). צילום: אי.פי.אי

מלחמת "חרבות ברזל" ממשיכה לגבות מחיר מהאוניברסיטאות בארץ: אוניברסיטת מטרופולין באוסלו (Oslo Metropolitan University), הודיעה היום (רביעי) כי היא מפסיקה את תוכנית הכשרת הסטודנטים שלה עם אוניברסיטת חיפה.

לפי דיווחים שונים, האוניברסיטה הנורווגית החליטה להקפיא כל שיתוף פעולה עם האקדמיה הישראלית (אוניברסיטאות ומכללות) ולא לחתום על הסכמים עתידיים משום סוג, עקב ה"מתקפה הישראלית על עזה ותושביה".



בעקבות ההחלטה, פרסם פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה גינוי חריף ואמר כי "ההחלטה של האוניברסיטה באוסלו להפסיק את התוכנית לחילופי סטודנטים עם אוניברסיטת חיפה היא לא אחרת מהחלטה על חרם אקדמי ואנחנו מגנים אותה בתוקף".

"מוסדות אקדמיים שבוחרים להחרים ולבטל מוסדות אחרים, שמערבים פוליטיקה ומדע, חוטאים לאמת האקדמית ויגרמו בסופו של דבר לפגיעה בעצמם. אני משוכנע שכך יקרה גם במקרה הזה ואני קורא לחברי הדירקטוריון לחזור בהם - לטובתם - מההחלטה ההזויה שלהם", כך לדבריו.

אוניברסיטת חיפה. "דוגמה ומופת לחיים משותפים". ארכיון, צילום: מישל דוט קום

"נמשיך ליצור את הסיפור הישראלי"

באוניברסיטת חיפה הוסיפו והצהירו כי "האוניברסיטה היא דוגמה ומופת לחיים משותפים של יהודים וערבים, בני כל הדתות וכל המגזרים, במדינת ישראל. ייתכן וזו הסיבה לחשש הגדול של קברניטי האוניברסיטה באוסלו לשלוח לכאן סטודנטים צעירים - שמא כשיגיעו לכאן הם יגלו חיים משותפים, יהודים וערבים חיים יחדיו, לומדים יחדיו, חוקרים יחדיו, רחוק כל כך משקרי ה'אפרטהייד'".

"אולי הם חוששים שהלימודים של הסטודנטים והסטודנטיות כאן אצלנו ייפתחו אצלם עמדה מורכבת יותר למציאות, אולי אפילו סימפתיה או אמפתיה גם לסיפור הישראלי. אנחנו באוניברסיטת חיפה נמשיך ליצור את הסיפור הישראלי ונמשיך להושיט יד למוסדות אקדמיים ברחבי העולם - לפחות לאלה ששמים את ערכי האמת והמדע בראש מעיניהן", כך לשון ההודעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר